Hvid hest :/ {{forumTopicSubject}}
I november fik vi ny hest. Betty. Vores heste har aldrig af hvad vi ved set en hvid hest. Jo, Grafittis mor var hvid, og vores pony.
Betty er 12 år gammel, og der hvor vi købte hende fra har hun været hele livet. så fair nok hun stadig stresser rundt og det hele. Men nu er det sådan at alle de andre virkelig mobber hende
Hun har været oppe at slås to gange med min vallak, også er der boksfights. Så hvis du nærmere dig hende, ser du også bare en masse sår. Ikke noget alvorligt, men alligevel. Og fordi de andre mobber hende,falder hun jo ikke bedre til
Hun har prøvet at stå ved siden af vores hvide lille pony. Men hunn stressede for meget op, da hun kun havde ponyen på den ene side, og overfor. Altså hun står i et hjørne, med ponyen ved siden af. Så er der foderrum, dør også har vi den storeboks. Overfor står de andre hestes å. Så satte vi hende over ved siden af Grafitti, hvilket hjalp. Men så begyndte de at skændes.
Nu har jeg byttet Bob og Grafitti, da det kun blev værre.
Bob har lige været utrolig hestegal, så håbede det ville gå, men i går havde de den største bukkekamp i boksen -.-'
Betty er blevet meget knyttet til de to små ponyer, og funger godt sammen med en af vores andre heste. Men det er ret begrænset hvor meget vi kan flytte rundt på dem
Har i nogensinde fået en hvid hest til jer?
Og hvor lang tid gik der før de andre accepterede den?
feb 2007
Følger: 147 Følgere: 182 Heste: 17 Emner: 42 Svar: 1.690
Til gengæld har vi tit hoppekvaler, da de skal have deres rangorden på plads, og jeg synes mere, det lyder som det problem, du har.
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
Hvis jeg var dig, ville jeg lade den nye hvide hest gå sammen med en enkelt rolig makker indtil, der er kommet ro på. For meget flytteri og skift af boks gør kun tingene værre. Naurligvis er der er tilpasningsperiode, men det handler om at gøre livet så stabilt og forudsigeligt som muligt - det kan heste bedt lide.
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
Det kommer meget an på hvor den nye hest havner i hierakiet.
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 66 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.452
Det ville egentlig også være utrolig dumt af flokken at diskriminere pga farve - halvdelen ville jo være nødt til at udstøde sig selv q; heh.
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Men hvordan lukkede du din nye hoppe sammen med resten.? Blev de bare lukket sammen, eller lod du hende gå sammen med en af de andre i nogle dage og så lukkede en mere ud til dem inden de alle blev lukket sammen..?
det er altså tit en fordel.. Så tage føreren i flokken og lukke sammen med den nye, så den nye ligesom langsomt bliver integreret i flokken.
mar 2008
Følger: 74 Følgere: 78 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.477
Det kan det godt være. Men min vallak går til angreb på hende. Bare hun står ude foran hans boks, står Jack og hidser sig op, og stejler og det hele.
Men med hopperne, ja. Det kan du godt have ret i.
Assi
Hmm ja. Pt. står Betty også sammen med shetlænderne, og den hvide pony. Og ind imellem den eneste hoppe der accepter hende.
k A
Hun står som sagt sammen med ponyerne, og ind imellem med Classic.
Der vil heller ikke blive flyttet boks mere, tror jeg. Det handler bare lige om hvem der behandler hende pænest. HAr også fået den forklaring. OVervejer at købe et dækken til hende ;p
Anna
Vores heste plejer at gå sammen med ny heste efter 14 dage, uden problemer. Betty er ikke stærk på nogen måder. Hun er meget skrøbelig, hvilket også kan være derfor de andre hakker ned på hende.
Theresa
Haha ;p
Tror også det hjalp når der var mange hvide. Men vi har jo kun en. Ponyen har hestene set vokse op. Fra da han var l o r t e grå, til nu. Det samme gør de også med Bob. Der er dog et stykke vej endnu, indtil man kan sige hun er hvid.
mar 2008
Følger: 74 Følgere: 78 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.477
Hun har gået sammen med dem engang, hvor hun sprang over hegnet her da vi havde det voldsomme sne på Fyn. Næste dag løb hun direkte igennem det. Det gik meget fint den første dag. Hun blev jagtet lidt, men kom ind levede. Anden dag hvor hun løb igennem kom hun ind med skræmmer. Førern er Grafitti, som ikke behandlede hende pænt i boksen
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
Men nu kan selv 1 og 2 års plagene jage rundt med hende. Det er lidt frustrerende især fordi de går i løsdrift, og hun tør slet ikke gå ind i laden sammen med de andre, så hun er nødt til at komme på boks hver nat, ved siden af en af de andre ponyer = to ekstra bokse der skal muges
jul 2009
Følger: 136 Følgere: 121 Heste: 2 Emner: 63 Svar: 607
Hvid hest :/