{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Hvilket sted {{forumTopicSubject}}

Puha skal finde et nyt sted til min pony pga at jeg ikke kan holde til den store mængde af staldarbejde der er hvor jeg står nu.. har fundet 2 steder, men har svært ved at vælge..
Sted 1: 45 min transport, direkte bus, lidt gammel men hyggelig stald, ok men vintervåde folde, ridebane dog ikke så god (bruges til fold når meget vådt), 10 min til rideklub, virker som rare mennesker smiley koster 1425 vinter(kommer nok op på 1600 kr med foder) 1000 kr sommer.. om vinteren er der halm og 10 kg wrap i prisen, skal selv købe foder, selv muge og 2 staldvagter (ca 2 timers arbejde) om måneden, skurvågn der kan varmes op med små skabe og toilet..
Mine minusser der er: staldarbejdet, våde folde og at man skal ride for at komme til gode fasciliteter..
Plusser er: kort og direkte transport + prisen (især sommer)

Sted 2: 1 tiime og 20 min transport med skift (der dog passer sammen og kører tit), løsdrift med foderautomat, altid tørre folde, fri adgang til wrap, ridehus, 20x60 dressur bane, 20x40 dressur bane, springbane med mange spring (sommer) løsspring/lege/ringridnings bane med højt hegn, 500m til skov, indendørs striglepladser og vandspiltorv, opvarmet rytterstue med toilet, store skabe, rigtig søde mennesker har stået der med en tidligere hest, så kender stedet og ejerne og de kender mig, alt er incl så intet ekstra skal købes og intet arbejde..
koster 1850 kr hele året..
Minusser: Lang transport, lidt dyrere pris
Plusser: Alle fasciliteter på stedet, intet arbejde, intet der skal købes ind, kender stedet og ved jeg kan fungere der..

Hvad ville i vælge og hvorfor ?? jeg ved godt transport til begge steder ville afskrække mange, men jeg er vandt til det da jeg ikke kan få noget der lever op til krav + kan betales her i området + jeg er førtidspensionist så har masser af tid men det kniber med kræfterne til for meget staldarbejde..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket sted
  • #1   30. dec 2009 Hvis jeg skulle vælge ville jeg vælge nr 1. fordi der ikke er så lang og 10 min til faciliteterne er næsten ingen ting xD Men selvfølgelig hvis man ride meget fast og SKAL ud og ride hver dag så helt klart 2. da man jo så ahr tingene lige ved hånden

  • #2   30. dec 2009 Ingen af dem alene pga priserne, syntes det er dyrt *g* Men okay, jeg er også vandt til de jyske priser smiley

    Men hvis jeg skulle vælge, ville jeg vælge den dyreste, den ser ud til at ville fungere bedst for hesten


  • #3   30. dec 2009 Hmmmm... Jeg ville nok vælge sted nr. to...
    Fordi: Faciliteterne er der, ingen stald arbejde, og tørre folde.. Det er så træls at skulle hente hest på en muddret fold -.-' - Så skidt da med det tager noget tid at komme der ud, og koster lidt mere...


  • #4   30. dec 2009 våde folde giver mug, så ruger du de sparede penge i dyrlæge i stedet.
    Sted 2 kan også give en en "lovlig" fridag fra hesten, da der blive sørget for den:)


  • #5   30. dec 2009 Altså transporten ved sted 1 er det samme som jeg har nu, så det er slet intet problem.. sted 2 er lige i overkanten, men jeg kender turen og det er ret nemt så det kan jeg leve med.. som sagt ved godt mange synes begge er for langt, men se bort fra det så for der er ingen muligheder tættere på smiley
    Forresten ved sted 1 der kommer jo også penge oven i til ridehuskort hvis jeg skal ride over til klubben, så det kommer op i samme pris, evt lidt mere.. samt jeg skal ride over en stor vej for at komme dertil og min hest er kun 3½ år.. så ikke helt tryk ved det..

    Ditte >>Team RD<< RP er konge smiley :') : Lige nu rider jeg ikke hver dag pga hestens alder.. men jeg vil gerne have mulighed for at ride hver gang jeg har krafter til det (pga sygdom kan jeg ikke altid ride) og ikke skulle tænke på vejret..

    Tanja - Modtager IKKE udfortringer *: Jeg bor ved København.. her er begge steder i kategorien ret billigt.. lige nu giver jeg 1000 kr for plads i løsdrift og skal købe både strå (ca 350 kr pr måned) og foder (ca 200 kr pr måned) ved siden af og der er ingen mulighed for ridehus i nærheden..

    ASSI -nydamsmr.milan: Der hvor jeg står nu ?? der er arbejdet 2 fodervagter om ugen, hvor der skal afvejes halm og hø, samt køres op og gives og fejes, samt 1½ klat vagt hvor der skal tages 7 trillebør fulde klatter på folden (og det er her jeg står af.. det kan jeg ikke)..
    Hvis det er sted 1 du mener så er det at muge hver dag i halm (igen det der med at muge har jeg svært ved) samt 2 vagter om måneden hvor man ordner løsdrift og stald, fodring, fejning, ind/ud luk samt div (dog ikke mugning) men ca 2 timers arbejde pr vagt.. de 2 vagter kunne jeg godt klare.. men ikke sikker på jeg kan klare at muge hver dag i halm..



  • #6   30. dec 2009 ' som du har det, så ville jeg vælge sted nummer to smiley .

  • #7   30. dec 2009 Ville helt klart vælge sted nummer to.
    Der er LANGT, men som din tilstand lyder - ville jeg klart vælge det sted, hvor du ikke skal gøre noget og bare nyde tiden med din hest(e) (:


  • #8   30. dec 2009 nummer to du kender folk og der er og det er mega lidt du skal give der vi skal give 800 for at have hest ståne og der er fære ting en der hvor jrg sys du skal flytte hen

  • #9   30. dec 2009 tak for jeres svar.. min tanke er også at sted 2 godt nok er længere transport, men lige nu bruger jeg 2-3 timer på transport + staldarbejde.. og sted 1 ville blive ca 2-2½ time transport + arbejde (dog 4 timer 2 gange om måneden).. sted 2 ville give 2½-3 timers transport (der er jo intet arbejde.. så ville ikke bruge længere tid, ville bare bruge tiden på transport i stedet for på staldarbejde smiley

Kommentér på:
Hvilket sted

Annonce