Museforskrækkede {{forumTopicSubject}}
Hvorfor er vi så museforskrækkede??
Har en hoppe på 5 år, som var i røntgen her i starten af januar.
Den er ren klinisk og perfekt i røntgen bortset fra den her lillebite mus som sidder på randtoppen ved hovledet på højre forben.
Jeg tænkte straks åhhh nej, bliver den nu halt, skal den opereres og alt det der... Min dyrlæge mener ikke det er så slemt og anbefaler mig at ringe til Ansager Dyrehospital. Jeg taler med en dyrlæge som smiler lidt af mig i røret og siger alle hestefolk er så museforskrækkede... Han vil overhovedet ikke operere en mus der sidder der og er så lille da det er meget lidt sandsynligt at den nogensinde får betydning.. og får den kan den til den tid opereres problemfrit....
Ok, tænkte jeg og har stadig den samme fantastiske hest som ALDRIG har været halt som jeg havde før disse her røntgenbilleder :0)
aug 2008
Følger: 241 Følgere: 291 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.830
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.126
men jeg ved at ca en fjerdedel til tredjedel af alle heste har mus. Dog er det kun sjældent anledning til halthed.
Problemerne opstår dog i forbindelse med handel og forsikring. Det er nu sjældent, at leddet ødelægges af mus. Dog er knæene udsatte - men det afhænger jo helt af hvor musen sidder osv.
Så nogle heste kan jo godt handles hjem - med mus
okt 2005
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 5 Emner: 27 Svar: 1.350
Ja sidder de i knæ og haser er det ofte ikke så godt.
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.126
Så det ikke altid så slemt.
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 31 Svar: 977
Men det kan jo også være slemt hvis de sidder forkert.
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 273
Ej Hvor øv, det fordrag ville jeg gerne have været med til! Bruger ham selv til min hest, synes han er dygtig!
Og min har også en ubetydelig mus, og har fået "godkendelse" til forsikring på hende. Inden jeg købte hende, fik jeg også lange prædker om "at sådan noget skal man ik købe" osv. Men det gjorde jeg, og der har absolut intet været med hende på noget tidspunkt:)
okt 2005
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 5 Emner: 27 Svar: 1.350
Jeg tænker også bare at for 15-20 år siden da jeg fik min første kat 1 pony... ja der var det jo ikke ret almindeligt med røntgen og der red vi ski garanteret alle rundt på et eller andet som åske ikke var 100 % i orden.... men hvor der aldrig har været noget.
Museforskrækkede