{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.188 visninger | Oprettet:

hestehandler torben i rønnede.. {{forumTopicSubject}}

nu sidder jeg og overvejer om jeg vil købe hest hos ham men har så tænk på hvis man skal have den handelsundersøgt og samme tid gerne vil have den på prøve skal den så undersøges inden midt i eller efter?

tænker det selv sådan her..

inden: hvis man finder ud af man ikk vil købe hesten er det ret mange spildte penge..

Midt i: Får den en fejl i undersøgelsen kan han sige det er min skyld.. :S

Efter: det samme som midt i ..

hvis den så ikk går gennem skal man så selv betale det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hestehandler torben i rønnede..
  • #1   31. jul 2009 Kender ikke den omtalte hestehandler, men umiddelbart vil jeg mene du skal undersøge OM du kan få den på prøve. Ikke alle hestehandlere vil være med til det nemlig.. Derefter kan du få den på prøve - og hvis den stadig er noget for dig, så lav en aftale om at den skal handelsundersøges. Oftest siger man at køber betaler handelsundersøgelsen hvis hesten/ponyen går igennem - og sælger betaler hvis den ikke går igennem. Men det er ikke altid sådan, det er noget man aftaler med sælger smiley


  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #2   31. jul 2009 har hørt historier og læst om ham... og tro mig det er ikke positivt!!!!

  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #3   31. jul 2009 og han prøvede at sælge en hest til mig... den snublede 3 gange på 10 min... og var mærkelig

  • #4   31. jul 2009 Jeg har handlet hest hos Torben en gang...

    Den hest jeg ville købe kunne man så ikke få på prøve? ved egentligt ikke hvorfor ikke? men det kunne jeg ikke

    Man skal selv betale for handelstjek uanset hvad udfaldet bliver...


  • #5   31. jul 2009
    Jeg har hørt om mange der har haft hestene på prøve fra ham af...det plejer man nu godt at kunne få....


  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #6   31. jul 2009 søg på ham på google... mener det var der jeg fandt noget om ham...og en af tingene er bl.a. vedr. handelsundersøgelse...at han ikke kunne holde sin aftale...hesten var vist syg...men så senere havde han solgt den til en anden....selvom den burde været blevet aflivet...

    den hest jeg prøvede måtte vi MEGET gerne få på prøve...


  • #7   31. jul 2009 hmm okay.. men ahr 2 heste på rideskolen der er købt af ham men de købte dem vidst bare.. og kunne så bytte den tilbage hvis det ikk skulle være den.. men tænker bare hvornår det vil være bedst at få den undersøgt?

  • #8   31. jul 2009
    Jeg ville da tage hesten på prøve, og hvis den så er noget for dig? så lade din egen dyrlæge lave en handelsundersøgelse på den... det siger du da bare til Torben... at du vil have den på prøve og hvis den er noget for dig, så vil du købe den, HVIS den kan klare et tjek..... men du skal nok regne med at du selv kommer til at betale det uanset hvad...

    Du kan da ikke blive "anklaget" for at have skadet den eller sådan noget? hvis det er det du er nervøs for??....for han kan jo ikke vide/bevise om den kan klare et tjek....inden du får den ud



  • #10   31. jul 2009 jeg vil os sige til ham på forhånd at jeg gerne vil have den på prøve.. for det vil jeg når det er sån sted man køber den.. men jo jeg er mest nervøs for hvis den er skadet og han siger at det er en selv der har lavet skaden.. :S
    men ved du med garanti at han ikk kan anklage mig for noget så? smiley


  • #11   31. jul 2009 Vi har aldrig haft problemer med at sende heste tilbage til Torben smiley

  • #13   31. jul 2009 Han er nu meget flink med at tage hesten tilbage. Har en veninde som lige har sendt hendes tilbage. Men har absolut heller ikke gode meninger om ham ! Man hører så meget !

  • #14   31. jul 2009 Jeg vil anbefale dig at købe en hest fra privat. De fleste heste der er hos hestehandlere er jo som regl "ødelagt" inden han får dem ind. Og de kan jo sagtens være "normale" oppe hos ham. Og så bliver de helt gak gak når den kommer hjem til dig.

  • #15   31. jul 2009 Jeg har aldrig hørt om at han har anklaget nogen for at have "ødelagt" en af hestene ... det er jo en risiko han tager når han giver dem på prøve?..han ved jo heller ikke om den fejler noget inden du får den? da han jo ikke har fået den tjekket?.

    Da jeg handlede med ham, tog han hesten tilbage uden nogen form for problemer, da det viste sig at den havde røntgenfejl og jeg fik mine 45.000 tilbage....så jeg vil sige han er nu meget reel at handle med.

    Men selvfølgelig skal man få hesten tjekket, for han ved jo heller ikke altid om det er en sund og rask hest folk har solgt til ham?

    Om det er bedre at købe privat??... tja? der er fordel ved begge dele??.. Men det mest vigtige er at få hesten tjekket på kryds og tværs uanset prisen på den eller om du køber privat eller ved handler?....



  • #16   31. jul 2009 det er fine heste Torben har min er der fra og vi har altid været tilfreds med Torben. hestene har det godt og bliver passet godt.

  • #17   31. jul 2009 Ved godt du skal købe hos en hestehandler, men normalt når man køber hest, så har man dem jo ikke på prøve.. så prøver man dem et par gange på stedet, får dem handelsundersøgt og så køber man.. og selvfølgelig tager man en chance, men sådan er gamet..
    Men kan du få på prøve er det da selvfølgelig en fordel..
    Men du kan nok godt regne med, at du selv står for regning på handlesundersøgelse, når det er hos hestehandler uanset udfald.. ellers kunne det blive en dyr fornøjelse for ham i længden..


  • #18   31. jul 2009 jeg ville klart anbefalde at få den handelstjekket inden du får den på prøve. det er rigtig surt at ha' haft en hest i 14 dage eller en måned og være blevet glad for den og så skulle sende den tilbage fordi den ikk gik igennem..

    jeg kender lidt til torben.. og det plejer at være sådan at man selv skal betale handelsundersøgelse ligge meget hvad der sker..

    om man kan få hesten på prøve fra ham det ved jeg ikk..


  • #19   31. jul 2009 Siger det samme som Pinto/haflinger J (: Hun har helt ret.

  • #20   31. jul 2009 Kender Torben privat og har selv købt heste hos ham inde.
    Du kan altid få hesten på prøve, og osse få hans dyrlæge til af undersøge den uden du skal være bange for der blir lavet noget ulovligt.
    Torben er en af de mest ærlige hestehandler der findes.
    Held og lykke:-)


  • #21   31. jul 2009 Jeg vil også give Pinto/haflinger helt ret (;



  • #22   31. jul 2009 Jeg har købt Kavan hos Torben- og jeg tog Kavan med hjem, og aftalte med Torben - at hvis jeg ville beholde ham, så skulle jeg bare overføre pengene til ham. Jeg kørte faktisk med en hest der ikke var betalt - jeg behøvede først at betale senere. Jeg skrev også selv kontrakten som jeg ville have den skulle se ud, og den skrev Torben under på uden bøvl og sendte den tilbage til mig..

Kommentér på:
hestehandler torben i rønnede..

Annonce