{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Forholdsvis "billig" ung hest? {{forumTopicSubject}}

Hej. Kigger lidt rundt på nogle 3 års DV heste, over 165, og med gode gangarter (taler gangarter over 6). Der ligger mange på 75.000-100.000, som lever op til kravene og ogs nogle op til 150.000. Har fundet en på 178, som efter teksten har tre gode og elastike gangarter, og trods sin størrelse slet ikke er svær at håndtere. Hverken under ridning eller ellers. Den står "kun" til 50.000-75.000. Den er efter BH Don Romantic, så afstamningen er jo også kendt og udemærket. Så tænkte jeg om det kan være højden der hiver prisen lidt ned? Det er jo ikke lige alle, der kan passe en hest på 178cm? Synes heller ikke man så tit ser konkurrenceheste over 175cm. Hvad tror I? Kan højden have noget med prisen at gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af blandingsbatteri i bad 500 kr.
  • Reparation af klippo plæneklipper. “ rekyl” og snor mangler efter sigende. + tjek 900 kr.
  • Reparation af taginddækning / tagfals ved tagvindue (2 små steder) 1.200 kr.
  • udskiftning af lås 530 kr.
  • Rengøring 2.300 kr.
  • Problem with wanshing machine, probably with the door (Bosh, error -61) 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forholdsvis "billig" ung hest?
  • #1   10. aug 2009 Hov. Den er ikke efter Don Romantic, men Landtinus. Er det så Solos Landtinus eller bare Landtinus? Resten af stamtavlen er ikke skrevet på, men det ses ofte, at der kun lige er skrevet de vigtigste forældre på.

• #2   10. aug 2009 Okay. Hehe ja det lyder ret sandsynligt så smiley Men måske kan det jo også være, at de bare skal af med den. Rytteren på billedet ser i hvert fald ud til at være ret lille.

• #3   10. aug 2009 Cecilia: Ja alt det der skal hesten selvfølgelig tjekkes for, hvis en handel skulle være aktuelt. Der står den er sund og rask og passet med alt. Ingen staldfejl. Men skal være sikker på den er ren i røngten. Helt klart smiley

• #4   10. aug 2009 Ja det kan være svært at finde en god hest, som ikke koster over 100,000 kr.. Men jeg tror nu også, at mange sælger, kan presses lidt i prisen.. Det er svært at sælge noget ligenu.. og folk er sultne nok.. smiley

Men generalt søger man efter en hest, med gode gangarter over 6, og højde over 170, så plejer prisen også være derefter.. jeg tror dog ikke at prisen er sat ned pga den hest du kigger på er 178.. Det en stor hest ja hehe.. men jeg tror mange er nødt til at sætte priserne anderledes, sådan som tiden er ligenu, med finans krise, og hvor ledigheden stadig er der.. så har folk ikke pengene til handle det helt vilde..

• #5   10. aug 2009 hov nu skrev du 165 haha.. smiley Men en højde fra de der 165.. Så er det typisk derfra prisen stiger.. smiley

• #6   10. aug 2009 Stine: Jeg ved hvad du mener. De trænger måske nok bare til at komme af med den NU og derfor er den sat så lavt. Men bor da knap 20 km fra den, så kan da tage derud og se på dyret ;-D

• #7   10. aug 2009 Tror os det er pga finanskrise, og så tror jeg de skal hurtigt af med den..

Kan jo være så mange grunde, men synes du skal spørger dem hvis du er interresseret, det for man mest ud af:)

• #8   10. aug 2009 Maria: Ja det er nok en god ide smiley Det var bare jeg vidste ikke om prisen ville falde lidt når den var så stor. Men nu tror jeg også det er mest pga. krisen smiley

• #9   10. aug 2009 Frida. Ja nemlig... min kæreste har feks næsten lige solgt hans motorcykel.. han fik ikke den pris han enlig forlangte for den.. og han har miste penge på det.. Men vil man af med noget, så er man "desværre" også nødt til at handle derefter.. Folk er villige nok til at handle, når det kommer til stykket.. Man kan selvfølgelig ikke skambyde folk.. Det vil bare gøre dem harm over det.. Det ser man også tit herinde.. smiley

Men ja ring på hesten, og tag ud og kigge på den.. smiley så finder du måske også udaf hvorfor prisen ikke er høj på den.. smiley

• #10   10. aug 2009 Tag da ud og kig på den og snak med ejeren. smiley

• #11   10. aug 2009 Camilla: Har slet ikke forstand på det. Går ikke udfra hvem hesten er efter. Går udfra hvordan hesten er sat sammen fysisk og psykisk smiley

Kommentér på:
Forholdsvis "billig" ung hest?

Annonce