{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Hjælp jeg er gravid! {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Ja, da jeg er gravid og skal føde om 24 dage, er jeg sådan i tvivl.. håber i kan hjælpe mig! Jeg er en pige som elsker mine dyr højere end noget andet - virkelig!
Jeg har tre fantastiske heste, som jeg alle har et godt og tillidsfuldt venskab til.. Men da jeg jo er gravid, vil jeg i den nærmeste fremtid ikke kunne komme til at ride og bruge mine heste meget.. Vil gå ture med dem og lave noget HMS men ridning, tilridning osv vil der ikke blive det store af, de første par mdr.

Derfor lyder mit spørgsmål, er det for meget for mig? Er det synd for hestene? Og synes i jeg evt skal sælge min dejlige lille shetter, så jeg kan bruge mere tid på de andre 2?

Jeg ønsker bare de alle har det godt.. men er det mishandling at lade dem stå nogle mdr, da det er Laban som jeg vil bruge mest tid på..

Undskyld det blev lidt langt, håber i kan hjælpe mig, med at træffe den rigtige beslutning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp jeg er gravid!
  • #1   10. dec 2009 Selvfølgelig er det ikke synd, så længe hestene bliver passet og ordnet : )
    Men hvis du ikke kan overskue det, synes jeg at du skal sælge. Du skal også tænke på at du skal bruge meget mere tid sammen med dit barn : )

• #2   10. dec 2009 - Og stort tillykke : D

• #3   10. dec 2009
    Tror nu ikke hestene vil syntes det er mishandling at gå og hygge sig på folden, kan ikke se hvorfor folk laver sådan en big deal over at hesten bare går på fold,.

• #4   10. dec 2009 Jeg synes som Krikken og KIne at det er helt ok at dine heste får sabbatår...de har jo selskab og bliver passet med foder, folde og kærlighed..hvor galt kan det gå... smiley
    og tillykke med babyen...

• #5   10. dec 2009 Krikken (nothing in life is promised except death) .

Helt enig...

• #6   10. dec 2009 Tillykke. Lyder dejligt. Synes det er okay at beholde dem, alle heste har godt af en ferie engang imellem, ligesom mennesker *smil* så hvis du stadig har interessen ville jeg ikke synes du skulle sælge.

• #7   10. dec 2009 jeg er selvfølgelig i kontakt med dem hver dag.. men har bare tænkt på om min shetter ville have mere ud af at der var en lille pige som måske havde tid til den? men meningen er jo at min søn skal ha den en dag smiley

• #8   10. dec 2009
    Hvad er der galt i at shetlænderen går at hygger sig? Det syntes den sikkert gevaldigt om.

• #9   10. dec 2009 jeg ville helt bestemt have beholdt den til mit barn, hvis det var mig. Og det altid godt med en ekstra hest på folden til selskab når de andre tages ud

• #10   10. dec 2009 Nu har jeg født her for 3 måneder siden, og inden jeg fødte troede jeg bare jeg kunne det hele - men det kan jeg IKKE! .. Jeg er ude ved hesten 1 gang om ugen, ellers er der andre der passer dem, hvilket har resulteret i at de nu er sat til salg desværre.. Du kan sekvfølgelig måske godt klare det, men du skal også bare forberede dig på at du får et barn ( som måske får kolik) .. Der er INGENTING der er nemt med en baby.. Forstå mig ret :o)

• #11   10. dec 2009 Jeg vil sige at du sagtens kan beholde dem. Vi nabo (ridelærer) fik for godt et år siden, da havde hun syv heste, og de gik også bare og passede dem selv, selvfølgelig med pasning o.s.v. men jeg ville klart beholde dem.

Og Kæmpe TILLYKKE her fra :)<3

• #12   10. dec 2009 Jeg ville starte med at få en part til dem, så de bliver motioneret lidt. Når jeg så havde født og der var gået et par måneder ville jeg overveje at sælge, eller lade parterne fortsætte og så selv ride en gang imellem.

• #13   10. dec 2009 ja det er en af ulemperne ved at blive gravid man kan ikke nå det hele men prøv at få halvparter til alle hestene.

• #14   10. dec 2009 For det første tillykke med at du skal have en lille smiley
    Jeg synes personligt ikke det er synd at de skal gå og hygge sig lidt nogle måneder, man kan jo betragte det som en ferie, og har alle heste jo brug for smiley så længe de bliver passet og plejet, så sker der ikke noget ved at de ikke bliver brugt så meget i et par måneder smiley

• #15   10. dec 2009 Ville nok få en part eller noget. For tror slet ikk man har overskud til at have barn og så heste og når man skal ud til hestene hver dag. Vi har en samme sted som har barn og hun kommer slet slet slet ikk ud til sin hest. Hun er måske kun ude 1 gang om ugen nogle gange for at lukke alle hestene ind, men det er maks 1 time hun er der.
    Men tror ellers ikk dine heste vil have problemer med at gå og hygge sig, så længe de blir tilset og passet med mad osv. smiley
    Tillykke smiley

• #16   10. dec 2009 for det første stort tillykke med at du skal ha en lille smiley
    sys så derimod at det ikk er synd at de skal gå og hygge sig.. så længe de bliver passet..
    og sys da ikk du skal sælge den lille shetter da dit barn evt. kan få gavn af den engang smiley
    jeg har selv en shetter som jeg håber på (når jeg engang skal ha barn) kan blive en god børne pony som mit barn kan ha glæde af..

• #17   10. dec 2009 Som mange af de andre har skrevet, synes jeg også du skal beholde hestene.. Så længe de bliver passet og du kommer jævnligt til dem, skal de nok overleve! smiley Jeg har en datter på 8 mdr og 2 heste.. Den ene hest er 26 og pensioneret, men bliver redet få gange om året. Den anden stod stille imens jeg ventede mig og et stykke tid efter jeg havde født. Min kæreste tog dem 3 uger op til fødslen, da jeg ikke kunne muge ud og bukke mig.. Så snart jeg var klar igen, overtog jeg selv tjansen. Selvom man skal priotere sin tid anderledes når der er en unge at tage hensyn, betyder det for mig rigtig meget, at jeg stadig har mine to guldklumper og jeg er ved dem hver dag.. Men mærk efter på dig selv, når du har født, hvad du kan overkomme... Og så stort tillykke herfra!

• #19   10. dec 2009 Der er jo ingen der kan svare på om de komme til at mangle noget eller ej - men du kan jo holde godt øje med om de trives, og hvis de gør det, er det jo ikke galt...men det vil kun tiden jo vise. Som udgangspunkt er det ikke synd - kun hvis ikke de trives.

Held og lykke og tillykke med babyen :o)

• #20   10. dec 2009 i mit tilfælle er jeg enlig mor til en dring på 11 månder det kan godt lade sig gøre at have hest men det krever en del planlægning men har også kun en hest nu da der ikke er tid til to længer

• #22   12. dec 2009 Mange gange tillykke smiley

Jeg er oss gravid - men har dog først termin d. 4 April.
    Vi har sat vores shetter dreng til salg, men der er desværre ikke så meget gang i hestesalg for tiden.

Ellers har vi vores 3 travheste - hvoraf 2 af dem er aktive i sporten.
    Ingen af dem bliver redet, og vi beholder dem alle sammen. Unghestene blir bare kørt til træner, hvis det bliver for meget samtidig med baby´en.
    Ellers træner og køre vi dem selv herhjemme.

Men lige nu har de vinterferie, så er der ikke så meget stres på smiley
    Og hvis det skulle blive for meget, så bliver de slagtet.

Kommentér på:
Hjælp jeg er gravid!

Annonce