{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

den bedste race? :) {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg skal mååååske have en pony om et stykke tid, men jeg ved bare ikke hvilken race jeg ville passe bedst med? Her er lidt om hvad jeg skal bruge den til smiley :
Jeg er meget intra. i hms (og nhg, som jeg lige har læst om d;), den ville være dn blanding mellem hygge, skov, strand, ture og Spring, dressur. - det hele kommer til at være bidløst. Det skal derfor være en opmærksom, gerne fræk, 2'er eller deromkring, lidt robust,men stadig smuk pony. hmm.. det er lidt svært. hpber i kan hjælpe :o) skriv også gerne jeres personlige y-race og hvorfor? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  den bedste race? :)
  • #2   15. aug 2009
    Hver hest har sin egen personlighed som er blandet med hvordan den er opdraget - dvs. en hest du beskriver kan du finde i alle racer.

Hælder selv mest til fjordheste da jeg føler at sportsponyer er ved at falde sammen under mig og at jeg ikke kan presse til dem uden at mase deres ribben, det selvom jeg ikke er noget nær overvægtig, tværtimod.
    Elsker også fjordhestenes rolighed, de finder sig for det meste i alt. Men jeg har oplevet det som der er to kategorier af fjordhest, der er dem der finder sig i alt og kan håndteres af alle også er der dem der virkelig altid er hyperaktive, bliver bange for alting og man skal være opmærksomme på.

De har også en eller anden evne til at ikke alle kan håndtere dem. Du kan ikke lære en fjordhest noget bare lige sådan fordi nu skal den lige det, de har en eller anden evne til at skulle have printet tingene ind et par gange får den fiser ind. Dvs. derfor mener nogen de er meget stædige, dovne og dumme - men nej, de er bare ikke lette at mase rundt med hvis man trykker de forkerte steder.

• #3   15. aug 2009 Ja, jeg kan også rigtig godt lide begge racer, men jeg tror jeg er mere ude efter noget mindre "tungt" hvis i forstår? smiley

• #4   15. aug 2009 Krikken - jeg er faktisk også meget facineret af de gule heste, lige for tiden ser jeg til en fjorbolle et par gange om ugen, men ville bare høre om i havde andre forslag. Lige nu hælder jeg mest til nordbaggeren, men da nogen af dem godt kan være lidt "tunge" ville jeg også prøve at finde en anden race smiley Men er HELT enig med dig. Man skal vide hvad man laver når man har med de dejlige boller at gøre smiley

• #6   15. aug 2009 den bedste børnepony du kan få er en welsh pony.

• #7   15. aug 2009 new Forest hehe ej ved ikke helt men min ville passe godt til det du vil. Han er god til spring og dressur, strand, hygge og tur. Elsker at ride bidlølst og arbejde fra jorden og ikke nogen lille porcelæn pony men alligevel lidt robust står aldrig halt eller bliver syg hehe dejligt:D

Se ham evt. i min profil Pontius (;

• #8   15. aug 2009
    En hver hest er tung, der kommer bare an på rytteren der sidder oven på den at få den til at virke let og elegant, noget af en opgave men det er simpelthen så smukt når det sker :D.

De findes jo også i to typer, en tung og en let - dog er man meget ved at avle væk fra de tunge så den kraftige type er mest dem der er hjemmeavl og uden avle eller med ikke kendte forældre.

• #9   15. aug 2009 Julie - sjovt du skriver, har kigget på din pony 1000 gange og er helt skudt i den. Har vist den til min mor og hun siger også det er den perfekte pony til mig, men desværre er 20.000 for mange penge lige nu, og især når det er uden udstyr smiley desværre, han er ellers PERFEKT smiley

Krikken - det er selfølgelig rigtigt, men ville osse bare lige høre jer ad d;

• #10   15. aug 2009 Uha der er mange.. Men kan læse du ikke er til de 'tunge' race.. smiley Men er selv vild med fjordhest, tinker, friser osv.

Men ellers syntes jeg at welsh ponyer er fantastiske, new forrest, hvis de finder den rigtige er der så mange gode bladninger.. Uha der er så mange forskellige heste race.. smiley men det kommer også uroligt meget an på hvordan de er blevet opdraget.. Også er der jo ikke en hest der er ens.. smiley

• #11   15. aug 2009 Haha ej jvor sjovt entlig syntes også han lige passede prefekt på det du søgte hehe (:

• #12   15. aug 2009 Dem jeg sådan set bedst kan lide er New forest (pontius d;), nordbagger og welsh mountain, men welsh mountain er bare lidt for små. De er svære at finde i 2'er str., ikke? smiley

Men Julie, hvis ikke du får ham soglt og i er intra. i at gå ned i pris, så kontakt mig MEGET gerne. kan rigtig godt lide ham smiley

• #13   15. aug 2009 Ville klart vælge en welsh, de har bare så skønt og friskt et temperament, der er go i dem og så er de rimelig intelligente og lærenemme. De egner sig godt til HMS ihvertfald....

• #15   15. aug 2009 welsh er bare lidt for små, desværre, elsker dem også smiley

Og islændere, hmm, ja, men de er bare ikke lige min type.. tror jeg.. d:

men tak for svarene smiley

• #17   15. aug 2009 >> Isabel < nu findes der jo mange størrelser inden for welshracerne. Bla. sec. F smiley

• #18   15. aug 2009 ja, det er selfølgelig rigtigt d: heheh. ej, jeg har faktisk redet dem før, men det er ikke sådan heeeeeelt min type. og jeg ved heller ikke hvodan man tølter d:

• #20   15. aug 2009 hehe, ja, det kan man vel godt sige d; Men er de ikke også ret dyre? smiley

• #22   15. aug 2009 det er rigtig nok d; hmm. overvejer d;

• #24   15. aug 2009 hhe, ja d; hmm.

• #25   15. aug 2009 Heldige dig at du måske skal have pony smiley

Fjordhest som de andre også skriver, er en dejlig race, og de koster vist generelt lidt mindre end tilsvarende sportsponyer, så hvis man ikke har uanet mange penge kunne den være et godt bud smiley

Ellers findes der masser af skønne blandingsponyer også jo. Min gamle var et mix mellem Exmoor og Welsh cob, en rigtig lækker, rimelig robust lille sag, som alligevel tog sig pænt ud på en stævnebane.

Men det handler også meget om smag, der er i hvert fald enkelte racer, hvor man enten hader eller elsker dem. Det har hovedsagligt noget med udseendet at gøre. Fjordheste, Haflingere, Arabere, Welsh, Islændere. Man må bare prøve ad og se, hvad der passer til ens smag smiley

• #26   15. aug 2009 En New forest er en klog , børnevenlig, smuk og enorm lærenem race smiley og de fås i alle størrelser smiley

• #27   16. aug 2009 okai smiley tak smiley hehe

• #28   16. aug 2009 Hej:-D

Jeg har selv en Welsh, og det er det bedste køb nogensinde:-D
    Hvis du syntes Welsh ponyerne er lidt for små så kan du vælge en welsh pony af cob type Sec. C der er gået over ponymål ( må højst være 137 i stang )
    Inde under Welsh foreningen kan du se en masse hjemmesider og ponyer:-D
    Welsh pony af cob type er lidt robuste i det men ikke for meget:-D
    Du kunne jo gå ind og se min hingst:-D
    Vi er igang med tilridning og han gør kun hvad man beder ham om:-D
    Det er 4 gang han har haft rytter på:-D

Håber du finder din drømme pony:-D

P.s Kan også godt lide Connemara:-D

• #30   16. aug 2009 Welsh er også dejlige, dem tror jeg lige jeg vil kigge nærmere på smiley

Ja, men tinkere er bare liiige store og stærke nok smiley

• #31   16. aug 2009 >> Isabel <

Det gør du bare:-D
    Syntes den passede perfekt til det du gerne ville have:-D

• #32   16. aug 2009 okai smiley heh, jamen jeg elsker også welsh, har faktisk redet en i lang tid nu, og han er lige sat tilsalg. Desværre er han bare alt for lille smiley

• #33   16. aug 2009 >> Isabel <

Det var en skam:-D
    Vi havde i starten kig på lidt Welsh Mountain, men vi besluttede at de var lidt for små og så var Welsh pony af cob type os meget lækre;-D
    Og så fandt vi heldigvis Golden:-D
    Vi har os en blanding af Welsh Mountain og Araber, ham har vi bare ikke fået lagt ind, men han kommer ligeså snart jeg kan på nogle ordenlige billeder:-D

• #34   16. aug 2009 ja, men så må jeg til at få kigget på de større welsh, for de er virkelig skønne smiley Men så glæder jeg mig da til at se din sikkert dejlige welsh smiley

• #35   16. aug 2009 Hej:-D
    Du kan da bare gå ind på min profil og se ham:-D

• #36   16. aug 2009 Hvad med en islænder smiley

Kommentér på:
den bedste race? :)

Annonce