{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
436 visninger | Oprettet:

ER Mus Arveligt?? {{forumTopicSubject}}

Har kig på en hoppe der er rent gående men på røgten billederne viste en skygge som var en lille ubetydelig mus.
Hun har også fået lavet en bøjeprøve og den var også ren.
Men er det noget hun vil avle viderer til sine afkom eller ej.
Musen er som sagt uden betydning for hoppen, som ellers har en KANON gang.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ER Mus Arveligt??
  • #1   3. dec 2005 Nej det ikke arveligt..

• #2   3. dec 2005 ved i det med sikkerhed??
    for hun skal bruges til avl

• #3   3. dec 2005 har læst en arktitel der er skrevet af en dyrlæge, men kan jo selvfølgelig ikke huske hvorhenne smiley
    Men han skriver det ikke er arveligt, men opvæst og fodring der er synderen!!

• #4   3. dec 2005 Der er ingen sikre beviser for at Mus <b>ikke</b> er arveligt.

De studier jeg har læst om indikere at mus (eller OCD) i høj grad <b>kan</b> være arveligt.

Men der er også studier der viser at OCD bl.a. kan bryde ud p.g.a. for lidt bevægelse i den tidlige føltid (således at føl fra januar og februar har langt større risiko for at udvikle OCD end senere føl. Der er dog ikek taget højde for at det kan være faktorer der påvirker graviditeten på en anden måde ved tidlige føl end ved sene føl.

Kort sagt, det er ikek til at sige.

Det korte af det lange er;

Hvis du vil være sikker, så gå uden om benfejl som OCD og fransk stilling hvis du vil bruge hoppen til avl. Indfodethed kan også være arveligt men er oftere en belastnings eller beskærings fejl i føltiden.

Sandsynligvis findes der både arvelig mus og mus som resultat af opvækst og fodring (<b>Maria N</b>: jeg tror det var Equipage i sommers eller forsommeren du så den artikel, læste den ikke selv, men så den på forsiden) ligesom der hos mennesker findes mange faktorer for forskellige sygdomme som f.eks. gigt (for at holde os til leddene) som der er både arvelige faktorer og miljø faktorer.

Jeg ville personligt nok vælge en anden hoppe, men jeg kender ikke andet til den end det du skriver og så er det let at kigge videre. Mit bedste råd ville være at rådføre dig med din dyrlæge / den dyrlæge der har lavet røngten undersøgelsen og spørge om han/hun mener det er en faktor.

• #5   4. dec 2005 En mus kan opereres væk.. Ved ikke om den er arvelig.. Men de lægger da meget væk på at skrive ved hingste at de er "konstateret fri for OCD (mus)" og hvorfor gøre det hvis det overhovedet ikke er arvelig?!

• #6   4. dec 2005 Hvis det var mig, ville jeg helt klart gå uden om en hest med mus.. man kan aldrig vide helt 100% sikker på at det er arveligt.. og man kan heller aldrig vide om hoppen senere hen vil få ben problemer.. det kan ske...

en af mine ride veninder.. hendes hoppe havde en ubetydelig fejl i dens ene forhov.. men for 2 år siden.. forvrid den hoven.. og dette gjorde at den aldrig ville kunne blive ride hest igen.. den kan godt gå på lange sidder.. hvor den ikke skal ind på volter.. gør man det halter den.. men det er noget den altid har haft men kom først i udbryd da den forvrid hoven.. så man skal passe på...

så jeg ville nok gå uden om sådan en hest, og finde en der ikke har nogle anmærkninger..

Hilsen stine

Kommentér på:
ER Mus Arveligt??

Annonce