{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.466 visninger | Oprettet:

Ølgær eller biotin til porøse hove? {{forumTopicSubject}}

Hej

Min vallak på fire har meget porøse hove. De flækker for neden, får let revner, han er meget ømtået, og nu har han også en hovbyld..

han skal snart have sko, men jeg vil gerne gøre mere for at forbedre hovene.

Jeg spuler hans hove hver dag i 15 min, så de suger goodt med vand, og en-to gange om ugen får de et tyndt lag fedt bagefter - ikke på kronranden.

Da jeg sidst havde hest for 12 år siden fik den biotin.

Men hvad er bedst? Biotin eller ølgær?

har læst om fordele og ulemper ved begge dele.. Hvad er jeres erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ølgær eller biotin til porøse hove?
  • #1   15. jul 2009 Spørg din smed, han ved sikkert hvad der er bedst til din hest. Du kan også få specielle vand-klokker, hvor du skal spule dem og så suger de rigtig meget vand, og så fugter de din hests hove i lige så lang tid som den har dem på.

  • #2   15. jul 2009 Har aldrig prøvet ølgær.. Men har kun gode erfaringer med biotin.. Dog skal de samtidig have zink for at kunne optage det, idet Biotin er et B-vitamin..

  • #3   15. jul 2009 Jeg har købt de der waterboots, men giver ikke meget for dem. Synes slet ikke, de fugter hans hove.. De kan sagtens være tørre bogle steder på hovene, når jeg ser på dem efter ti minutter.. Selvom de er helt gennemblødte af vand.

    Det var derfor, jeg gik over til at spule hovene..

    Vidste ikke det med zink. Kan man også købe det et sted som L-H-Foder - altså en fodercentral, eller hvor finder man det??


  • #4   15. jul 2009 Smedene har mange forskellige meninger om tørre hove.. Min siger, at han først og fremmest skal have vand til hovene, hvilket han jo også får.

    Men da biotin jo først virker på det nye hovvæv, tænkte jeg, at jeg jo lige så godt kunne begynde nu..


  • #5   15. jul 2009 Man kan købe biotin blandinger tilsat zink..

  • #6   16. jul 2009 hvis du skal ha noget som virkelig virker, så skal du købe biotine hoef fra hipro...
    du kan skrive hvis jeg skal sende oplysninger til din nærmeste forhandler ellers kan du gå ind på hipro.dk

    det er dyrre end det alm men viker vildt godt.

    min egen vallak havde ikke haft smed i 4 år da jeg fik ham. og nu efter 2 md er ca. 1/4 af hovene ved at være i orden.
    det kan kun anbefales!!

    jeg synes ikke det alm brugte biotin virker specielt godt.
    der går ½ år før man ka se bare lidt vlrkning af det


  • #7   16. jul 2009 Frk.Schou: Du må meget gene sender oplysninger til mig.. Alm. biotin er oppe på fuld virkning i løbet af 3 måneder, men kun hvis hesten for tilstrækkeligt zink..

  • #8   16. jul 2009 bm

  • #9   17. jul 2009 Tak for jeres hjælp.. Ja, Frk. Schou, du må også gerne sende oplysninger til mig smiley

Kommentér på:
Ølgær eller biotin til porøse hove?

Annonce