{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.529 visninger | Oprettet:

Flåt bid = kæmpe hævelse. HJÆLP. {{forumTopicSubject}}

Min dejlige hoppe stod igår med en lile hævelse på siden. tænkte det nok var et insekt bid som de ofte for. Men idag sagde min passer så at det så lidt voldsomt ud så min kæreste gik der ud ti hende og kom ind og sagde det altså var på str med en knytnæve. Og at der sad en lille bitte flåt derinde..

Har nogen af jer prøvet det før? hva gjorde i? og hva blev det endelige resultat. ksn ikke lide hvad jeg læser om det på nettet omkring borrelia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flåt bid = kæmpe hævelse. HJÆLP.
  • #1   10. aug 2009 Mads havde en for en måned siden den var ligesom hård og indklapset i midten og kæmpe stor lige på bringen ved forbenet.
    De andre sagde så længe han gik uden problemer, og ikke var påvirked, ville de se tiden an dagen efter var den enda vokset, kun lidt, men ej hvor havde man dårlige nerver, så dagen efter var den hårde kerne blevet væsenligt mindre og så faldt hævelsen igen.
    Så fik ikke dyrlæge ud, men den var over en knytnæve og ingen anelse om hvad pokker der havde gjordt det.
    Ikke nemt at være heste ejer.


  • #2   10. aug 2009 Jeg har heldigvis ikke prøvet noget lignende, men skal man ikke bare sørge for at fjerne flåten og være sikker på man får det hele med ud?
    Hvis man fjerner den ret hurtigt så mener jeg ikke det er så slemt, men er ikke sikker.
    Du kan jo prøve og ringe til din dyrlæge i morgen og høre om der er noget du skal gøre ved det.
    Håber ikke det er alvorligt ihvertfald;)


  • #3   10. aug 2009 De kan godt have sygdomme. - hvilket KAN være ret slemt!!


  • #5   10. aug 2009 Vi har snakket med dyrlægen og han sagde det var en allergisk reaktion overfor bidet.....
    Men det var for og hører om andre havde stået i ligene sitioation


  • #6   10. aug 2009 Min er blevet hævet ved halsen og ud på kæben... Det er blevet lidt værre end i går, men han ikke mærke eller se noget som helst i nærheden.

    Se hvprdan det ser ud i morgen... Og hvis det er han du evt prøve at vaske det i noget bakteriedræbende sæbe. Det kan jo være det hjælper.. Ellers ring og spørg din dyrlæge.


  • #7   10. aug 2009 Roman har haft det, men fjernede flåten og bulen forsvandt at sig selv:)

  • #8   11. aug 2009 du skal hive flåten ud! helst med pincet, og sørg for at få hovedet med, da det kan give infektion hvis den forbliver !

    Hvis hævelsen er på størrelse med en knytnæve, syntes jeg i skal ringe til dyrlægen og spørge? Måske har din hest fået borrelia?! :|


  • #9   11. aug 2009 jeg ser tiden an til imorgen. flåten er forlængst taget ud

  • #10   11. aug 2009 min hest har haft en hård "bule" efter et flåt stik, det var på størrelse med en tommefinger, men det gik over efter 1 månedstid smiley tror ik det er noget alvorligt!

  • #11   11. aug 2009 Hejsa
    hvordan ser det ud med hende i dag??


  • Monique M
    Monique M Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 6
    #13   21. jan 2010 Det er heldigvis "kun" ca. 20 af bestanden af skovflåter, der er beboet af borrelia-bakterien, så det er ikke særlig sandsynligt, at din hest får borreliose. Som du selv skriver, skylds hævelsen en allergisk reaktion, men din hest kan sagtens blive smittet med borrelia af den grund.
    Ifølge http://www.skovflaat.dk/Borrelia.htm findes der en tommelfingerregel om, at man undgår at få overført borrelia, hvis skovflåten fjernes inden for 24 timer. Fik I fjernet skovflåten i tide?


Kommentér på:
Flåt bid = kæmpe hævelse. HJÆLP.

Annonce