{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

hvem bestemmer?? {{forumTopicSubject}}

altså jeg er lidt i tvivl om min hest han er herre over for mig, han gør ikke som sådan noget men kan prøve at fortælle lidt...

når jeg henter ham på folden løber han som regl en æresrunde og med ørene helt fremme og vrinsker hvis jeg ikke lige kommer ud på folden når han har set jeg kommer...

han går bag ved mig hele tiden eller ved siden af han har aldrig gået op foran mig

men men så når jeg skal ride så bruger jeg en stige hehe men ja han rykker sig et par gange indtil jeg siger bestemt "nej og kigger ham i øjnene"
det hjælper om regl.
når vi så rider kan han godt finde på at bare lige bestemme hvilken retning og så får jeg vilje efter en kamp på 1 minut..
han vil kun trave når jeg når m på højre volte han erlidt frækt og vil så slå an i galop (det er først efter han har lært det igen han har fået blod på tanden efter galop) men jeg har det sådan når han gør det skal jeg ride en eller to runder hvor han slet ikke stopper gør han det starter vi forfra og driller han meget siger jeg "nu stopper du" og self jeg roser ham når han gør noget
godt og det bliver han også glad for og han har altid ørene helt fremme når vi rider han elsker det simpelthen


hvad kan jeg gøre bedre???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvem bestemmer??
  • #1   4. jul 2009 har du tjekket at hans udstyr passer?
    ondt i ryggen, eller andre form for smerter ?? ..

    smiley det kunne nemlig godt lyde som sådan noget, eller har han fået raspet tænder?


  • #2   4. jul 2009 Jeg vill jo ikke mene at han skal have ørene fremme når du ride på ham, han skal have dem vendt mod dig, så det dig han lytter til og ikke alle andre ting omkring ham..
    Det at han løber en "æresrundte" når du er på vej op til ham, er fordi han er glad for at se dig..
    Det lyder som om han er lidt fræk, har du prøvet at longere ham, og se om han bliver i traven der?


  • #3   4. jul 2009 At han har ørene fremme når du rider er ikke nødvendigtvis en god ting, da han så er opmærksom på hvad der er rundt om ham, og ikke dig.
    (link fjernet)
    Hvis du fx ser det her billede kan du se at Schakiras øre er "rettet bagud" og hun lytter til mig. Prøv fx at lave en masse temposkift, volder osv. så du tvinger ham til at være opmærksom på dig hele tiden


  • #4   4. jul 2009 altså det er også sådan han har ørene altså du ved opmærksom på mig smiley han hører efter mine ben og min tegn der er slet ikke noget der det er kun lige i traven han ikke helt vil igang...

    ja ja hans udstyr og det hele er fint nok har fået en til at se på det...
    tror bare han driller fordi rider vi på sandbane er der ikke noget og det er ikke hverdag han er sådan det er kun nogen dage han gør det med traven....

    longere ham vil han ikke han er alt for nervøs anlagt, efter travløb han bliver helt vild og bange jeg har prøvet det to gange hvor jeg bare tog snoren og brugte til at jage ham lidt frem med hvilket så resulterede i at han ikke ville der ud igen hvor jeg havde longeret ham..
    og han har helt tynd mave fordi han bliver så nervøs så det pres vil jeg ikke udsætte ham for...

    men feks slipper jeg ham selv om hallen er åben går han kun efter mig og bag ved mig som om jeg er overhovedet


  • #5   4. jul 2009 jeg laver volder hele tiden hehe han er blevet så vant til det at han gør det bare per automatik.

    jeg har lært ham at gå i fin holdning med hovedet, han søger ned hele tiden og er utrolig nem at få i en fin holdning da jeg fik ham gik han med hovedet i skyerne det gør han slet ikke mere....


  • #6   4. jul 2009 Han skal ikke gøre det per automatik, han skal gøre det når du beder ham om det, og KUN når du beder ham om det, så må du lave dem nye steder, og variere dem mere

  • #7   4. jul 2009 schmølz: det ved jeg godt men er også igang ed arbejdet smiley det tager tid tingene med et dyr smil det kræver tid det hele jeg har kun haft ham i hænderne siden sidst i maj og i starten var det jo genoptræning

Kommentér på:
hvem bestemmer??

Annonce