{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hør-strøelse
  • #1   24. dec 2009 Hejsa. Har brugt det til to forskellige heste for at prøve det af. det virker fint nok, men optimalt skal man bruge 2 sække i ugen pr. hest - altså stor hest, pony er det sikkert anderledes. det er ihvertfald min erfaring, min den ene som står rigtig pænt kan til nøds nøjes med en sæk i ugen, men ikke optimalt. så det er noget fint strøelse, men syntes det bliver lige dyrt nok i længden.

  • #2   24. dec 2009 Tusind tak for svar : )
    Ved du om der må blandes stråfoder i? altså kun det hestene spilder, er træt af hele tiden at skulle rive op som jeg gør nu, i tørven .
    ved du hvordan det er sammenlignet med savsmuld?
    mvh Tine


  • #3   24. dec 2009 Det lyder fantastisk : )
    Så er det , det jeg bestiller , især det med at det er godt til mug er ret vigtigt for mig med mine heste da de har meget hovskæg : )


  • #4   24. dec 2009 Vores står på hør pt, og har tidligere stået på spåner, men sidst der skulle hentes, havde de ikke spåner, så vi måtte jo prøve hør.

    Vi er ikke super tilfreds. Det fungerer da, men vi bruger en del mere strøelse end da de var på spåner (spåner ca 1 pk om ugen, hør mindst 2 pakker/ugen -pr hest self)

    Hør suger ikke ret meget, men leder istedet urin mm ned i bunden, så har man afløb, kan det godt gå, men har man ikke afløb i boksen kan det godt gå.
    Men må sige at det er en del mere vådt ved dem nu i forhold til spåner, hvis ikke man sørger for virkelig at få strået godt op hver dag.
    Spåner behøvede vi ikke give dagligt, da det faktisk altid var tørt ved dem, men hør får de et godt lag af hver dag.
    Så mere udmugning og større forbrug sammenlignet med spåner


  • #5   24. dec 2009 Kan så tilføje at vi har belgiere, og uanset strøelse bliver madrassen altid trmpet temmelig godt fast (for godt), og derfor har vi generelt lidt svært ved at finde strøelse der fungerer optimalt til dem, da en SÅ fasttrampet madras hverken suger ret godt eller leder urinen ordentligt væk. Men spåner har været det der fungerede bedst indtil nu.

    Axel derimod står super på hvad som helst, lige med undtagelse af halm


  • #6   25. dec 2009 nu bliver jeg helt i tvivl.
    Det undre mig at det suger så dårligt, da forhandleren oplyser at det skulle suge ca. 4 gange så godt som spåner.
    Kunne godt være jeg skulle overveje det en ekstra gang, da mine heste også er store (Belgier og Shire) og de går i løsdrift.


  • #7   25. dec 2009 Der har faktisk været en test af diverse forskellige slags strøelse i Magasinet Hest for ikke så længe siden´.
    De skrev bl.a. noget om hvor meget der skal til til opstart, hvor meget der blev brugt ugentligt osv.

    -kunne da være du kunne finde det blad:o)


  • #8   25. dec 2009 det vil jeg lige prøve at lede efter tak : )

  • #9   25. dec 2009 Tror m¨ske det var bladet fra november det var i -i hvet fald er det et af de nyeste blade, så det er ikke så langt tilbage der skal ledes:o)

  • #10   28. dec 2009 hey....
    hvad bliv i enige ang. denne strøelse.....er også i stor skov....halm buger alt alt for meget plads.....
    er noget hørt om TØRV og HAMP...???


  • #11   28. dec 2009 Har set en stald hvor der bruges tørv, og det fungerer rigtig godt. Minimal udmugning, de står tørt osv. Men det er ikke alle steder i landet det er let at få fat på.

    Da jeg for omkring 10 år siden var på praktik på vilhelmsborg var der enkelte heste der stod på hamp. Nu er det self svært at vurdere noget udfra kun en uge, men det var i hvert fald pænt og tørt. Der blev fjernet klatter dagligt og strøet en smule ca hver 2. dag.
    Men osse hamp kan være svært at komme til i nogen områder


  • #12   28. dec 2009 hmmmm..... har i tanker også træpiller................... da vi bruger det til at fyre med.....

  • #13   29. dec 2009 så har man da også været meget meget uheldig..... har læst en andet emne ang. det....

  • #14   29. dec 2009 har ikke prøvet træpiller, men har hørt godt om det : )
    mine står pt. på tørv og det kan jeg indimellem godt have problemer med at de spiser.
    Ellers er tørv godt, bare dyrt i længden.


Kommentér på:
Hør-strøelse

Annonce