{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

At vælge mellem hest og alt andet. {{forumTopicSubject}}

Ja. Jeg er virkelig blevet i tvivl.

Jeg solgte min elskede pony Frede for et par måneder siden. Både pga. tidsmangel, men også fordi hun blev for svær for mig.
Jeg har nu haft et par måneder uden noget forhold til nogle heste overhovedet. Jeg har afskåret hesteverdenen totalt.
Tilgengæld har jeg haft tid til at kæmpe 100% for musik (guitar) som jeg virkelig brænder for. Det har været rigtig rart, da jeg ikke rigitg kunne komme igang før, da vi hverken havde råd eller tid pga. Frede.
Jeg får privat guitarundervisning, hvilket er rigtig dyrt.

Nu er det bare sådan, at jeg er begyndt at savne heste rigtig meget. Jeg føler ikke at det er det samme hvis jeg bare får en part igen. det har jeg egentlig ikke lyst til. Jeg savner følelsen af at have en hest man knytter sig til, og som er ens bedste ven. Og at jeg selv er den eneste for hesten.
Jeg har også fået mere tid og overskud, og har fået tid til at tænke og samle mine tanker.

MEN.
for det første, er der kun et halvt år til jeg skal i gymnasiet. Det er måske ikke det perfekte tidspunkt at skaffe sig en hest på.
Og hvis jeg skal have hest igen, skal jeg droppe min guitar 100% hvilket jeg egentlig heller ikke har lyst til. På nogen måde.

Så jeg føler mig rigtig splittet for tiden.

Hvad er jeres mening?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At vælge mellem hest og alt andet.
  • #1   22. dec 2009 Jeg vilel finde en gratis part som ikke skal hjem til mig smiley

    Meld ud fra starten du kun kan i et halvt år, da du så har nadre planer i livet smiley

    Og så tag guitaren med ud til hesten, det kan være den kan lide det du spiller for den smiley


  • #2   22. dec 2009 Hm.
    Altså, du kan jo godt få en part, som kan blive din bedste ven?
    Du skal bare finde den rette så. Det er jo det vigtigste.

    Hvis jeg var dig ville jeg ikke vælge at købe en hest, dels pga økonomien og dels pga din skole. Du vælger gymnasiet, så derfor skal du også gøre noget ud af det.
    Der er så meget fedt ved gymnasiet og lektier og opgaver, så man overser nemt en hest. Sådan havde jeg det sidste halvdel af gymnasiet. Min hest var hele tiden syg og jeg skulle ud til den morgen inden skole og eftermiddag efter skole (efter kl 16). Derefter hjem at lave lektier. Jeg overså meget mine venner. Men, der er også dem, som kan have tid til det hele. Jeg kunne bare ikke.


  • #3   22. dec 2009
    * Den lykkelige hingsteejer *: Tusind tak smiley
    Det er nok rigtig nok.
    Det kunne bare være rart med evt. erfaringer om at have hest i gymnasiet.


  • #4   22. dec 2009 Tak for svar.
    Det er nok rigtig at det er utrolig dumt at købe en hest lige pt. Jeg må nok heller vente lidt og se hvad der sker.


  • #5   22. dec 2009 Altså. Personligt ville jeg ikke selv gøre det. Og på mange af mine andre hesteveninder har de også måtte opgive nogle sociale ting ved at have hest. De kunne f.eks ikke komme til diverse fester eller sammenkomster eller andre ting på gymnasiet, fordi de havde hesten. Og hvis de endelig kom, så var det kun kort tid.

    Men, men, men: Det er alt sammen prioritering.
    Jeg ved bare, at jeg ville få dårlig samvittighed, hvis min hest ikke blev passet.


  • #6   22. dec 2009 Livet handler om valg. Valg er noget man traffer selv.
    Jeg ved godt hvad jeg valgte! Men det er så også fordi jeg er rytter, jeg har været eliete gymnast, hvor jeg fik en skade. En skade der ødelagde det hele!
    Men jeg havde hesten ved siden af, så jeg valgte at ride istedet.
    Her inden sommer fik jeg helpart, vi har lært hinanden utrolig meget! Jeg har tilredet ham, han har en speciel plads.
    Men efter alt dette, er min skade begyndt at blive mindre. hvilket jo er rigtig dejligt!
    Men, hvis jeg skal være eliete gymnast igen (kræver dog masser af træning nu) men så er jeg tvunget til at droppe hesteverdnen.

    Men jeg kan så også hvis jeg vælger gymnastik ende i en kørestol resten af livet.

    Mit valg står klart for mig!
    Jeg ved du også ved hvad DU vælger, jeg er sikker på du vælger det rigtige.(:


  • #7   23. dec 2009 Husk på man kan hvad man vil! Det er en sætning der egentlig passer, selvom den er træls, så passer den. Du kan sagtens have hest i gymnasiet, det kræver bare planlægning.

  • #8   23. dec 2009 jeg rider og jeg går på gym. i 2. g. og jeg tager til fester osv. smiley

  • #9   23. dec 2009 jeg har personligt valgt at sælge min hest, da jeg på ingen måde vil få mere tid til det end jeg har nu, har bare for mange andre ting jeg ikke vil opgive, så det betyder at hesten skal sælges, det jo et dyr der kræver opmærksomhed, ikke kun et klap og en håndfuld foder, så kan du lige så godt have et får!

    så nu blir min hest hentet om 5 dage og så ikke mere hest til mig .. det er bedst for alle


  • #11   23. dec 2009 Du kunne jo låne en, så kan du aflevere den tilbage, hvis du ikke har tid imens du er på gymnasiet smiley

  • #12   23. dec 2009 JEG havde ikke tid til hest fra 9. klasse og indtil jeg var færdiguddannet... har anskaffet mig en nu igen....

    ville nøjes med at finde en du kan ride lidt på en gang imellem.... eller få noget god undervisning på en rideskole en gang om ugen? bare for at holde det ved lige....


    ville gemme mit hovede i guitaren, og så glæde mig til den dag hvor jeg både ku ha hest og spille guitar.


  • #13   23. dec 2009 jeg gik gennem gymnasiet med 4 heste, job og masser af social sjov
    så det kan sagtens lade sign gøre smiley


  • #14   23. dec 2009 Nu læser jeg til sygeplejerske, og har dagligt min ene hest med til undervisning. Den anden rider jeg gerne ture på i weekenden.
    Så det kan altså lade sig gøre smiley


  • #15   23. dec 2009 Hvis man virkelig vil, så har man altid tid til hesten smiley

  • #16   23. dec 2009 Jeg går i 2.g nu og har haft min hyp i 3½ år nu og jeg er der HVER dag, hvilket ikke har haft konsekvenser for hverken afleveringer eller nattesøvn

    jeg har så valgt fester o.lign. fra istedet

    men det kommer jo helt an på hvad man prioriterer højest... jeg prioriterer min hest højere end venner, fest osv. og det har selvfølgelig nogle konsekvenser, dog har jeg nogle få veninder, men som er rigtig nærre!


  • #17   23. dec 2009 det skal lige siges at jeg selvfølgelig tager med til nogle af festerne, jeg er bare ikke afsted hver gang ;D Jeg drikker ikke alkohol, af mange grunde, men også fordi jeg gerne vil have noget ud af lørdagen efter festen

  • #18   23. dec 2009 det er ikke altid nemt at blive voksen smiley forstået på den måde at mange går i skole, vil gerne feste, være sammen med veninderne og have kæreste smiley
    Har selv fuldtidsjob, hus, hund, mand og hest, syntes det fungere fint, og rider også stævner, men vælger selv hvornår jeg vil hvad. Har hesten stående lige uden for døren, så har nemt ved at nå det hele, også feste i weekenderne, men hverdagene ka være lidt hårde indimellem.
    Holdte selv en pause på ½ år da jeg solgte min hest, pga. kæresten sagde det, det var det dummeste jeg har gjort. Gør det du brænder for smiley og følg dit hjerte.


  • #20   23. dec 2009 *Den lykkelige hingsteejer* - Hold da op! Det var da noget af et dilemma. Jeg håber alt hvad jeg kan at det hele løser sig for dig. Det må godt nok være en mærkelig situation at stå i! s:

    Alle jer andre: Tak for de gode svar, det har givet mig nogle ting at tænke over, og jeg prøver at begynde at planlægge mine dage. Og prøver at få det hele til at hænge sammen.


Kommentér på:
At vælge mellem hest og alt andet.

Annonce