{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.679 visninger | Oprettet:

Tørv VS Træpiller??? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har før brugt træpiller og tørv kombineret... og der har jeg haft en super god og tør boks.

Så flyttede jeg og derfor stod de på halm et stykke tid... jeg valgte så at jeg ville skifte tilbage igen.

Denne gang har jeg så udelukkende brugt træpiller, og syntes bare at boksene er så ulækre, våde og trælse. (det skal siges mine heste er nogle værre boks svin) men da jeg kom ca 50 kg tørv sammen med træpillerne som opstart, så var boksene super.

nu er den ene boks blevet så dårlig kun med træpiller at den er helt fjernet og hun er kommet på halm, til jeg lige har fundet en løsning.

den andens boks bliver fjernet i den her uge da den simpelthen er for ulækker og jeg ikke kan redde den.

jeg ordner bokse hver dag hvor jeg fjerne klatter + det våde bliver lagt ud i hjørner for at tørre, og boksene bliver rystet op 1 gang om ugen... som jeg plejer!

jeg har før hen syntes at træpillerne var geniale, men har det kun været fordi tørven var blandet med i??

lige nu er jeg super skuffet over mine rene træpille bokse, at jeg vil starte op forfra.

men skal jeg udelukkende bruge tørv, eller skal jeg igen prøve at kombinere?? Ren træpille boks laver jeg i hvertfald ikke igen smiley

nogen der har råd og erfaring de vil dele ud af?? er der noget jeg kan gøre anderledes/bedere for at få en god og tør boks?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørv VS Træpiller???
  • #2   7. dec 2009 ude i vores stald står der 13 heste og for 11 ud af de 13 fungerer det bare super med tørv + lidt spåner. men de to andrer fungerer det ikke for, pågrund af at hestene er boks-svin, og de tisser meget. derfor har de prøvet at putte halv tørv og halv spåner der ind, det tager lidt længere tid at muge ud, men det fungere super for dem(:

  • #3   7. dec 2009 spåner er udelukket for mit vedkomne.... har prøvet det i mange år, og det er alt alt for dårligt som bund i boks efter min mening... Men tror måske jeg igen skal prøve at kombinere tørv og træpiller.

  • #4   7. dec 2009 Findus er et bokssvin, før vi flyttede stald stod han på halm (dybstrøelse) og kunne næsten ikke være i sin boks og den var så klam, fordi vi ikke måtte fjerne klatter.

    Så fik vi muligheden for at flytte til et nyt sted, og der startede jeg op med at prøve tørv, men det kunne jeg slet ikke få til at fungere. Så prøvede jeg hør, og heller ikke det fungerede. Det var to dyre prøveforsøg, indtil jeg gav mig og gik over til de piller, der hører med til bokslejen.
    Må feje al min tvivl til side, for jeg er så glad for den løsning. Godt nok har jeg købt ekstra piller, for jeg vil gerne have han har en tyk bund. Det tager pænt lang tid hver dag at ordne hans boks. Fjerne klatter og sortere strå fra, men det kan betale sig og han har en dejlig og tør boks.
    Findus er nok ligeglad, men det betyder meget for mig, at han har et dejligt tykt, blødt og tørt leje. Han virker glad og tilfreds og er endda begyndt at lægge sig ned i boksen, hvilket han aldrig har gjort før + hans hove er blevet så fine efter han ikke længere står på halm.

    Lizet smiley


Kommentér på:
Tørv VS Træpiller???

Annonce