{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

er i tvivl om fremtiden {{forumTopicSubject}}

jeg står jo i den situation at jeg har det jeg selv ville kalde den mest vidunderlige pony og virkelig min hjertens yngling.

Hun skulle havde været avls og show hest, men jeg synes bare at alting går galt med os nu.

Hun blev sendt til hingst i juni måned, men er ikke drægtig, hun blev lige tjekket en ekstra gang i dag.

Jeg holdte hende tilbage fra hoppekåringen i år, da hun havde en periode hvor hun var meget bange for fremmed heste, pga nogle meget ulykkelige oplevelser med andre heste i hendes fortid. Hun er dog nu efter rigtig meget trænning meget utrolig god til håndtere at møde andre heste når hun bliver håndteret af menneske samtidig.

Jeg synes dog ligesom hun er gået hen og blevet "ked af det" hvis man kan bruge det udtryk, hun vil ufatteligt gerne bruges, men jeg ikke rigtig bare tilride hende og hoppe på hende og så bare bruge hende til ridehest til næste år hvor hun kan blive kåret og ifolet, da jeg er alt for stor til hende.

Jeg har derfor overvejet nogle forskellige ting, som jeg gerne lige ville have andre hestemenneskers meninger på.

løsning 1: At jeg udlåner Nosey til nogle der kan bruge hende, enten som ridehest eller kører hest, men med erfaring med ungheste, med en god gnist, og imens jeg så udlåner Nosey, så låne en anden større hoppe som jeg kan ride og bruge til avlshoppe til næste sæson ?

løsning 2: At jeg beholder Nosey hjemme og bruger hende som en hyggehest og får noget undervisning i noget anderledes end blot ride og kører hest indtil vi kan ifole hende igen.

løsning 3: at jeg sælger Nosey til nogle der kan både kan bruge hende som ridehest og avls hest, og gerne show hest, og jeg køber en anden hoppe for de penge jeg får ud af det.

Løsning 4: har du evt nogle gode ideer ?

Jeg vil lige inden du svarer gerne understrege at Nosey virkelig er en pony der har sat sig dybt i mit hjerte og jeg nu har haft hende i 2 år.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er i tvivl om fremtiden
  • #1   15. sep 2009 Altså, hvis du har det med Nosey, som jeg havde med Palmira, som desværre er blevet aflivet nu, så havde jeg taget løsning 2 smiley

Men det kommer jo helt an på, hvad DU vil? Det er jo ikke umuligt at finde et nyt godt hjem til din elskede pony, som vil elske hende lige så højt som dig smiley

• #2   15. sep 2009 Er ked af at høre at hun ikke var ifol smiley

Kan du ikke selv bruge hende til kørerhest, så får du da glæde af hende til du igen kan forsøge at få hende ifolet igen??

• #3   15. sep 2009 Dorthe Bau P: sådan som situation er lige nu har jeg ikke facelitterne til at tilkører hende, vi har ikke rigtig nogen ordenlig bane og stedet ligger lige optil den mest befærtet del af frederiksundsvej, hvilket ikke lige er det mest trygge sted at træne noget nyt og fremmed

• #4   15. sep 2009 Nu ved jeg ikke hvor gamle dine billeder af hende på din profil er, men på de billeder er hun jo stadig meget høj bagtil, og hun er kun 3år, så hvad med at lade hende vente med tilridning til næste år?
    Så kan du vælge at sende hende i ridning eller evt udlåne hende.

Men hvorfor have en hest, som man bare udlåner? Hmm...

For at aktivere hende kan du gå en masse ture - er hun tilkørt? Ellers kan du tilkøre hende og køre en masse ture...

Der er masser af muligheder, og hvis hun er så speciel for dig, så kan du nok ikke nænne at sælge hende smiley

• #5   15. sep 2009 Måske løsning 1. Alle heste har jo også godt af at blive redet... Hvis hun så kommer et andet sted hen kunne du besøge hende og sådan smiley

• #6   15. sep 2009 Frikke: synes du skal læse teksten ordenligt inde ndu svare.. det har aldrig været meningen at Nosey skal udlånes, men som du kan læse i teksten kan jeg ikke tilbyde hende det hun har krav på lige som situationen står lige nu

Julie & Freja smiley Èlsker Diig Tøz ;i ! E: det var lidt det jeg tænkte,

• #7   15. sep 2009 "løsning 1: At jeg udlåner Nosey til nogle der kan bruge hende, enten som ridehest eller kører hest, men med erfaring med ungheste, med en god gnist, og imens jeg så udlåner Nosey, så låne en anden større hoppe som jeg kan ride og bruge til avlshoppe til næste sæson ?"
    Du kan vel ikke vurdere om jeg har læst teksten eller ej.. som du skriver her er det en af de løsninger du har tænkt over og det sætter jeg spørgsmålstegn ved!! Jamen det må du meget undskylde så.. tsk tsk ..

• #8   15. sep 2009 Frikke: kan ikk se grunden til at sætte spørgsmåltegn ved problem løsningen. du kunne jo bare svare på en af de andre løsninger istedet for atbide dig fast i en lsøning der tilsydenladne ikke passer ind i din mening

• #9   15. sep 2009 send hen et sted hen hvor hun kan trænes op til blive køre eller ridehest, og næste gang hun går i brunst se om der kommer et føl ud af det. men at sælge hen ville jeg ikke, lyder som en af de heste der bare får en ny ejer efter den anden

• #10   15. sep 2009 fæhesten anbefaler vejledning

Det kan jeg godt se, men kan også fornemme at det bliver en tung beslutning, så alt hvad du kan gøre for ikke at skille dig helt af med hende, vil nok være det bedste jeg kan anbefale dig...
    Kan nærmest mærke din smerte, og tro mig, jeg føler med dig...

• #11   15. sep 2009 Dorthe Bau P: mange tak.. vil selvfølgelig kæmpe til sidste mulighed for at havde hende her hos mig

Kommentér på:
er i tvivl om fremtiden

Annonce