Lang pels - Væk {{forumTopicSubject}}
Hej Alle Super Seje og Hjælpsomme HG'er
Ser I, min pony ligner jo en hel bjørn når hun lægger vinterpels. Hun startede allerede i august med at begynde og sætte den, og nu ligner hun jo som sagt en bjørn. Ville rigtig gerne at hun ikke har denne rigtig lange pels.
Så ville høre om I havde nogle forslag til hvad man kunne gøre for at hun ikke fik så stor en pels, selvfølgelig må hun godt havde lidt. Men vil helst ikke til at døje med dækkener o.s.v. og vil helst heller ikke have hende klippet, så hvis der er andet man kan gøre, så vil jeg rigtig gerne vide det.
Mange gange tusinde tak til alle på forhånd
-Anne Sofie
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.548
maj 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 83 Svar: 2.047
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.548
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Der er ikke rigtigt noget andet og gøre end at klippe.
Hvis du skulle bruge dækken uden at klippe, så skulle du have lagt dækken på hende inden hun satte gigantisk pels.
Men ellers, så brug et skridttæppe efter ridning når du skridter af også skridt af 20-30min, bagefter så tør hende over med håndklæde hvor hun har svedt og lig skridttæppe på hende i en 10-15min mens du går rundt i stalden og ordner småting.
Sådan plejer jeg at gøre med Maja. Hun sætter kæmpe pels allerede i september og den er derfor dobbelt så stor i december. Jeg skal nå og få hende tørret da hun altid kommer på fold bagefter med mindre jeg slf. rider ved det tid hun kommer ind på.
maj 2009
Kunne selvfølgelig være en mulighed:)
Krikken ( the forbidden fruit taste the sweetest ) .:
Lægger den så ikke så meget pels?
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
maj 2009
Hehe ja, men nu er det lige NF hoppen, ej shetterne de bliver ikke rigtig redet, så pels til dem er nu rigtig fint.
Lang pels - Væk