{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Løs hingst. {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man?
Vores nabo har en shetlænder hingst, som flere gange er løbet ud af hans hegn.
Hingsten har så fundet ud af hvor vores heste går
(de går i løsdrift, og bestemmer selv om de vil være ude eller inde)
den løber igennem vores hegn, og vælter det hver gang, selv om vi har 2 lag hegn, og strøm i begge tråde.
Sidste gang blev vores 2 årige plag sparket, og har kostet en del i dyrlægeregninger, i dag har den bedækket vores shetlænder, og vi er ikke interesseret i at der skal føl i hende.
Sidste gang den løb ud, kontaktede jeg politiet, men det kunne de ikke ta sig af.
Jeg kontaktede vores forsikringsselskab, om hvad jeg kunne gøre, for jeg er bange for at mine pludselig render ud, når den vælter hegnet, men de kunne heller ikke sige mig hvad jeg skulle gøre.
Så hvad gør jeg lige?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løs hingst.
  • #2   9. dec 2009 i kan kræve erstatning.. både for at den har sparket og for at jeres hoppe muligvis er ifolet..

DE skal betale for nyt hegn og dyrlæge regninger både i forbindelse med sparket og i forbindelse med at hoppen skal have fremprovokeret en abort

• #3   9. dec 2009 Han er bare ikke så let at snakke med, da han er meget gammel, han spørger hver gang om jeg ikke vil købe dem (han har 3 i alt) men jeg vil ikke købe dem, da vi har heste nok.
    De er heller ikke i hænder, og man kan ikke komme til dem, hingsten har ingen grime på, og vi må virkelig fange den på en træls måde hver gang.

• #4   9. dec 2009 hvis han spørger om du ikke vil købe dem kan du så ikke evt. hjælpe ham med at finde en køber til dem, så de kan få et ordenligt hjem og blive passet og dine heste ikke kommer mere til skade?

• #5   9. dec 2009 Det er fordi at så skal jeg til at koste vaccination, smed og ormekur på dem, og de er ikke 5 flade ører værd, de har bare gået og passet sig selv de sidste mange år, så jeg vil kun tabe penge på det, og de penge bruger jeg i stedet på mine guldklumper;)

• #6   9. dec 2009 hvis han ikke har grime på, er du faktisk fuld berettiget til at tage kontakt til falck også kommer de og skyder den, ved godt det lyder hårdt, men det må du faktisk godt smiley

• #7   9. dec 2009 Jeg ved godt at hans forsikring skal betale diverse skader, min største bekymring er at hvis den jager nogle af mine igennem hegnet, vi bor lige op ad en meget trafikeret vej, men mange lastbiler, og jeg vil blive meget ked af at der sker noget med nogle af mine heste.
    Det jeg gerne vil ha hjælp til at finde ud af er, hvordan jeg får stoppet, at hans hingst løber ud?
    Jeg spurgte politiet, om der virkelig skulle et trafikuheld til, før de ville gøre noget, og det svarede de mere eller mindre ja til.

Ja næste gang vil jeg måske overveje at ringe til falck, selvom det er en meget træls løsning, men foretrækker altså mine heste, frem for hans.

• #8   9. dec 2009 Det må jeg prøve, hvis den kommer igen (som jeg ikke håber den gør)

Kommentér på:
Løs hingst.

Annonce