{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

Skyklapper ? {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen.
Har et lille problem med josefine.
Vi fik afvide da vi købté hende at hun var 100 procent trafiksikker, hvilket så ikke var tilfældet ! Hun kan sagtens ride i en stor flok, men er man alene eller bare to heste går det også galt. Her forleden ville jeg trække min søster på josefine en lille tur ved vejen for at se hvordan hun nu var. Efter 50 meter begynder hun at bakke ud mod vejen så vi vælger at vende om. Vi går så over med indgangen til rideklubben, men hun bliver "vild". Hun vil ikke den vej og begynder at bakke ud mod vejen selvom der kommer biler. Får hende ind og min søster bliver bedt om at hoppe af. Prøver at trække hende derover men hun gider bare ikke. NEj hun vil hellere stå midt ude på vejen. Skøre krikke ! Kan nogengange blive så sur på hende fordi hun ikke vil, men er jo ikke hendes skyld. Hun kan jo have haft en dårlig en oplevelse engang smiley Tror i det vil hjælpe at prøve at give hende et hovedtøj med skyklapper på så hun ikke kan se det omkring hende, men bare vænne sig til lydene i starten?
Vil rigtig gerne have vænnet hende til det da jeg ved hvor meget hun nyder skoven når vi rider der med mange . Håber i svarer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skyklapper ?
  • #1   6. jul 2009 Nogle gange kan skyklapper gøre det hele meget værre. Min onkel lagde skyklapper på sin forrige traver, og den stak af i fuld galop, lige så snart den var ude. En haflinger der normalt er sød og ridevenlig skulle køres til med skyklapper, nu ryster hun hver eneste gang man ligger noget på ryggen af hende, indtil hun får hovedtøjet UDEN skyklapper på og kan mærke hun ikke skal køres med...

• #2   6. jul 2009 problemet er at hver gang vi kommer ud fra hendes vante omgivelser begynder hun at bakke og hoppe og springe og vil ingenting. Så kan man ligeså godt opgive. Har på et tidspunkt redet i stor folk hele vejen ned gennem byen i trafik og gennemrundkørsel og andet med hende, men alene eller i mindre flok er hun umulig. Ja hun går bare ud på vejen om der er en bil eller ej er hun sku ligeglad med. . Vil så gerne kunne ride ture på hende og har prøvet det med at gå ture med hende, men hun bliver bare på samme måde smiley

• #3   6. jul 2009 Jeg ville ikke lægge skyklapper på, det løser jo ikke problemet, det er måske en midlertidig løsning, men det er jo ikk en holdbar løsning i længden.
    Min gamle hest ku oss godt lave det der nummer engang imellem og han var ikk bange for noget som helst, men hvis han ikk blev redet hver dag, så stod han og samlede en masse krudt og så ku han være helt umulig at ride tur på, for så ville han pludselig ikk gå ud på asfalt eller han bakkede ud foran bilerne eller sådan nogle ting.
    Tror måske din hest har fundet ud af at hvis hun gør det der, så tænker du øv og trækker hende tilbage til stalden. Det værste du kan gøre er at lade hende vinde for så udvikler det sig til en rigtig irriterende vane. Hvis det var mig ville jeg starte starte på en mindre traffikeret vej og så må hun bare blive ved til hun har forstået at du bestemmer og hun kommer hjem i stalden når du synes i er færdige og ikke når hun er træls.
    Hvis hun kan gå tur med andre uden at være bange, så kan hun oss alene og det lyder ikke til hun er bange, men bare tvær;)

• #4   6. jul 2009 Måske trænger din hest til faste rammer og opdragelse??

Jeg havde fortalt den meget tydeligt, hvad jeg ønskede af den - omend det måtte koste en magtkamp.

Vær tydelig, konsekvent og vedholdende - så får du det bedste ud af din hest.

• #5   6. jul 2009 Det lyder virkelig som noget seperationsangst.
    Hvilket hun jo sagtens kan have hvis ridebanen ligger i nærheden af foldene og hun så ganske enkelt er bange og for usikker på at komme væk fra det vante og væk fra at kunne se/høre de andre.

• #6   6. jul 2009 Lader hende skam ikke vinde. Men når man når et vist punkt bliver man nødt til at vende om. Skyklapper tænker jeg også kun som noget man bruger i starten så hun kun vender sig til lydene først .

• #7   6. jul 2009 Altså du lader hende jo vinde når det ender med du trækker hende ind i stalden igen, før hun gør som du vil have hende til;)
    Jeg ved godt at det kan virke som en uendelig kamp, og specielt fjordheste kan jo være noget så stædige, men hun behøver ikke nødvendigvis at gå 4 kilometer hen ad vejen den første gang, bare hun går lidt af vejen pænt og kommer der biler og hun så bakker ud på vejen, jamen så må hun bare fremad lidt længere før hun kommer hjem i stalden.
    Jeg synes skyklapper ville være en dårlig idé og de kan i sidste ende gøre problemet større i stedet for at løse det;)
    Måske ville det være en god idé at tage en hest hun er tryg ved med de første par gange og lade den gå på ydersiden og så skal hun altså bare lære at turen er slut når DU vil hjem;)

• #8   6. jul 2009 Jeg lader hende jo heller ikke bare få hendes vilje. Går da et par meter fremad med hende og så hjem igen. I det jeg beskrev i det første indlæg fik jeg hende da også over på rideklubben efter nogen kamp og risiko for hun havde skadet mig. Men fik hende derhen. Giver jo ikke op+

• #9   6. jul 2009 Hun er en stærk pony, men har lært at kontrollere hende. Og har ikke tænkt mig at blive så hidsig bare for at få hende på tur. Så hellere undvære. ! Ja det kan være en kamp engang imellem, men ville ikke undvære hende for noget i verden !

• #10   6. jul 2009 Hvoror skulle du undvære hende? Hvorfor skulle du blive hidsig?? Det er da den sidste vej til at opnå respekt hos hesten...man kan godt være konsekvent og fair og kvittere for godt og skidt uden at være hidsig. Hesten bør følge med dig hvorend du går hen...

• #11   6. jul 2009 Jeg siger ikke du giver op, men siger at for mig at høre, lyder det som om hun har fundet ud af en måde hun kan slippe udenom. Og det er bestemt ikke for at kritisere dig, for jeg ved godt hvor ubehageligt det er at sidde på en hest der bakker ud på vejen når der kommer biler, men efter min mening er løsningen at blive ved og ved og lige pludselig forstår hun at der ikk er nogen vej udenom;)

• #12   6. jul 2009 Bliver jo også ved, men der sker ikke rigtig noget? Stiger af når hun ikke vil gå og trække hende længere frem. ! Hun er ikke ligefrem den "normale" Hest. Hun er ligeglad med mange ting. Står der et menneske foran hende kan hun godt bare finde på at gå ind i dem hvis de ikke flytter sig. hun er ligeglad. Hun er 10. Svært at lære dem noget i den alder. Prøver jo alt hvad jeg kan .

• #13   6. jul 2009 Sikke noget pjat ! Det har da ikke noget med hestens alder at gøre, om den kan lære respekt for og tillid til mennesker...Bare det du skriver med, at hesten går ind i mennesker, hvis de står i dens vej, beviser at respekt for mennesket slet ikke er tilstede. Den trrænger virkelig til opdragelse......Havde hun gået ind i mig, så havde jeg markeret HÅRDT, at det finder jeg mig ikke i!! Hvorfor stiger du af, når den ikke vil gå? Hvad med et ordentligt klap i r*****??? Undskyld mig,,,

Jeg tror, du skal sætte dig ordentligt i respekt en gang for alle, så du fremover kan få et hyggeligt samvær med din hest. Den skal respektere dig og ikke afprøve/styre dig. Måske skulle du søge hjælp??

• #14   6. jul 2009 Altså tror der er mange heste, der er sådan, nogle heste "mosler" bare mere frem end andre;)
    Fjordheste kan jo tit være meget stædige af sind og i og med at de er så stærke så kan det tit være en hård kamp, men hun lyder jo ikke farlig, bare en smule uopdragen og det lyder altså som om hun har fået taget magten. Men det er jo et problem der sagtens kan løses ved at være lidt konsekvent, at blive hidsig hjælper på ingen måde, men tålmodighed kommer man langt med.
    Det kan godt være en god idé at lade være med at stå af, for hun skal bare lære at du ikke er bange for hende, og når hun så gør det godt, så husk og ros hende, så hun finder ud af at det er positivt at gøre som man får besked på;)

• #15   6. jul 2009 k A: Præcis;)

• #16   6. jul 2009 Hun har da ihvertfald ikke taget magten. Det hjælper ikke med et slag i røven! Hun respektere mig sku ! Hun stoler ikke på mange mennersker og ja hun har måske ikke respekt for dem. Det at jeg hopper af og trækker hende frem er da fordi så bliver det gjort! Tro mig , nogengange for hun lov til at hoppe og danse med mig, men når man går på vejen er det nok ikke det sikreste! Har affundet mig med at hun ikke er skovturs pony og vi har det da godt sammen i ridehuset og på banerne. Men en tur i ny og næ ville ikke skade.

• #17   6. jul 2009 Nej, hun respekterer dig ikke, og hun stoler ikke på dig, hvis ikke du kan ride hende, hvorhen du vil.

• #18   6. jul 2009 Jo det gør hun !! Har været igennem meget ved hende og hvis hun respektere nogen er det mig ! Ja hun er bange når hun skal i skoven. ? So what. Hun må have haft en dårlig oplevelse. I lyder som nogen der vil Gøre alt der skal til for at få hesten til noget? skal det gøres må den måde`? Skal jeg slå hende for at få hende til at gøre noget jeg vil? Ville jeg aldrig gøre. Vil gøre det i hendes tempo og netop derfor tænkte jeg på skyklapper.! Men for jer er Hårde metoder det eneste der virker!

• #19   6. jul 2009 Trine: Hvorfor tror du din hest gerne vil gå på tur sammen med andre heste? Og så vil den ikke, når den kun følges med dig?? Fortæller det dig ikke et eller andet om hestens tro og tillid til dig som dens fører?*? Hendes dårlige opplevelse kunne måske være sket med dig som fører??

Skyklapper er efter min mening en mere "hård" metode end almindelig opdragelse. Det ville jeg aldrig udsætte min hest for...

Men det nytter vist ikke noget, vi prøver at komme med råd. Du ved åbenbart bedst selv...

Held og lykke.

• #20   6. jul 2009 Er helt enig med k A,.;)
    Og ville heller aldrig gi min hest skyklapper på, det synes jeg da oss er en meget hårdere metode end det vi foreslår.
    Og kan ikk helt forstå du siger at for os er hårde metoder det eneste der virker, jeg sagde TÅLMODIGHED!!! Og at du skal ROSE hesten når den så gør som du beder den om. Jeg har slet slet ikk sagt du skal bruge hårde metoder, men du skal være konsekvent, ellers vinder du ikk din hests respekt når den først har fået taget magten.
    Der er da ingen skam i at indrømme at man har brug for hjælp og du spurgte jo selv efter råd. Det er tydeligt at høre at din hest har fået taget over, men hvis du hellere vil gi op og "nøjes" med at ride på bane og i hallen, i stedet for at være lidt åben når folk prøver på at gi dig et godt råd, så er det jo op til dig;)

Held og lykke;)

• #21   7. jul 2009 I sidder begge to og siger at det er mig der har gjort at hun ikke vil ride ture? Har aldrig nogensinde selv kunne ride hende ud i skoven? Fra den allerførste tid har hun jo gjort sådan! Nej jeg gider ikke høre på jeres råd fordi jeg bliver totalt nedgjort af jer? Jeg ved min pony stoler på mig og respektere mig. Når det kommer til tur er hun bare en kylling ! Og så synes jeg jeres råd er hårde? I vil jo gøre alt for at få den til det!

Kommentér på:
Skyklapper ?

Annonce