{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tildren til spatheste - erfaring?
  • #1   12. nov 2009 Aldrig hørt om det - hvad er det for en behandling??

• #2   12. nov 2009 Tildren er oprindeligt til mennesker, men i siden jan 09 har man kunne få behandlet sin hest med det. Det er som sagt en behandling hvor droppene kommer ind i hovedkranspulsåren (eller hvad den hedder), også bliver Tildrenen stille og roligt pumpet ind i blodet. og på den måde går den ned og smører ledet. Dyrlægen fortalte om, at der kun var få tilfælde, men det var med gode resultater. Men stadig er der jo ingen garanti.

• #3   12. nov 2009 Jeg er med på behandlingsformen mht drop osv...

Såvidt jeg er orienteret, så er der en meget ringe blodforsyning i selve glideleddet, som er angrebet - det er bla derfor man ledbehandler direkte ind i leddet. Hvordan skulle det hjælpe med at smørre - sammenvoksningen er jo forbenet og stiv?

Spændende med nye behandlingsformer...

• #4   13. nov 2009 Ærligtalt ved jeg ikke 100% hvad det er, da det er min mor der har snakket med dyrlægen, men det er ikke sådan noget der får forbeningen til at gå hurtigere - så smerterne er væk. Der er rent faktisk beviser på, at det går den anden vej, altså at der bliver mindre og mindre.

Men nu skal hun så stå på sygefold endnu 2 måneder og skal gåes ture med. Så til jan 10 skal vi have taget røgten igen. Så det bliver spændende, at se hvordan det ser ud til den tid.

Dyrlægen mente så nu at han rent faktisk kunne fjerne det.
    Lyder lidt vildt, men altså det er ikke forfærdeligt meget hun har, men alligevel, vi ser tiden an.

• #5   13. nov 2009 Ja, det lyder vildt!! Hvis det viser sig at være sandt, så er der jo sket kæmpe fremskridt, for pt kan man jo ikke helbrede spat - man kan kun hjælpe sammenvoksningen på vej, så det heler op og hesten bliver smertefri, men spat vil den jo altid have.

Skriv endelig, hvordan det går, det er spændende.

• #6   13. nov 2009 Ja præcis. Ja vi gav det chancen. Og det er bare kanont spændende.
    Tænk hvis det rent faktisk virker som håbet. Det ville jo være et mirakel ;o)

• #7   13. nov 2009 Ja, det ville det.

Held og lykke smiley

• #8   13. nov 2009 Tak smiley Det har vi brug for.

• #10   19. okt 2010 Hun er i fuld ridning igen og ingen halthed. Selvfølgelig er det ikke væk, men det er formindsket drastisk på røntgen billederne, og er ikke længere aktivt. smiley Var helt klart det værd!

• #12   19. okt 2010 Ja det har min fået en enkelt gang efter tildreng behandlingen og stod så i 4 mrd. og nu er hun i fuld ridning igen:)

• #14   6. nov 2010 Charlotte: Det glæder mig, at din hest er i bedring. Må jeg spørge, hvad tildren-behandlingen kostede??

• #15   7. nov 2010 den gav jeg 7500 for hos gundsø dyreklinik. inkl. fuld overvågning smiley
    Ja jeg er så utroligt glad for at jeg gjorde det, helt klart pengene værd:)

• #16   7. nov 2010 Charlotte: Ok, det lyder en smule dyrt. Jeg har dyrlægeforsikring på mine heste - mon de dækker den slags behandlinger? Sagen er nemlig, at min unge hest har en opklaring på indvendige kodeseneben på sit forben, der driller ham meget. Han er urengående på 4. måned og ansager dyrehospital har nævnt tildren-behandlingen som den eneste mulige....

• #17   7. nov 2010 hm..altså hvis ha er forsikret, så burde de da tage en hvis procent:).. jeg kan i hvert fald varmt anbefale det, men det er jo ikke brugt så synderligt meget, så oddsene er ikke enormt store..

• #19   23. jun 2014 Hun har ikke haft problemer indtil nu, hvor jeg mistænker spatten for at være gået i udbrud igen men hun går bedre efter massage og jeg vil begynde på cortaflex HA smiley

• #20   23. jun 2014 Altså hun halter stadig ikke, men er blevet en smule usmidig den sidste uges tid som massagen rådede bod på (y)

Kommentér på:
Tildren til spatheste - erfaring?

Annonce