11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Sikke en dejlig dag det er idag! {{forumTopicSubject}}
(warning! langt indlæg! )
Jeg kom hjem for et kvarters tid siden efter at have været ovre ved maja siden kl. halv 10.
Dagen er gået ret hurtigt og gået med meget.
Tandlægen til dyrene skulle have kommet kl. halv elleve men han dukkede først op kl. halv et, så vi måtte jo få tiden til at gå imens. Alle hestene blev striglet, de 3 af dem fik redt hale og vi mishandlede Tulles man og klippede den ligesom miniature heste så nu skal den bare vælte.
Da tandlægen endelig dukkede op tog han først Gizella der affandt sig med situationen, derefter Tulle der absolut ikke var glad for det og stod på 2 ben flere gange - godt med en tandlæge der der så ikke bliver sur men tager sig tid.
Han fortalte at han ikke ville gøre noget ved Majas tænder fordi hun i forvejen mangler mange tænder og derfor altid får opblødt foder og snittet hø. Hun har et par løse tænder også så han vil ikke gøre noget ved dem, men dem er der intet galt med. Hun kunne dog godt trænge til at få dem raspet mekanisk.
Ejeren sagde også at hun er begyndt at hoste meget - hun hoster ikke bare, nej hun hoster snot op, store gule klatter og også alm. savl samt hun savler utroligt meget så der ligger hver morgen en kæmpe pøl uden for hendes boks.
Så dyrlægen kommer på mandag til de to små skal han også kigge på Maja og hendes hoste.
Jeg ville egentligt have redet ned til en by 8km fra Maja hvor min mor stod på et loppemarked men så sagde ejer at jeg skulle lade være fordi hun jo hostede sådan, så hun sagde at vi da skulle tage på mc donalds :D. Vi smuttede på mc donalds, hentede mad og tog det med hjem.
Vi spiste og derefter tog vi de to minier ud for at fotografere dem da de jo skal omregisteret ang. ejer. Det blev nogle okay billeder af utålmodige heste der ikke rigtigt gad. Bagefter kom de på fold igen også tog vi nogle billeder af føllet løs der gav den rigtigt gas :D. Super dejligt lille føl. Også tilbød ejeren at tage nogle billeder af mig og Maja, anden gang på de 3år jeg har haft part på hende at der er blevet taget deciderede billeder af os på den måde.
Så nu har jeg endelig nogle, ligemeget af jeg står i flyverdragt og ligner noget der lige er stået op :D.
Ellers haft en hyggelig dag? :D.
mar 2008
Følger: 74 Følgere: 78 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.477
Jeg har sprunget første gang rigtig på Jack i hele mit liv, og inden længe er vi på vej til OL :'D
Sikke en dejlig dag det er idag!