{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Korte eller lange ridestøvler {{forumTopicSubject}}

Godaften HG.
Nu er det tilfældet, at jeg har tabt næsten 20 kilo - Så mine dejlige Cavalloridestøvler af det blødeste skind til en værdi af næsten 5000, er blevet alt, alt for store, selvom at de kun er et år gamle. Det går dog lige til nød at holde dem på benene, når jeg har tykke skistrømper på.

Men til næste år skal jeg til Portugal og arbejde i en stald, og det vil sige, at jeg skal ride temmelig mange heste hver dag - i dressur. Jeg er blevet lovet nogle lange ridestøvler til den tid, men min mors veninde anbefalede mig korte ridestøvler, evt. med leggins, da det jo for det meste er 25 grader dernede.

Hvad ville I vælge, og hvorfor?
Jeg har redet lidt med leggins før og synes egentlig det er behageligt, men ødelægger det ikke ens "benstilling" på hesten?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Korte eller lange ridestøvler
  • #1   19. nov 2009 Med støvleskafter i læder, tror jeg ikke det ødelægger noget.
    Om sommeren rider jeg også kun i de korte (:


  • #2   19. nov 2009 Hvis du skal ride så mange heste om dagen vil jeg nok anbefale korte, da de ikke er så dyre som de lange. og når man har sådan nogel støvler på næsten hele dagen holder de en 3 månders tid og så skal de skiftes ud. Derfor er det billigest at købe de korte. Leggins holder dog meget godt, og skal ikke skifters så tit ud.


  • #3   19. nov 2009 Tillykke med de 20 kg! Jeg er slet ikke misundelig *tsk tsk* smiley
    Jeg vil tilslutte mig de andre, og anbefale de korte.. Jeg har været rigtig glad for at ride med korte ridestøvler, og når det bliver så varmt, er det nok en fordel, at kunne tage legginsene (mærkeligt ord i flertal) af.. Som allerede nævnt, kan man jo få læder-skafter til, så det nærmest er som at ride med lange støvler..


  • #5   19. nov 2009 Efter jeg er skiftet til korte ridestøvler, kan jeg ride meget bedre end inden.. Blev låst i benet, og kunne ikke nå ind til hesten, uden at have sporer på.

  • #6   20. nov 2009 Jeg ville nok vælge de lange støvler.

    Jeg har i lang tid redet med korte + leggins, også da jeg arbejde i en stald, men jeg er altså gået tilbage til de lange støvler smiley Jeg synes de giver bedre støtte - Jeg har nu nogle støvler, der minder meget om spring-støvler (Meget billig model, i Kunstlæder, der ligner læder.), de er blødere og mere behagelige at have på end stive dressurstøvler smiley

    Men det er jo meget individuelt hvad man synes bedst om smiley

    Tillykke med de 20kg. ! smiley


Kommentér på:
Korte eller lange ridestøvler

Annonce