{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
399 visninger | Oprettet:

Sko. {{forumTopicSubject}}

Da mig og tykkedyret ikke rigtigt gider dressur pt. rider vi meget tur men da hun foretrækker at gå midt ude på vejen og ikke kan tvinges ind i rabatten i mere end 5 skridt er det ikke så godt for hendes hove at gå 2-3timer på asfaldt.

Derfor overvejer jeg at få sko på hende, kun på forhovene da det er dem hun slider forkert ( hun slider kun det udvendige ).

Men.. Ved ikke hvad det koster, skal betale selv og kan det overhovedet betale sig nu hvor jeg har fået arbejde og kun kommer til at ride i weekenderne og måske 1-2 gange om ugen ellers?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sko.
  • #1   8. jul 2009 Det bør aldrig være økonomien, der afgør om en hest skal have sko på eller ej.

  • #2   8. jul 2009 som cecile siger, køb boots hvis det kun er midlertidig..

    Min traver gik ikke med sko til trods for vi kun red tur (hen sled dem også korrekt)


  • #3   8. jul 2009 Ville gerne købe boots til hende de er bare røv dyre jeg det har jeg desværre ikke råd til kun måske, ser hvad jeg får ind i næste måned for mit nye job smiley

    Så i det her tilfælde er det min økonomi der afgør det.
    Havde hun været min egen og stået tættere på så var der kommet sko på, men hun er ikke min og står ikke tættere på.

    Men skoene ville i det hele taget kunne være en idé da hun slider sine hove forkert og smeden har det med at løbe fra sine aftaler.


  • #4   8. jul 2009 Hmm..lyder mærkeligt.

    Er det ikke ejeren, der skal stå for den slags udgifter så?

    Uanset hvad, så bør det aldrig være økonomi, der afgør sådanne ting, men i stedet en fagmands (smed eller måske en dyrlæge) vurdering.


  • #5   8. jul 2009 Nej ejer står ikke for det :).
    Jeg har hele helt gratis, må ride alt det jeg vil på hende og skal ikke muge ud, lukke ind fra fold eller andet.
    Men jeg skal selv betale hvis jeg vil på ridelejr, have sko på eller andet der koster da jeg har hende gratis hvilket er helt fair.

    Men mener nu ikke der er noget en smed behøves vudere men det ville klart være en fordel hvis vi rider ture når hun kun vil gå på asfalt men om det kan betale sig ved jeg ikke :).


  • #6   8. jul 2009 Udfra den aftale du beskriver, så må det være dig, der skal sørge for smed.

    Hvis ikke din hest har brug for sko, så skal den ikke skoes. Har den derimod brug for sko, så skal den selvfølgelig skoes...og det skal en faguddanet smed vurdere...ikke en 15 årig pige.

    undskyld mig.


  • #7   8. jul 2009 Det er ikke mig der står for smed - ejer står selv for beskæring og betaler dette.
    Men hvis jeg skal have sko på så er det mig der skal betale det da hun ikke går med det.

    Det er ikke noget hun som sådan har brug for - kun hvis vi skal ride længere ture som en af dem vi var på i mandags, hvor vi red 16km da hun som nævnt slider forkert på hovene.


  • #8   8. jul 2009 Unset hvem, der skal betale, så skal hestens behov dækkes og de skal vurderes af en fagmand.

    I øvrigt nogle dejlige billeder af en pony, der holder sig godt på din profil .-)


  • #9   9. jul 2009 Hvis man har en hest som min kan boots nemt betale sig. For han smider gerne skoene en gang om ugen! Så har smed nærmest hver uge og det er dyrt! Min kan kke bruge boots, da han skal have rette lidt på det ene ben mens han er ung og det kan boots jo ikke.

    Så boots er vejen frem. De holder længe, det gør sko ikke.


  • #10   9. jul 2009 De boots koster måske 1500. Og i den rideudstyrs butik jeg handler I siger de der er 5 års garanti.
    Men vis din hest skal have sko på hver 8 uge i 5 år.
    Hvad bliver det så lige?


  • #11   9. jul 2009 Igen - det er ikke økonomi, der skal afgøre valget. De er og bliver hestens behiv og ikkeom man har råd eller ej. Hvis man vælger en ordentlig smed, er der som regel garanti på tabte sko, således de kommer og lægger den på uden beregning.

Kommentér på:
Sko.

Annonce