{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Museforskrækkede {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er vi så museforskrækkede??

Har en hoppe på 5 år, som var i røntgen her i starten af januar.

Den er ren klinisk og perfekt i røntgen bortset fra den her lillebite mus som sidder på randtoppen ved hovledet på højre forben.

Jeg tænkte straks åhhh nej, bliver den nu halt, skal den opereres og alt det der... Min dyrlæge mener ikke det er så slemt og anbefaler mig at ringe til Ansager Dyrehospital. Jeg taler med en dyrlæge som smiler lidt af mig i røret og siger alle hestefolk er så museforskrækkede... Han vil overhovedet ikke operere en mus der sidder der og er så lille da det er meget lidt sandsynligt at den nogensinde får betydning.. og får den kan den til den tid opereres problemfrit....

Ok, tænkte jeg og har stadig den samme fantastiske hest som ALDRIG har været halt som jeg havde før disse her røntgenbilleder :0)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Museforskrækkede
  • #1   15. jan 2010 Dejligt! ;D

• #2   15. jan 2010 Tja jeg ved ikke hvorfor mange er muse forskrækkede -
    men jeg ved at ca en fjerdedel til tredjedel af alle heste har mus. Dog er det kun sjældent anledning til halthed.
    Problemerne opstår dog i forbindelse med handel og forsikring. Det er nu sjældent, at leddet ødelægges af mus. Dog er knæene udsatte - men det afhænger jo helt af hvor musen sidder osv.
    Så nogle heste kan jo godt handles hjem - med mus

• #3   15. jan 2010 Det er nemlig præcis det samme jeg fik at vide... Tror ikke der er mange der forestiller sig ,hvor mange heste der egentlig har mus eller forandrringer i røntgen.

Ja sidder de i knæ og haser er det ofte ikke så godt.

• #4   15. jan 2010 Der er jo rigtig mange der har mus af en el. anden art. De har bare ikke haltet - og derfor ikke røntgen.
    Så det ikke altid så slemt.

• #5   15. jan 2010 Hehe, jeg har lige været til foredrag med Falk-rønne hvor han brugte lige præcis det du kalder det, at de fleste er alt for museforskrækkede, og der er mange heste der går med mus, helt uden problemer:)

Men det kan jo også være slemt hvis de sidder forkert.

• #6   16. jan 2010 Mia M:
    Ej Hvor øv, det fordrag ville jeg gerne have været med til! Bruger ham selv til min hest, synes han er dygtig!

Og min har også en ubetydelig mus, og har fået "godkendelse" til forsikring på hende. Inden jeg købte hende, fik jeg også lange prædker om "at sådan noget skal man ik købe" osv. Men det gjorde jeg, og der har absolut intet været med hende på noget tidspunkt:)

• #7   16. jan 2010 Ja, ham har jeg godt hørt om, han skulle være ret dygtig :0)

Jeg tænker også bare at for 15-20 år siden da jeg fik min første kat 1 pony... ja der var det jo ikke ret almindeligt med røntgen og der red vi ski garanteret alle rundt på et eller andet som åske ikke var 100 % i orden.... men hvor der aldrig har været noget.

Kommentér på:
Museforskrækkede

Annonce