{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Springsadel til stor hest? {{forumTopicSubject}}

Hej:)

Jeg søger lidt hjælp til sadelvalg.
Jeg skal igang med at springe på min hest og skal jo derfor bruge en springsadel:) Jeg er bare i tvivl om hvilken en jeg skal kigge efter?

Hesten er 182cm og rimelig spinkel af bygning (Er stadig ved at sætte muskler)

Jeg har sat mig for at jeg vil have alt spring-grejet i en brun farve da min dressursadel (+hovedtøj) er sort. Så det skal være en sadel der laves i brun (er i tvivl om hvor mange brune farver der er?)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Springsadel til stor hest?
  • #1   13. sep 2009 synes havanna brun er flottest smiley Dvs. Mørkebrun. Vil tro det skal være en 17,5 tommer. Synes du skal køben en af god kvalitet brugt. kan godt lide:
    Pessoa
    Bates elevation ds +
    Hdr fletcher
    Passier
    Stübben
    Sommer

og nogen andre..

Synes at su skal spørge en sadelmager først. Så kan du også spare din hest for ondt i ryggen smiley

• #2   13. sep 2009 Tak:) Ja det skal være 17,5 tommer og det er meningen jeg vil finde en der er brugt. Jeg vil bare gerne høre om nogle kunne anbefale en god springsadel så jeg nogenlunde ved hvad jeg skal gå efter..
    Kunne aldrig drømme om at købe en sadel der ikke passede 100% det ville jo være synd for dyret.

• #3   13. sep 2009 kan ISÆR godt lide:
    stübben siegfried mf spezial
    pessoa
    Bates elevation ds+

smiley

• #4   13. sep 2009 JC Saphir er en fantastisk sadel fåes også i brun smiley

• #5   13. sep 2009 Min dressursadel er også en JC så det kunne da være en god mulighed. Hvad koster sådan en fra ny af ved du det?

• #7   13. sep 2009 vi har faktisk en kieffer sadel tilsag 18 tommer, som svare til 17,5 tommer i andre mærker. Det er en kanon sadel med rigtig gode støtter, men vi har desværre solgt hesten og nu har vi ingen der kan passe den.

• #8   13. sep 2009 Nu er den str. i nævner jo til nytte hvis Shilas mås passer den str sadel ;o)
    Hvis hun passer en 17" så er det jo det hun skal vælge, str. på sædet er til rytteren og ikke til hestens str.
    Du skal bare finde ud af hvilken bredde bom han skal bruge til at starte med i hvert fald. Få en sadelmager ud af prøve nogle forskellige sadler på ham.

• #9   13. sep 2009 Ida: Jeg har ingen erfaring med wintec sadler men har set en del af dem herinde til salg. Jeg er dog ikke så kræsen da jeg er vant til at ride i mange forskellige sadler.

Nina: Den dressursadel jeg har er med mellem bom. Og hesten er en dame:) Godt nok en stor dame. Men ja jeg skal bare ud og ha prøvet nogle forskellige på den:)

• #11   13. sep 2009 jeg har også haft jc. de er ret billige smiley fin støtte og bredt kammer. Der eneste minus er at de skal stoppes om før brug, hvis du køber en ny. det er noget dårligt uld smiley

• #13   13. sep 2009 Jeg har en butet (brun), har endnu ikke mødt i hest den ikke kan ligge på, den har ligget på alt fra en lille tyk 2'er pony til en stor spinkel hest, den ligger på ALLE!
    Har haft den til min egen ca. 3 og og selvom hun har sat mange muskler efter jeg fik sadlen ligger den stadig lige godt smiley
    Kan stærkt anbefaldes!

• #14   15. sep 2009 JC saphir koster 5995,- fra ny og de skal ikke omstoppes før brug smiley selv om det er en ny sadel hehe

Kommentér på:
Springsadel til stor hest?

Annonce