{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

At låne en hest af en til en ridelejr {{forumTopicSubject}}

Jep ..
Nu sidder jeg og MEGET LIDT overvejer at tage på ridelejr.
EN af tingene der afholder mig er, at jeg har et meget firkantet syn på "rideskole"heste ..
Jeg er klar over at disse horsemanship-steder har hestene det meget bedre end de fleste rideskoler, men jeg synes bare stadig selv der ville være mere over at tage af sted på sådan en med en hest der ikke var indøvet i alle de ting, og gjorde det samme hver uge. Også for ligesom at give en andn hest muligheden for at prøve dette.

MIT SPØRGSMÅL ER SÅ om i tror at der er nogen der kunne finde på at udlåne deres hest i en uge i sommerferien, til en "person som mig" til en ridelejr på et horsemanship sted? Uden at tage noget for det selvfølgelig, men heller ikke have udgifter ved det.

Kunne du finde på det? Hvad ville dine krav være?
Hvorfor ja, og hvorfor nej?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At låne en hest af en til en ridelejr
  • #1   25. dec 2009 Jeg kunne aldrig finde på det.. Jeg ville være enormt utryg ved at et andet menneske skulle ha min hest i en uge! Og specielt en jeg ik kender..

Så ville helt bestemt sige nej :o)

• #2   25. dec 2009 Jeg kunne aldrig finde på at låne min hest ud i en enkelt uge
    til en fremmed person. Og om det er til en bidløs/''HMS'' rytter,
    eller en ''traditionel'' rytter gør ingen forskel i mine øjne.

Så det tror jeg ikke at du skal stikke næsen op efter smiley

Btw, sjovt at du skriver 'uden at tage noget for det' - nej hvis det skulle være,
    så skulle du vel betale for leje af hesten samt transportudgifter osv? smiley

• #3   25. dec 2009 Katrine: Det er jo det jeg mener .. Altså at de ikke tager leje for hesten, eller ihvertfald ikke mange tusind kroner :o)

• #4   25. dec 2009 Nå okay :o)

Hvorfor nej: Fordi der er så meget oppe omkring 'hestetyve' forklædt som 'hestelånere'. Og fordi jeg af princip stort set aldrig lader andre ride mine heste,
    da de ikke skal 'forvirres' smiley

• #5   25. dec 2009 jeg kunne måske overveje det, hvis jeg skrev og havde set personen før ;o))

- dog vil det aldrig være ud til en som er bidrytter.. jeg ved ikke hvorfor, men, nej, aldrig!
    Der er så få mennesker jeg stoler og lade min hest, lære "nye" og gode ting(HMS)!

Men om det galt at skulle ride sådan helt rigtigt, og have bid i munden, så nej, aldrig ;o)

Dog var det eneste jeg vil have er penge, for kørslen, medmindre personen selv kom og hentede min krølle.

• #6   25. dec 2009 Det kunne jeg aldrig få mig selv til. Men nu lader jeg heller ikke andre end mig selv ride mine heste, stoler simpelthen ikke nok på andre personer og deres færdigheder til sådan noget.

• #7   25. dec 2009 Og desuden tror jeg heller ikke der er nogle der ville låne deres hest ud til en fremmed blot for en uge. Det giver stress til hesten, og det kommer hverken ejer eller hest til gode, kun låneren.

• #8   25. dec 2009 TeamRORK .. Nogle mennesker låner jo deres hest ud, hvis de har "været sammen" med personen før, og skrevet med dem herover og kender dem fint nok ;o))

Men havde det stået til som nu, så ALDRIG.

• #9   25. dec 2009 TeamRORK: Der vil jeg dog ikke give dig ret ;o
    SELVFØLGELIG er der flere heste der ikke vil have godt af det, da de nok blie stresset og forvirret af det, men det kan også gavne nogen sådan:
    Ejeren: Hun får en hest tilbage, som helt sikkert har lært nogen nye ting. Måske er kommet af med en dårlig vane, er blevet mere afslappet eller andet.
    Hesten: Mange heste får det jo virkelig bedre af sådan en "omgang heste-wellness", som jeg vil tillade mig at kalde det. Måske vil man få hjælp til at forstå hvorfor den gør nogen ting som den gør osv.

• #10   25. dec 2009 OBS OBS OBS!

DER VILLE NATURLIGVIS være tale om at mødes et par gange, snakke, møde hesten osv først!!!

• #11   25. dec 2009 jeg ville nok ikke gøre det ville være utryg ved at en anden har ansvaret for min hest i en ugen og hvad de ville lave med den osv. det ikke npget ondt ved dig det kan godt være at du er en super sød pige, men stadig jeg kender dig jo ikk smiley fordi jeg er ret "øm" over for mine heste...... men kan du da ikke snakke med nogle fra din rideskole?

• #12   25. dec 2009 jeg tror jeg ville gøre det, hvis jeg måtte tage med og kigge og tage billeder (fra sidelinjen) og hvis jeg vidste at personen var en der er til at stole på smiley

• #13   25. dec 2009 Jeg ved ikke om Krølle kunne have intr. til sommer(self hvis min mor går med til det!) da jeg er oppe i norge til den tid, og vil derfor jo gerne have at krølle får nogenlunde en "afprøvet " ny træning for at se hvilken der virker bedst til hende. Desværre kan min mor kun give kærlighed og trækketure, da hun praktisk talt bare ELSKER HMS men aner intet om det.

• #15   25. dec 2009 NHL:

Dette skal endelig ikke tages som en annonce ;o

• #16   25. dec 2009 Jeg mener også at det ville 'stresse' hesten når vi kun snakker én uge
    med ny rytter og nyt sted.
    Men nu går jeg heller ikke ind for at træne HMS som sådan,
    så jeg ser det i hvert fald ikke som wellness for hesten ;o

• #17   25. dec 2009 Det gør jeg såmend heller ikke, det var bare, om intra. var der, og ikke andet! ;o))

men jeg synes du skal forhøre dig rundtomkring hvor du bor , eller lån en rideskole hest i 2 uger.. den ene uge træner DU den PRIVAT, den anden uge, prøver du noget andet md den smiley Derimod, får hesten jo også fri for at være rideskole hest og bære rundt på børn i fire timer hver dag.

• #19   25. dec 2009 Hvis personen (låneren) havde været på besøg et par gange, prøvet hesten, vi havde snakket sammen, ville jeg hellere end gerne låne Victor ud en uge:-)
    Hvis bare jeg har den der følelse af at personen kommer godt ud af det med ham

• #20   25. dec 2009 Tusind tak for jeres svar smiley
    Det er rart lige at høre ..

Den lykkelige Hingsteejer: Uha nu bliver jeg jo helt beæret smiley Hvorfor ville det være iorden med mig? :o)

Men som sagt så er det noget jeg meget lidt overvejer, men ville bare lige høre lidt om hvordan folk tænker ;o

Kommentér på:
At låne en hest af en til en ridelejr

Annonce