{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Min Dansk stil ( DIn mening ) {{forumTopicSubject}}

hvis nogen gider til og læse den. Så læs lige denne stil smiley

Det værste sker.

Peter Smith er ude med sine venner på en bar. De har en klub, alle i klubben spiller Basket. I klubben har de en aftale, hver gang de spiser på baren, er der en af dem som skal stjæle et eller andet derinde fra. Alle havde prøvet det mindst en gang, så de havde en samling af sager i klubben. Denne aften var det Peters tur, han var lidt nervøs, han kunne ikke li’ at stjæle derinde fra. Det værste var at en af hans fars bedste venner arbejdede der, og Peter havde det som om at han havde holdt øje med ham og hans venner hele aftenen. Men til sidst tog han sig sammen. Han tog et glas, det som han havde siddet og drukket øl af, der var stadig et par dråber i glasset, de flød ud i hans taske, med hans sports tøj i. Peter skyndte sig at lyne tasken uden at nogen skulle ligge mærke til det . Der var ret fyldt inde i baren den dag. Han sagde til sine venner at han ville hjem nu, men de andre ville stadig blive der. Han havde ikke selv bil, da han stadig kun var 17. Kun den ene af dem var gammel nok til at køre bil, så Peter ventede til de andre tog hjem.

Senere da der var gået 20 minutters tid, tog de hjem ad, i den lille røde rustne Golf. Selvom den var gammel, og motoren larmede meget, var fyren som ejede den virkelig stolt af den. Og når han startede den, sad han altid og så glad og tilfreds ud. Peter blev sat af ved sit hus, det regnede lidt udenfor. Han traskede ind. Hans mor stod som sædvanlig i døren, og spurgte straks: ” hvor har du været ? Og hvorfor kom du ikke hjem til spisetid ? ” . Så svarede Peter for det meste: ” Bare ude med nogen venner, og vi holdte ikke øje med uret ”. Så blev hun ofte fornærmet, og gik ind i køkkenet. Peter gik op på værelset, hvor han satte sig i sin seng, han havde ret dårlig samvittighed. Pludselig spredtes der en sær lugt inde på værelset. Han vidste ikke hvor lugten kom fra. Hans mor kom op på værelset lidt tid efter, hendes første ord var : ” Puha sikke en stank, tag og få luftet ud. Jeg skal bare lige tømme din gymnastik taske.” ” Nej ! ” udbrød Peter. Men moren gik hen til det ene hjørne, hvor han havde smidt tasken, hun greb ned i tasken. ” Av ! Jeg skar mig. Hvad har du i din taske Peter ? ”
” Ingenting ” Svarede han hurtigt igen. Hun havde et lille snitsår på den ene finger, hun tog hans tøj op. Hun lugtede til det, ” Hva’ fanden Peter, har du drukket ? ” Peters mor var altid opsat på at han skulle holde styr på sit liv, og i hans ting. Og han måtte i ingen omstændigheder drikke. Han havde ikke engang fået lov til at gå til halbal da han blev konfirmeret. Men Peter svarede : ” Nej, hvorfor ? ”. Moren kiggede mistænkeligt på ham, hun troede ikke rigtigt på det han sagde. ” Dit tøj stinker værre end noget andet, du har vidst drukket. ” Peter indrømmede at ham og hans venner havde snuppet nogen bajer i baren. Og hans venner havde fået ham til at snuppe glasset, og det var grunden til hun havde skåret sig i hans taske, glasset måtte være blevet knust da han smed tasken. Hun blev ret sur på ham. ” Peter, du ved at mor ikke vil have at du gør den slags. ”
Peter hadede når hun tiltalte sig selv med mor, for ham var det som om at hun troede han stadig var et lille spædbarn. For hver gang hans 23 årige søster var på besøg, med hendes lille pige på 2 år, tiltalte moren altid sig selv med ” Mormor ”.
Næste onsdag skulle Peter i klub, han glædede sig slet ikke efter den diskussion han havde haft med sin mor, allerhelst ville han bare sige til sine venner at han var syg, men han tog derhen alligevel. Drengene sad som sædvanlig på baren, det samme sted som de plejede. De havde aftalt at de skulle gå derhen uden bil denne gang, så de kunne slurke alle de øl i sig som de havde lyst til uden at skulle køre bagefter. Den Onsdag var det Peters bedste vens Christians tur til at nakke en ting inde fra baren. De sad som altid, bestilte lidt mad og spiste og drak nogen øl. Men Peter drak intet den dag, han guffede nogen Pomfritter i sig, men det var også det eneste. ” Nå ! ” Sagde den ene så. ” Skal du så til at nakke den ting Christian ? ” Han sagde ” Den ting ” for ingen skulle vide af det, hvad de havde gang i. Peter fik en knude i maven, han ville bare ha’ det skulle stoppe. Han kunne ikke klare at tænke på at den gamle dame som ejede baren hver Onsdag skulle berøves af nogen fyre som slet ikke anede, at det hvert år faktisk kostede hende en formue når alt det bestik og sager forsvandt ud af hendes bar. Christian skulle til at tage en underkop med barens logo på. Da Peter rejste sig og sagde: ” La’ nu være Christian. Du ved at det er forkert, og det har det altid været . ” ” Nå lille mors dreng, du må hellere til at komme hjem . ” Peter kunne mærke at de andre var lidt små fulde, og han ville helst ikke op og diskutere med dem, så han tog sin jakke og gik ud af glasdøren. Han gik en omvej gennem parken. Pludselig hørte han skridt bagved, han vendte sig om og så en mand med lang frakke gå i lyset fra lygterne. Peter blev stående, manden gik straks hen til ham. ” Godaften knægt .” Knægt ? Tænkte Peter, han kan da ikke være meget ældre selv. Manden startede straks en samtale med Peter, han spurgte om hans navn og alder, men peter svarede på ingen af de ting som manden spurgte ham om. Det særeste manden spurgte var : Har du nogensinde prøvet det sus man får når man stikker Heroin ? ” ” Nej . ” Svarede Peter med en ængstelig stemme. Manden tilbød ham at prøve, fordi at det var virkelig behageligt. Men efter hvad Peter havde læst om stoffer og heroin var det alt andet end behageligt, han begyndte at gå sin vej. Men manden holdte i hans ærme. ” Gå ikke . ” Opfordrede han ham. ” Men jeg er nød til at gå .” Forsikrede Peter ham om. Men manden blev ved med at det var en god følelse at få stik af en heroin sprøjte. Peter følte sig ubehageligt tilpas, der må være gået snart 15 min. Pludselig kom der nogen fyre gående, Peter kunne lige skimte logoet på deres jakker, det var det samme som han havde på sin egen jakke ” The wild Tigers ” . Peter blev virkelig lettet, det var hans venner. Manden som Peter havde stået og snakket med ham, vendte sig om mod Peters venner ” Nåå i er vel nok hans venner, Peter har snakket så meget om jer. ” Hvor kender han mit navn fra ” tænkte Peter. Men det gik op for ham, at hans navn, Peter Smith stod med små Tahoma formede bogstaver på hans jakke. Manden spurgte dem nøjagtigt det samme, som han havde spurgt peter for et stykke tid siden. ” Nå, hvad hedder i så ? ” Og ” hvor gamle er i så ? ” . Drengene kiggede forundret på manden. Peter sluttede sig straks til hans venner, han stillede sig bagved dem som om han stod og skjulte sig. Så kom spørgsmålet med ” Har i så prøvet det behagelige sus af Heroin ? ” . Drengene fniste lidt af manden, og troede han var total vanvittig. Men han tog ganske nok en sprøjte frem, og en lille bøtte som raslede da han tog den op af sin lomme. I sprøjten flød der noget gult, det måtte være heroinen tænkte Peter. Manden holdte sprøjten frem, ligesom at han nærmest sagde til dem ” Bare tag alt det i vil . ” Han gik en halv runde rundt om de andre og gik lige hen til Peter, han hældte 2 piller ind i hånden fra den lille bøtte, som han havde i den anden hånd. ” Her knægt slug dem, så får du det rigtig godt ” . Peter tog imod dem, han kunne ikke stå som den lille mors dreng foran sine venner endnu en gang. Så han tog modvilligt imod dem, og slugte dem som manden havde sagt. Han gyste ved tanken om at han lige havde stået og taget nogen piller som han vidste kunne være livsfarlige, kun for at være lidt smart overfor vennerne. Bøtten med piller raslede stadigvæk lige så meget, han gik videre til den næste af drengene, det var Christian. ” Her, smag på dem. ” Han kunne ikke afvise, når Peter også havde prøvet. Så han tog dem, og slugte dem ligesom Peter havde gjort det. Drengene vendte sig om, der gik en mand med en hund. ” Åh nej ! må af sted. ” Ses smarte tabere, var det sidste som manden med heroinen havde sagt. De andre drenge gik sin vej, mens Peter og Christian stod tilbage. ” Har du det ikke mærkeligt ? ” spurgte Christian. ” Jo, totalt, er det ikke i orden jeg tager med dig hjem i aften ? For jeg vil helst ikke ha’ min mor på nogen måder opdager jeg har taget de piller. ”
” Jo selvfølgelig er det i orden. ” De gik hjem til Christian, de snakkede lidt om hvor mærkelig ham manden havde været, og at de var lidt skræmte over at han havde tilbudt dem stoffer og de havde taget imod. Da de kom til vejen hvor de skulle over, var de allerede helt væk af heroinens påvirkning, de vidste slet ikke hvor de var henne, og hvad de lavede. Det var lidt mørkt udenfor og en tyk tåge havde lagt sig, bilerne havde svært ved at se hvad der foregik foran dem. Peter og Christian gik over vejen, i det en lastbil kom med fart på. Lastbil bilisten kunne ikke nå at bremse, og så var det værste sket. De 2 17 årige drenge blev ramt af en lastbil og slynget gennem luften. De var døde på stedet. Næste morgen fandt man dem i vejkanten, og bede manden undersøgte dem nøjagtigt og det viste sig, at drengene havde haft taget noget heroin. Der kom en mand gående, med en lang frakke, han smilede lumsk og tænkte. Ja sådan kan det gå når man lytter til fremmede.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min Dansk stil ( DIn mening )
Kommentér på:
Min Dansk stil ( DIn mening )

Annonce