12. aug 2007 Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
er i tvivl om fremtiden {{forumTopicSubject}}
jeg står jo i den situation at jeg har det jeg selv ville kalde den mest vidunderlige pony og virkelig min hjertens yngling.
Hun skulle havde været avls og show hest, men jeg synes bare at alting går galt med os nu.
Hun blev sendt til hingst i juni måned, men er ikke drægtig, hun blev lige tjekket en ekstra gang i dag.
Jeg holdte hende tilbage fra hoppekåringen i år, da hun havde en periode hvor hun var meget bange for fremmed heste, pga nogle meget ulykkelige oplevelser med andre heste i hendes fortid. Hun er dog nu efter rigtig meget trænning meget utrolig god til håndtere at møde andre heste når hun bliver håndteret af menneske samtidig.
Jeg synes dog ligesom hun er gået hen og blevet "ked af det" hvis man kan bruge det udtryk, hun vil ufatteligt gerne bruges, men jeg ikke rigtig bare tilride hende og hoppe på hende og så bare bruge hende til ridehest til næste år hvor hun kan blive kåret og ifolet, da jeg er alt for stor til hende.
Jeg har derfor overvejet nogle forskellige ting, som jeg gerne lige ville have andre hestemenneskers meninger på.
løsning 1: At jeg udlåner Nosey til nogle der kan bruge hende, enten som ridehest eller kører hest, men med erfaring med ungheste, med en god gnist, og imens jeg så udlåner Nosey, så låne en anden større hoppe som jeg kan ride og bruge til avlshoppe til næste sæson ?
løsning 2: At jeg beholder Nosey hjemme og bruger hende som en hyggehest og får noget undervisning i noget anderledes end blot ride og kører hest indtil vi kan ifole hende igen.
løsning 3: at jeg sælger Nosey til nogle der kan både kan bruge hende som ridehest og avls hest, og gerne show hest, og jeg køber en anden hoppe for de penge jeg får ud af det.
Løsning 4: har du evt nogle gode ideer ?
Jeg vil lige inden du svarer gerne understrege at Nosey virkelig er en pony der har sat sig dybt i mit hjerte og jeg nu har haft hende i 2 år.
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.971
Men det kommer jo helt an på, hvad DU vil? Det er jo ikke umuligt at finde et nyt godt hjem til din elskede pony, som vil elske hende lige så højt som dig
jan 2008
Følger: 28 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 575
Kan du ikke selv bruge hende til kørerhest, så får du da glæde af hende til du igen kan forsøge at få hende ifolet igen??
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
feb 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 300
Så kan du vælge at sende hende i ridning eller evt udlåne hende.
Men hvorfor have en hest, som man bare udlåner? Hmm...
For at aktivere hende kan du gå en masse ture - er hun tilkørt? Ellers kan du tilkøre hende og køre en masse ture...
Der er masser af muligheder, og hvis hun er så speciel for dig, så kan du nok ikke nænne at sælge hende
aug 2008
Følger: 241 Følgere: 291 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.830
aug 2007
Julie & Freja
feb 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 300
Du kan vel ikke vurdere om jeg har læst teksten eller ej.. som du skriver her er det en af de løsninger du har tænkt over og det sætter jeg spørgsmålstegn ved!! Jamen det må du meget undskylde så.. tsk tsk ..
aug 2007
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 350 Svar: 816
jan 2008
Følger: 28 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 575
Det kan jeg godt se, men kan også fornemme at det bliver en tung beslutning, så alt hvad du kan gøre for ikke at skille dig helt af med hende, vil nok være det bedste jeg kan anbefale dig...
Kan nærmest mærke din smerte, og tro mig, jeg føler med dig...
aug 2007
er i tvivl om fremtiden