{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.844 visninger | Oprettet:

Opstaldning på nordfyn søges! {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står lige nu på Kalørgaarden i odense NV. Men det lukker pr. 1 april, så jeg søger nu et nyt sted i Odense, Nordvest Fyn og omegn. *Prisen er ligegyldig*
Krav:
IKKE rideskole m. elevtimer osv. Mulighed for fold, hvor han maks skal gå ude i 4 timer og hvor han kan gå alene. Fodring 3-4 gange dagligt med fuldfoder/müsli. Ridehus på stedet eller i nærheden. Helst et sted hvor de muger ud.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opstaldning på nordfyn søges!
  • #1   4. jan 2010 ved ikke om det er noget men der er noget der hedder Søbjergård i seden tæt på ligger der også noget ejeren hedder Preben urbrændt der er ridehus begge steder. Der er masser fold. Har selv hest på søbjergård.

• #2   4. jan 2010 pernille S:
    Tusind tak for det. Det i seden bliver nok for lang væk. Hvor ligger det andet? smiley

• #3   4. jan 2010 det ligger også tæt på seden .´Du kan prøve at se inde på www.Heste-Nettet.dk og så ind under fagbog opstaldning også fyn der er der også nogle stykker held og lykke (:

• #4   4. jan 2010 Okay. Tak hjælpen ;D

• #5   4. jan 2010 så lidt da og held og lykke

• #6   7. jan 2010 Gad vide hvor meget du ved om hestevelfærd smiley
    Heste er flokdyr og bør gå på fold sammen med mindst 1 anden hest - og nej det øger ikke risikoen for skader, tværtimod.

Heste har godt af at være på fold, hvordan skal en top atlet kunne gøre sit bedste, hvis atleten skal ligge i sofaen det meste af dagen? De skal ud og gå på gode folde med hø/wrap og en anden hest selvfølgelig - en del timer dagligt.

Hø og wrap er det foder heste er designet til at æde - müsli og øvrigt foder kommer derudover og er ikke noget hesten som sådan er designet til at æde, men noget hesten der præsterer meget naturligvis har brug for. En hest bør få 1-2 kg hø pr. 100 kg kropsvægt som minimum eller 1½-2½ kg wrap pr. 100 kg. kropsvægt.

Lader du din hest gå på fold flere timer dagligt med andre/anden fast hest(e) og giver du den hø og wrap dagligt af god kvalitet vil jeg love dig du får en hest der bliver gladere og præstere bedre.

Jeg skriver dette for at oplyse dig smiley Du kan jo bruge lidt tid på at læse lidt materiale om emnet, det vil give dig flere muligheder for at finde opstaldning som vil være bedre for din hest.

Sidst, men ikke mindst vil jeg forslå dig stutteri trøstruplund i Odense NV (få km fra kalørgården). Det sted vil jeg mene har rigtig gode faciliteter!
    Der er 20*60 m ridehus, store græsfolde året rundt og små faste hesteflokke pr. fold. Mig bekendt går de ude fra 8-9 til 14-15 ca. en rigtig fin foldtid for præstationsheste.

• #7   21. jan 2010 Hej Anna

Bad ikke om en forelæsning blot om et opstaldningssted. Trøstruplund har ingen interesse da min hoppe blev aflivet efter spark på fold med andre sidste år på dette sted.
    vh
    Steffi

• #8   23. nov 2010 hej...
    Jeg har evt. en boks i lunde hvor den kan gå alene på fold men fold tiden er mere end 4 timer, nærmere 6 timer også om vinteren.. og man muger selv ud og der bliver fodret 3 gange.. billigt.. skriv til mig på 50 55 40 69..

Kommentér på:
Opstaldning på nordfyn søges!

Annonce