{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.313 visninger | Oprettet:

VARMEKNOPPER? HJÆLP?! {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften siger har min hest muligvis fået varmeknopper. De sidder lige bagerst i sadellejet på hver side af ryggen. I starten troede min underviser at det var et bidmærke, der tilfældigvis sad på ryggen.
Det fik lov til at hele et par dage og da jeg så red igen var sårene helt røde igen smiley Hun fik endnu en lille pause og sårene så pæne ud i går da jeg sku til at ride.
Efter jeg havde redet havde hun fået et NYT sår, så det var ikk bidmærker. Det var helt rødt og en underviser derude sagde at det var varmeknopper. Hun vidste desværre ikke hvad man skulle gøre osv. Men jeg rider med lam og kunne forestille mig at det gjorde ryggen meget varm.
Hvilke råd har i ?
Håber ikke det inkluderer flere pauser eller for mange penge smiley
håber at få jeres hjælp

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VARMEKNOPPER? HJÆLP?!
  • #2   8. sep 2009 okay. øv smiley altså det er ikke så slemt, men må hellere komme det til livs. Stopper med lammeskindet og får det hele vasket. Hun går heldigvis ikke med dækken endnu, men hvis jeg vasker det inden ridt og igen efter og påfører skinhealer, kan jeg så tillade mig at ride ? smiley

• #3   8. sep 2009 bruger du vaskemiddel med parfume i og skyllemiddel når du vasker underlag?

• #4   8. sep 2009 du kan ikke tillade dig at ride inden det er helet...
    det synes jeg i hvert fald ikke.
    det må jo være vildt ubehageligt, med en person der sidder oven på det, og så sveder din hest jo også, så det begynder at svide.

så jeg synes personligt ikke man kan tillade sig at ligge en sadel på sådan noget og ride som om det ikke var noget

• #5   8. sep 2009 få for det første tjekket om hesten er allergisk over for det du vasker dine underlag i...

dernæst tjekker du om sadlen passer 100000% til hesten (sadlen skal ikke bare ligge ok, men den skal ligge PERFEKT)

Rid med så lidt under sadlen som muligt (selvfølgelig et underlag)...

køb jod og rens såret med...

lad det hele 100% før du rider igen (sårene skal være helt væk)

• #6   8. sep 2009 troede først det angel havde var varmeknopper. men det var så støvallergi - heste kan også have bla allergi overfor vaskepulver, det bør du måske også tjekke

• #7   8. sep 2009 Altå min har haft nogle knopper på ryggen som du os beskriver, dog aldrig sår!!
    Men vi fik noget bynyrebarkhormon af dyrlægen til at smøre på..
    og først prøvede vi pencilin uden held ..
    men har vasket det i pyoderm nu her .. nogle gange om ugen, det desinficerer! Min har haft det omkring et år nu her . det er meget svært at komm af med, men da de ikke er ømme dem han har nu, har vi SAMMEN med dyrlægen valgt at vaske det, oghvis det hjælper er det ok. Ellers skal han under kniven ... Er bare ikke så meget for det når det er i sadellejet, og når vi rider er der intet og dyrlægen sagde til os det ikke er noget problem med min smiley .
    men synes det lyder vildt, jeg ville nok kontakte doktor dyr smiley
    Ellers kontakt dyrlægen og spørg til råds ...

• #8   8. sep 2009 jeg kender en som havde en hest der fik varmeknopper. (: hun red med et meget meget tyndt underlag, og nogle gange uden, altså kun med sadle, det kan du så KUN gøre hvis sadlen passer 100% til hesten. (:
    ellers må du få det tjekket af en dyrlæge, ¨så er der ikke andet at gøre. (:

Kommentér på:
VARMEKNOPPER? HJÆLP?!

Annonce