mærkelig opførsel/humør om vinteren {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen.
jeg har et lille problem med den hest jeg passer(SAO Redwood). den går elevhest på SAO Annebergvej i Aalborg. mit problem er at om sommeren kan ALLE ride på woody! helt små 3 års piger futter han roligt rundt med og er rigtig sød. men om vinteren er han slem. han vil ikke gå på hovslaget i det bagerste hjørne i ridehallen, hvor der er en port. hvis man endelig får ham ud på hovslaget er han anspændt og tripper afsted. han kan også finde på at bukke og stikke af nede i det hjørne, helt uden varsel. det er et stort problem, da det kun er de store og rutinerede piger der kan ride woody om vinteren. men det ender næsten altid med at vi så kun er et på tykker der rider ham om ugen fordi alle andre bliver bange for ham...
nogen forslag til hvorfor han ændre sig sådan om vinteren og hvad man evt kan gøre ved det???
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.639
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.391
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Hvis han er klippet kan det evt. være det - nogle heste der i forvejen er kuldeskær bliver meget nemt påvirket om vinteren af kulden og bliver skøre i bolden.
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 132 Svar: 1.227
At det så er hver vinter, er lidt svært at forklare.
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 90 Svar: 504
det kan heller ikke være mangle på fold/sol lys, da elevhestene er på fold mindst 4 timer om dagen....
nov 2005
Følger: 40 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 73 Svar: 446
men tror den får sådan noget vinter noget som nogen gør hvor de bliver mere kulderet og som længere oppe at de får frost i hjernen .. nogen reagere bare sådan om vinteren.. kender ikke til en speciel årsag til det ..
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 90 Svar: 504
heldigvis komme de på fold, der hvor eg red før kom elevhestene aldrig på fold, heller ikke i weekender eller ferier. kun sommergræs i 2 uger på et helt år...
måske er det bare frost i hjernen? men skør det bliver han sørme!!!
grunden til det bekymre mig er pga de små piger der skal ride ham, og som ikke er rutineret, nok til at holde ham på plads...
nov 2005
Følger: 40 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 73 Svar: 446
Hmm .. Ved ikke hvad det skulle være .. Altså min egen hoppe kan også blive lidt tosset, men det er fordi hun er klippet..
mærkelig opførsel/humør om vinteren