{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Dårlige hove - foder? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Min hest lesly har nogle hove som flækker viildt let. Og jeg snakkede lidt med min søster og hun sagde hun engang red en hest som også havde dårlige hove. Den fik noget pulver i sit foder som gjorde dens hove blev stærkere og ikke flækkede så meget.

Er der nogle der kender noget pulver eller foder som hjælper på flækkede hove? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlige hove - foder?
  • #1   3. aug 2009 Biotin, køb det der er mest kocentreret for at få den bedste effekt, min har døjet rigtig slemt og nu er der næsten ingen ting (:

  • #2   3. aug 2009 Biotin...

    Men køb noget du må have i din stald uden særlig tilladelse. Hvis du køber det billige i store spande fra foderstoffen så skal du have særlig tilladelse til at opbevare så store mængder af tilsætningsstoffer.

    Køber du fx det fra Blue Horse er det beregnet til at alm mennesker på have det og give det til sin hest uden at skulle have div beviser for at man godt kan magte at fodre sin hest korrekt.


  • #4   3. aug 2009 Prøv at kigge på miljøet...tænk på ting som fugt, amoniak, korrekt beslag osv...man kan bruge tusindvis af kroner på tilskudsfoder, men det hjælper intet, hvis miljøet ikke er optimalt.

  • #5   3. aug 2009 Min hest har fuldstændig smadrede hove og havde dyrlæge i dag.

    Jeg er blevet anbefalet noget der hedder Hoofmaker, det skulle i følge dyrlægen være det bedste på markedet.

    Det har jeg så købt og han er startet op på det, så jeg venter spændt.

    Prøv at google det, der står en masse.


  • #6   3. aug 2009 Hoofmaker skal bruges adskellige måneder før man kan se effekten. Produktet styrker jo hornets kvalitet og vækst, men først skal al det "gamle" horn vokse ud, så dvs at effekten først ses, når hoven er vokset ud fra kronrand til bund...og det tager tid. Produktet virker ikke på den eksisterende horn, desværre.

  • #7   3. aug 2009 som de andre siger -biotin pulver. Og selvfølgelig sørge for at den får de vitaminer den har brug for. Det er også super godt at smøre hovene i levertran så bliver de ikke tørre.


Kommentér på:
Dårlige hove - foder?

Annonce