1.851 visninger
|
Oprettet:
DSA?? :) {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Nu kan det godt ske at i synes det er det dummeste spørgsmål i længe har hørt... Jeg er lige gået fra pony-verdenen til hesteverdenen.
Hvad er DSA?
Hvornår kan man starte det?
Hvordan kan man kvalificere sig?
Hvad er kriterierne for at deltage?
Evt mere?
Jeg har nemlige lige fået en dv hoppe på 3 år (bliver 4 i 2010)... og det var noget med at hun kunne komme til dsa...?
Håber i kan hjælpe :))
sep 2007
Følger: 61 Følgere: 54 Heste: 2 Emner: 73 Svar: 423
okt 2008
Følger: 63 Følgere: 65 Heste: 11 Emner: 203 Svar: 508
sep 2007
Følger: 61 Følgere: 54 Heste: 2 Emner: 73 Svar: 423
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 706
Så er der en mellem runde på henholdvis sjælland og en i jylland, hvor man igen skal ride over et bestemt gennemsnit for at komme videre til finalen (ved ikke om der er en semifinale).
I 4 års klasserne er der flere heste inde på banen ad gangen, ca 3 heste, og så rider man rundt i de forskellige gangarter. Dommerne fortæller, hvad man skal ride.
Håber det gav dig lidt indtryk af det, selvom jeg ikke har 100% styr på det.
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 31 Svar: 515
Du har 2 forsøg i den indledenden runde.
Har du en hest med gode papir og en fin gang vil jeg anbefale dig at prøve. Er det ikke med papir men har en super gang kan du også prøve. Ellers så skal du lade være. Det er min erfaring
okt 2008
Hun har nogen gode papirer, og synes hendes gangarter er fine.. (i kan se hende i min profil, hun hedder lidi diddl). Men vi venter til den tid og ser hvad der sker.
Tak for hjælpen
dec 2007
Følger: 47 Følgere: 46 Heste: 1 Svar: 147
Du skal have rytterlicens da klasserne udskrives til distriktstævner og hesten skal have konkurrencepas.
Jeg var der sidste år for at kigge med min lille 4 års kamel, det var en pænt heftig oplevelse... Folk havde navn på traileren, egen træner med og eget publikum... Følte mig helt udenfor fordi der ikke var nogen der råbte af mig på opvarmningen! ;o) Men det var en supergod måde for kamelen at komme ud og se verden på, det var en 100% god oplevelse for ham og han var bare SÅ flink!
Vi faldt dog lidt igennem blandt de store gangmaskiner, de fleste jeg så til det samme stævne virkede til at være meget dyre heste, de kunne godt nok spadsere i hvert fald!
Men om ikke andet så tag hende med for oplevelsens skyld! Det er meget ungheste venligt sat op med flere heste på banen!
jul 2005
Følger: 67 Følgere: 109 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.552
Jeg er selv helt ny i 'hesteverdenen'
og har også selv lige fået en 3'års,
som jeg har tænk at starte unghestechampionat på til sommer
Det er dog i spring. Men ja, de bliver bedømt (både i spring og dressur)
og der er flere kval. stævner i hele landet sommeren over.
Man må højst starte to kval. runder.
Hvis man rider til at gennemsnit over 8,
så er man gået videre
Så er der et 3-dages stævne hvor de bedste går videre
til finalen den sidste dag.
- Ja det er kun de bedste der går videre,
men det er sikkert en god oplevelse for både hest og rytter,
og de indledende runder er ikke særlig dyre at starte (maks 300 kr pr kval. runde)
Læs mere på www.rideforbund.dk (:
okt 2008
jan 2008
Følger: 61 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 56 Svar: 97
dec 2007
Følger: 47 Følgere: 46 Heste: 1 Svar: 147
DSA?? :)