VARMEKNOPPER? HJÆLP?! {{forumTopicSubject}}
Ja, som overskriften siger har min hest muligvis fået varmeknopper. De sidder lige bagerst i sadellejet på hver side af ryggen. I starten troede min underviser at det var et bidmærke, der tilfældigvis sad på ryggen.
Det fik lov til at hele et par dage og da jeg så red igen var sårene helt røde igen
Hun fik endnu en lille pause og sårene så pæne ud i går da jeg sku til at ride.
Efter jeg havde redet havde hun fået et NYT sår, så det var ikk bidmærker. Det var helt rødt og en underviser derude sagde at det var varmeknopper. Hun vidste desværre ikke hvad man skulle gøre osv. Men jeg rider med lam og kunne forestille mig at det gjorde ryggen meget varm.
Hvilke råd har i ?
Håber ikke det inkluderer flere pauser eller for mange penge
håber at få jeres hjælp
nov 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 16
jul 2005
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.468
jan 2007
Følger: 79 Følgere: 79 Heste: 8 Emner: 94 Svar: 1.278
det synes jeg i hvert fald ikke.
det må jo være vildt ubehageligt, med en person der sidder oven på det, og så sveder din hest jo også, så det begynder at svide.
så jeg synes personligt ikke man kan tillade sig at ligge en sadel på sådan noget og ride som om det ikke var noget
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
dernæst tjekker du om sadlen passer 100000% til hesten (sadlen skal ikke bare ligge ok, men den skal ligge PERFEKT)
Rid med så lidt under sadlen som muligt (selvfølgelig et underlag)...
køb jod og rens såret med...
lad det hele 100% før du rider igen (sårene skal være helt væk)
nov 2006
Følger: 206 Følgere: 240 Heste: 7 Emner: 7 Svar: 2.342
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.671
Men vi fik noget bynyrebarkhormon af dyrlægen til at smøre på..
og først prøvede vi pencilin uden held ..
men har vasket det i pyoderm nu her .. nogle gange om ugen, det desinficerer! Min har haft det omkring et år nu her . det er meget svært at komm af med, men da de ikke er ømme dem han har nu, har vi SAMMEN med dyrlægen valgt at vaske det, oghvis det hjælper er det ok. Ellers skal han under kniven ... Er bare ikke så meget for det når det er i sadellejet, og når vi rider er der intet og dyrlægen sagde til os det ikke er noget problem med min
men synes det lyder vildt, jeg ville nok kontakte doktor dyr
Ellers kontakt dyrlægen og spørg til råds ...
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 62 Heste: 7 Emner: 41 Svar: 340
ellers må du få det tjekket af en dyrlæge, ¨så er der ikke andet at gøre. (:
VARMEKNOPPER? HJÆLP?!