{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Er simplethen nødt til at skal ud m d {{forumTopicSubject}}

I januar/februar solgte jeg min smukke frieser som jeg havde haft siden hun var 1½, og betød noget helt specielt for mig.

Da jeg fik hende, kunne hun knapt håndteres, og det var et stort arbejde bare at få lov til at strigle hende, og trække hende til og fra fold,for slet ikke at snakke om at løfte ben på hende. Men tiden gik, og vi blev stille og roligt knyttet, og hun nød alt opmærksomhed, og jeg gik bare og glædede mig til den dag jeg kom ud at ride på hende. Ventetiden blev brugt på et par dyrskuer, bl.a. landsskuet den første sommer, hvilket var en stor oplevelse.

Da jeg skulle til at tilride hende, gik det super, hun tog det hele i stiv arm. Men efter hendes sommerpause var hun halt da hun kom igang igen, det var ikke ret meget, men det blev ved, og hun blev undersøgt om kom i røgten. Dyrlægen fandt nogle nydannelser ved kodeleddet, meget normalt for friesere sagde han, og det burde ikke få noget betydning. Så tøsen fik ro, og mere ro, men blev ved at være uren i traven. Jeg begyndte at indse at hun måske aldrig blev min ridehest, og satte hende ifol som 4 års, og fik sidste år det smukkeste hoppeføl efter hende (Jimbalaya af Bjørholm)

Hun var stadig urentgående i perioder, og jeg måtte indse at hun blev aldrig ridehest til andet end hygge. Jeg satte hende derfor til salg i håb om at finde hende et godt hjem som avlshoppe (hun blev selvfølgelig sat i røngten, og dyrlæge sagde god for at avle på hende)

Hun blev solgt her igennem HG, og køber har en profil herinde, og fik også Jits oprettet. Jeg har jævnligt været forbi hendes profil for at se om der er kommet opdateringer, og så i mandags stod der med store bogstaver efter hendes navn "DØD" - Nej, tænkte jeg bare, det kunne ikke være rigtig. Jeg kunne læse i kommentarere at det var et hjertestop, og jeg skrev og spurgte hvornår, hun svarede at det var den 6. november.

Jeg ved ikke hvad der gør mig mest ked af det, at hun er død, eller at jeg skal finde ud af det på den måde, og så over en måned efter det er sket, at hun ikke engang har fortalt mig det....

Tak fordi i læste med så langt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er simplethen nødt til at skal ud m d
Kommentér på:
Er simplethen nødt til at skal ud m d

Annonce