{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Kan ikke ride med andre. Hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en super dejlig hest som jeg er virkelig glad for.. MEN . Vi har et stort problem som kommer HVER gang jeg skal ride sammen med andre, altså hvis der er andre i ridehuset eller på banen sammen med os.. Hun bliver rigtig træls.
Hvis jeg rider lidt nede i den ene ende og den anden person rider i den anden ende, gør hun ALT for og vende om og komme hen til den. Det er jo heller ikke sjovt for de andre, at jeg har en hest som jagter de andre ryttere hele tiden.

Ikke nok med at hun hele tiden løber efter de andre heste (Både i skridt trav og galop) så bukker hun også helt ekstremt når jeg rider med andre.
I dag red jeg med min veninde, og hver gang jeg ville sætte i galop lavede hun KÆMPE bukkespring efter hianden.
Pludselig stoppede hun helt op, og nægtede og gå frem i trav igen. Hver gang jeg prøvede og sætte hende igang, lagde hun bare ørene helt ned og krummede sig mere sammen og begyndte og hoppe..

For noget tid siden red jeg også med en anden veninde.. Og der var det virkelig slemt.. Det var hendes lille niece på 8 år som red hendes hest og jeg red jo selvf. min egen.
Hun red rundt på en volte nede i den ene ende, hvilket var helt fint, for jeg kunne da bare starte med og ride lidt nede i den anden ende af ridehuset. Men HVER gang jeg red bare lidt ned, så hun ikke lige kunne se den anden hest, satte hun sig på bagbenene og svingede hele sin krop den anden vej, så jeg hang halt ude på halsen. Det blev hun ved med i en halv time. først derefter slappede hun bare lidt af, men da jeg skiftede volte, var det samme problem der igen. Hver gang jeg ville vende over midten bukkede hun, og løb den anden vej..

Jeg rider hverken med pisk eller spore, for hvis man har pisk med på hende, bliver hun først sur..
Når jeg skælder hende ud, gør jeg det med stemmen. Jeg tager ALDRIG i biddet.
Hun reagerer også super godt hvis jeg råber af hende, altså skælder hende ud med stemmen. Så stopper hun pænt op og høre efter..

Når jeg ridder alene er der INTET.. Der er hun jordens dejligste hest, men så snart der er andre, bliver hun virkelig træls..
Hun har gået noget kvadrillie i Holland med tidligere ejer..

Jeg håber virkelig, at nogen kan hjælpe mig. Det er virkelig træls, og jeg tør jo heller ikke stille til stævne, for tænk hvad hun gør ved de andre heste på opvarmningen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke ride med andre. Hvad gør jeg?
  • #1   4. jan 2010 Hvis du ikek selv kan træne den til at ride sammen med andre, vil jeg foreslå du får en anden til at træne den til det..

Hvor der er en vilje er der en vej smiley

• #2   4. jan 2010 ja den skal selvf. trænes til og være sammen med andre, men problemet er, at vi ikke er mange opstaldere der hvor jeg står, så der er ikke så mange der rider. Og hun reagerer forskelligt på hver enkelte hest. Min ene veninde kan vi ride sammen næsten "Smertefrit". Men hvis en der hedder Bella er inde i ridehuset, så er hun helt oppe og køre og så gør det først løs. Det samme er det med en der hedder Romeo.
    Men hvis en der hedder Gucci er derinde samtidig, er der intet ud over hun bare er en lille smule vågen :S

• #3   4. jan 2010 Hvordan er hun på folden?

• #4   4. jan 2010 hvis der ikke er nogle forandringer når du træner fra ryggen så prøv at træne fra jorden og se om det går bedre?:)

ved selvf ik om du har prøvet det?
    men det er jo også bare et foreslag smiley

• #5   4. jan 2010 Hvis jeg var i din situation ville jeg lave noget langsom tilvænning.
    Start med at ride i 5 min i skridt mens der er en anden på banen og så forlæng tiden en lille smule hver gang. Kun i skridt, så hun ikke kommer op i et højere stress niveau. Når du så kan ride i skridt sammen med andre uden problemer kan du langsomt begynde med lidt trav og med tidne også galop.

Det kræver selvfølgelig at du ikke forventer at ride "seriøst" når der er andre på banen. Men med en grundig grundtræning af ridning sammen med andre burde give bonus i fremtiden.

• #6   4. jan 2010 jeg ville finde en du kender og som du ved, kan styre sin hest og så starte fra jorden i grime med dem begge. Bare gå rundt og snakke, husk rolige bevælser ! gå tæt på hianden. når i kan se at hestene slapper helt af så kan de 2 ander stoppe. du må ikke ændre på din måde at være på når de gør det! så gå 1skridt til 2 meter (det går helt and på hesten hvis den kun går et skridt er det fint. du må ikke tvinge hende til at gå ) og så vend om og gå tilbage til de 2 andre. det bliver du ved med. gå et skridt eller 3 længere hver gang (det kan tage lang tid) og hvis hun bliver bange, så gå lidt rundt med de 2 andre og snak til hun er rolig igen bliv ved til du kan komme 6 meter væk ca. stå lidt stille og ros med ord. prøv at gå en crikel rundt om de 2 andre med ca. 5 til 6 meters afstand hele tiden. hvis hun bliver bange så gå ind til de andre og start forfra. når du kan komme rundt uden hun bliver bange, så prøv at sætte i trav. når hun kan det, så lav cirklen større og større for hver gang du når rundt. skift gerne mellem skridt og trav. til sidt skal du kunne løbe hele banen rundt. når hun kan det så begyne at løbe skråt i gemmen med henne og volter. men hvis hun bliver bange så start forfra med at lave en lille cikel og når hun slapper af så lav den større igen. når hun kan det så få de 2 andre til at gå rundt på en stor volte imens du laver en volte den modsatte vej. hvis hun bliver bange så skal du lave en lille volte rundt om dem igen og når hun slapper af så prøv igen. Når I er trygge ved situationen, så prøv de samme øvelser fra ryggen.

• #7   4. jan 2010 jamen problemet er så, at der er INTET når jeg går med hende. Det er KUN når vi ridder

• #8   4. jan 2010 hvad sker der hvis du longere hende sammen med andre? det er jo ikke det samme som at trække hende?

• #9   4. jan 2010 så prøv fra ryggen smiley

Kommentér på:
Kan ikke ride med andre. Hvad gør jeg?

Annonce