362 visninger
|
Oprettet:
Jer med halvpart {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen..
jeg overvejer at finde en halv part, da jeg ikke selv har tiden eller pengene til at have egen hest på fuld tid.. det jeg gerne vil spørge jer om er, hvor tit har i hesten og hvad forventes der af jer med hensyn til jeres ridning, hvad betaler i, ja kort sagt hvad indebære det for dig at have din halv part..
på forhånd mange tak for hjælpen.
jul 2007
Følger: 47 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 29 Svar: 384
jeg må ride den og have den som min egen men tager self hensyn til hvis rideskolen skal bruge den så vælger jeg ikk at ride samme dag..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Egentligt lidt svært at sige, er kommet der i 3år nu så det er sådan noget løst noget nu vi kender hinanden :o).
Jeg må ride så ofte jeg vil, dog alt andet end at springe da dyret er 28år og ikke har sprunget de sidste mange år af hendes liv.
Der forventes ikke noget af mig, andet end at jeg fejer op på staldgangen og slf. at dyret ikke lider nogen overlast samt at jeg sørger for at give hende det foder hun altid får efter ridning.
Betaler ikke noget som helst :).
Udover det er der 2 ponyer jeg må træne med fra jorden og gå med, samt min søster låner nogen gange den ene og rider tur med mig.
Der er lige kommet 2 miniatiure hjem så dem får jeg sikkert også noget af gøre med.
Er super glad for det, ejer er ikke i stand til at ride pga. en rideulykke men er glad for at jeg gider holde den gamle igang og glad for at jeg vil hjælpe til når hun mangler en til at lukke ind eller andet :o).
Skal siges det er en privat gård hvor der kun er mig, ejer, hendes mand og far der går rundt og arbejder der.
feb 2006
Følger: 137 Følgere: 140 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 3.684
håber det var overskueligt nok :b
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
Hun har ham min 3 gange i ugen - og ofte mere. Hun giver 400 om måneden for det.
Jeg forlanger/forventer:
-At hun behandler min hest forsvarligt
-Hun modtager undervisning mindst 1 gang i ugen (Det er med i prisen da jeg selv underviser)
-At jeg får lov at følge med i hvordan det går når hun er ude ved ham. (Hun er super sød til at smide en sms hver gang hun har været der)
-At hun behandler mit udstyr ordenligt
Du ved, bare gennerel ordenlig opførsel. Men det er vigtigt at du husker, når du får en part, at din måde ikke er den eneste mpde at gøre tingene på. Det er tit svært for mig...
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 60 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 1.161
der var jo engang man ligefrem blev betalt for at ride folks heste, men de dage er vist over hehehe det jo ved at være nogle år siden efter hånden... også derfor jeg søger halvpart, kan ski ikke slippe det helt
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Well, der findes folk der ikke kræver noget for det :o).
Eks. som min parts ejer der bare er lykkelig over at jeg gider holde det gamle dyr i gang og hjælpe ting ind imellem når hun ikke kan nå at lukke ind eller når hendes mand ikke har tid til at muge ud og hun ikke kan pga. skaden - så gør jeg da det glædeligt når jeg ikke skal noget udover at feje :o)
dec 2007
dec 2007
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.737
Jeg betaler ikke for det - hjælper jo ejer, da han ikke selv har tid til at røre hesten tit nok til at holde den i kondition til jagterne.
nov 2007
Følger: 31 Følgere: 39 Heste: 1 Svar: 160
Giver 500kr i måneden for at hjælpe med opstaldning
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 64 Svar: 1.642
Jeg springer og rider tur på hesten, da ejeren ikke gør så meget/tør dette. Af og til rider jeg også dressur.
Ejeren starter aldrig stævner så det må jeg meget gerne, og hun tager gerne med og hjælper.
Ellers stiller hun ikke nogle krav, men jeg hjælper gerne med alt det jeg kan.
Af udstyr har jeg mit eget.
dec 2007
til i andre takker endnu engang for jeres svar, det lyder jo ikke helt tosset, altså det med at have halvpart, har bare så hørt så mange gange nu at man tit kan blive uenig eller direkte uvenner med ejer til hesten.. men kan da høre det ikke er så udbredt længere...
Jer med halvpart