{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.553 visninger | Oprettet:

Overben :( {{forumTopicSubject}}

Hej hg..

Min pony Nelson har i et godt stykke tid været momentvis halt på højre forben under ridning. Det har kun været på buet spor på højre volte og kun meget, meget lidt, så vi har ikke taget det for noget..
For godt 2mdr siden fandt jeg en hård hævelse på indersiden af hans højre forben på piben, men da han ikke virkede øm tænkte jeg, at han nok bare havde trinet sig selv med skoen på modsatte ben..

Så igår under træningen blev han ved at "nikke" med hovedet højre om, og momentvis trak han igen (meget lidt!) på benet.. Mig og min mor blev enige om at ringe til dyrelægen, som så kommer imorgen.. /:

Udfra beskrivelsen mener han at det nok er et overben, og at det kan være to slags.. Den ene kan være at det bare er slaget på knoglebenet der har dannet noget arvæv som forbliver der og kun vil være en kosmetisk fejl, men den anden er at det måske har været en lille flække på underbenet som ikke er helet ordenligt, og derved har dannet noget beskyttende arvæv og har udviklet sig til benbetændelse smiley

Min mor læste så på internettet om overben, og der stod at ved ældre heste, skulle man IKKE kigge på det ben med hævelsen på, men på modsatte ben - venstre bagben i hans tilfælde.. Og som om det ikke kunne blive værre, så trækker han ikke ordenligt igennem på venstre bagben og har ikke gjort det i noget tid - det passer ca. med at det begyndte da hævelsen kom.. smiley

Ej hvor er jeg bare ked af det!! Min lille dreng.. :'[ Jeg er så bange for at det er noget slemt, men jeg kan jo også være heldig at det er uden betydning..

Måtte bare lige ud med det.. :'/

Forresten! Er der nogen af jer der har hest med overben? Og har det nogen betydning for den?

Mvh. En trist, bekymret Michelle smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overben :(
Kommentér på:
Overben :(

Annonce