{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Havre/st. hippolyt Esbjerg
  • #1   20. dec 2009 Det købes billigst i tyskland,

• #2   20. dec 2009 Hmm...er der nogen grund til det lige skal vre sct. hippolyt??

Havre kan jo købes på de fleste fodercentraler. Prisen ligger vel lidt under 2 kr/kilo, når du køber disse steder.

• #3   20. dec 2009 Nej det skal bare være til at tilsætte, så det bliver nok fra fodercentralen så.
    Der er ikke havre i det sct hippolyt müsli han skal over på, og han kan godt tåle at gå på lidt havre. Det han er på nu er der også havre i smiley

• #4   20. dec 2009 Jeg fik vist ikke formuleret mig ordentligt....

Havre kan du jo få alle steder, på fodercentraler og hos mange landmænd.

Men jeg troede også du spurgte om, hvor man kunne købe sct hippolyt? Og så er det jeg spørger dig, om det absolut skal være sct hippolyt?

Mine erfaringer er nemlig, at det er elendligt foder til en stor overpris. Efter sygdom og besvær hos vores heste, fik vi nøje lavet foderplaner, der første til foderskift VÆK fra sct hippolyt - og siden har hestene ikke haft problemer....og vores økonomi er tilmed blevet meget bedre :-))

• #5   20. dec 2009 Du skal tænke på, a st. hippolyt er lavet uden havre a en grund.. Jeg sys du skal prøve foderet først, inden du begynder a blande andet i.. St. hippolyt indeholder alt, hva en hest skal bruge, og det kan ødelægge sammenhængen a foderet, hvis du begynder a blande noget andet i.

• #6   20. dec 2009 Men som K A siger..
    Så ville jeg heller aldrig selv bruge det, da jeg har set hvordan nogle heste, kommer til a se ud, når de får det... Men andre mener, a det er et rigtig godt foder.

• #7   20. dec 2009 Hvad bruger du istedet K.A?
    Det behøver ikke være st hippolyt.

Min ene unghest er kørt over på st. hippolyt, og istedet for 3 kg. træls musliblanding om dagen, er nu dækket ind på 500 g. Hun har faktisk taget lidt på af det og synes hun ser godt ud.

Min vallak der endnu ikke går på det, er en hest af den type, der kan leve på en sten.

Hestene har hø og wrap ad libitum (dog får vallaken ikke wrap da han bliver for tyk af det)

• #8   20. dec 2009 Tak stald lindegården.
    Jeg er naturligvis interesseret i at det skal være et ordentlig foder, men helst ikke dyrere, hvis det kan undgås. Forslag modtages gerne.
    Vil bare gerne have at de 2 ungheste kan få det samme, og fungere godt på det smiley

• #9   20. dec 2009 Vi prøvede tre forskellige produkter fra hippolyt - kan kun huske to af dem, det var naturmüslie og gemüse-kräuter. Under hele forløbet blev vi (vild) ledt af en af sct hippolyts foderkonsulenter.

Over halvdelen (ca 10 heste) havde store problemer med tynd mave, mange havde underlige ekstremt kløende "knopper" og der var generelt problemer med at holde huld.

Til sidst valgte jeg (efter flere dyrlægebesøg) at kontakte en uvildig foderkonsulent og fik udregnet foderplaner - og så gik det op for mig!! Vi betalte i dyre domme for et foder, der voldte os problemer.

Nu har vi skiftet ud - således vores foderplan indeholder mere grovfoder (lucerne og hø), mindre korn og vores heste er dækket 100 % ind. Og det er tilmed MEGET billigere....

• #10   20. dec 2009 Vi er begyndt på et nyt foder fra tyskland, det hedder dekavallo. Og det er et billigt foder, men alle mine heste fungere på det.. !

• #11   20. dec 2009 Tak for det i to.

Jeg vil tage rådene med og undersøge mulighederne. Løber nemlig tør her til den 1. ca og skal gerne have et alternativ der smiley

• #12   20. dec 2009 De foderplaner vi har fået udregnet baserer på MASSER af hø, 500 g-2 kg lucerne, vitamin/mineral i form af salvimin grøn, hel havre i SMÅ mængder alt efter arbejdsbyrde og gulerødder.

Skal hesten tage på, eller ønsker man at tilføre flere kalorier bruger vi soyaolie.

Det er nemt, billigt og fuldt tilstrækkeligt, og så giver det vores heste masser af tygge-.tid og struktur.

• #13   20. dec 2009 Jeg vil nu sige jeg er rigtig glad for at foder med hippolyt natur muslie og har ikek haft nogen problemer med mine heste i den tid de har været på det..

• #14   20. dec 2009 Køre du forresten til tyskland efter dekavallo og hvor? Det har jeg jo mulighed for. Har du en hjemmeside eller kan fortælle pris, kg i sæk, og hvor meget dagligt pr. hest. Er det müsli?
    Uha mange spørgsmål:)

• #15   20. dec 2009 Heste kan sagtens tåle havre. Det indeholder mange gode næringsstofferog energikilder.

Problemet er når hesten får for meget havre - altså kilovis!! Hvilket ofte ses i sammenhæng med manglende mængder af ordentligt grovfoder.

• #16   20. dec 2009 Mht havren var det for at give min ekxrem søde og afbalanceret en energikilde, da han plejer at få havre i det nuværende foder.

Mht de knopper, har min hoppe haft det helt samme, bare på en musliblanding fra videbæk. De er gået over på st. hippolyt:) Har bare bøvlet og vasket de knopper så meget smiley

Mange tak for jeres input!

• #17   20. dec 2009 Der skal stå vallak i første linje.

• #18   20. dec 2009 Jeg køber det i danmark...
    Du kan prøve a læse om foderet inde på (link fjernet)

Og så staver man det vist deukavallo

• #19   20. dec 2009 Mine får Top E og så får min dressur hoppe også Elite Mix.

• #20   20. dec 2009 * Den lykkelige hingsteejer *

Hvor i landet bor du? Jeg er sikker på, at du sagtens kan finde en forhandler, der forhandler Spillers, smil. Jeg arbejder selv i en foderstof, - en kæde - hvor vi forhandler det. Så det ville da undre mig, hvis ikke du kunne finde en i nærheden.

• #22   20. dec 2009 Hej Louise smiley
    Haiko fik hippolyt , han fungerede ikke vi fik taget blod prøver .. han manglede både det ene og andet så kan ikke anbefale dig det !!
    Hvad med Brogaarden facebalance, det er helt super og der kan du tilsætte havre. Du kan købe det på foderstof i forum , der kan du også købe havre ..

• #23   27. dec 2009 Jeg bruger foder fra st. hippolyt.
    min får vollwertpellets, c'real basics balance, struktur-E, equimall og irish mash.. og må sige jeg aldrig har haft så flot og sund en hest!
    og så alt det hø og wrap hun nu kan spise (:

kan bestemt kun anbefale det foder.. hestene får ALT hvad de skal bruge..

Kommentér på:
Havre/st. hippolyt Esbjerg

Annonce