{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.851 visninger | Oprettet:

DSA?? :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Nu kan det godt ske at i synes det er det dummeste spørgsmål i længe har hørt... Jeg er lige gået fra pony-verdenen til hesteverdenen.
Hvad er DSA?
Hvornår kan man starte det?
Hvordan kan man kvalificere sig?
Hvad er kriterierne for at deltage?
Evt mere? smiley

Jeg har nemlige lige fået en dv hoppe på 3 år (bliver 4 i 2010)... og det var noget med at hun kunne komme til dsa...? smiley

Håber i kan hjælpe :))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DSA?? :)
  • #1   30. dec 2009 Det er championaterne mener jeg. Jeg var inde og se det det år min grandkusine vandt, og det er sådan noget hvor de bedste af de bedste ungheste konkurrerer (jeg så dressur) om at vinde... Mener det nu hedder Dansk rideforbunds championat. smiley

• #2   30. dec 2009 Okay. er det sådan nogen gangartsklasser? Hvor gammel skal rytteren være. skal hesten have kvaificeret sig på en eller anden måde? smiley

• #3   30. dec 2009 Mener man både kan ride det for 4års, 5års og 6års og MÅSKE 7års... Ved ikke om der er aldersgrænsen, men det er tit topprofessionelle beridere der starter det. JA, der er sådan noget 'runder'/finaler hvos man skal kvalificerer sig.. smiley

• #4   30. dec 2009 Jeg har ikke særlig meget forstand på det. Men første er der nogle indledende runder, hvor du vist nok må ride 2 af dem og til disse indledende runder, skal du ride 8 i snit eller derover (tror nok det er 8 for 4 års, men er ikke sikker) for at gå videre til mellemrunden.
    Så er der en mellem runde på henholdvis sjælland og en i jylland, hvor man igen skal ride over et bestemt gennemsnit for at komme videre til finalen (ved ikke om der er en semifinale).
    I 4 års klasserne er der flere heste inde på banen ad gangen, ca 3 heste, og så rider man rundt i de forskellige gangarter. Dommerne fortæller, hvad man skal ride.
    Håber det gav dig lidt indtryk af det, selvom jeg ikke har 100% styr på det.

• #5   30. dec 2009 Der er 3 heste på banen af gangen. Du skal vise alle tre gangarter. De samtidig efter ridelighed og samlet indtryk. Får du et gennemsnit på 8 er du videre til semifinalen. Det er et nåleøje at komme igennem.
    Du har 2 forsøg i den indledenden runde.
    Har du en hest med gode papir og en fin gang vil jeg anbefale dig at prøve. Er det ikke med papir men har en super gang kan du også prøve. Ellers så skal du lade være. Det er min erfaring

• #6   30. dec 2009 okay. Så blev jeg da klogere smiley Tak tak.
    Hun har nogen gode papirer, og synes hendes gangarter er fine.. (i kan se hende i min profil, hun hedder lidi diddl). Men vi venter til den tid og ser hvad der sker.

Tak for hjælpen smiley

• #7   31. dec 2009 Dansk-ejede og dansk-avlede heste kan deltage. Der er klasser for 4-7års heste (mener jeg)

Du skal have rytterlicens da klasserne udskrives til distriktstævner og hesten skal have konkurrencepas.

Jeg var der sidste år for at kigge med min lille 4 års kamel, det var en pænt heftig oplevelse... Folk havde navn på traileren, egen træner med og eget publikum... Følte mig helt udenfor fordi der ikke var nogen der råbte af mig på opvarmningen! ;o) Men det var en supergod måde for kamelen at komme ud og se verden på, det var en 100% god oplevelse for ham og han var bare SÅ flink!
    Vi faldt dog lidt igennem blandt de store gangmaskiner, de fleste jeg så til det samme stævne virkede til at være meget dyre heste, de kunne godt nok spadsere i hvert fald!
    Men om ikke andet så tag hende med for oplevelsens skyld! Det er meget ungheste venligt sat op med flere heste på banen!

• #8   31. dec 2009 Tillykke med din nye hyp! smiley
    Jeg er selv helt ny i 'hesteverdenen'
    og har også selv lige fået en 3'års,
    som jeg har tænk at starte unghestechampionat på til sommer smiley
    Det er dog i spring. Men ja, de bliver bedømt (både i spring og dressur)
    og der er flere kval. stævner i hele landet sommeren over.
    Man må højst starte to kval. runder.
    Hvis man rider til at gennemsnit over 8,
    så er man gået videre smiley
    Så er der et 3-dages stævne hvor de bedste går videre
    til finalen den sidste dag.
    - Ja det er kun de bedste der går videre,
    men det er sikkert en god oplevelse for både hest og rytter,
    og de indledende runder er ikke særlig dyre at starte (maks 300 kr pr kval. runde)

Læs mere på www.rideforbund.dk (:

• #9   31. dec 2009 tak signe og kathrine ;D Lyder som noget der ville være en god idé at prøve smiley

• #10   16. feb 2010 skal hesten have stamtavle? smiley

• #11   16. feb 2010 Nej men den skal have konkurrencepas.

Kommentér på:
DSA?? :)

Annonce