{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.259 visninger | Oprettet:

Hvad er en varm & Ikke lærehest ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, da jeg er blevet 174 høj, og det ser dumt ud at rid epå min lille 1'er pony, skal jeg nu over på hest, og er faldet over denne super smukke hest, på 166, men den er varm og ikke en lærehest, jeg rider Lb i dressur, og springer 120, har redet i 5år. Tror i jeg ville kunne ride en sådanne hest? og havd ville i mene varm og ikke lærehest betyder? det skal siges jeg er meget spinkel..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er en varm & Ikke lærehest ?
  • #2   27. jan 2010 jeg vil tro det kræver en ret erfaren rytter til at ride den.. men om ikke andet kan du jo tage ud og prøve den, så finder du jo ud af om den er noget for dig smiley

• #3   27. jan 2010 Lærehest = hesten kan lære dig noget - med <b>ikke</b> foran, betyder det så - hesten kan <b>ikke</b> lære dig noget. Dermed er den ikke en begynderhest.

Dårlig formulering længe leve ^^

Det med at den er varm, betyder at den er fremadgående og igen, ikke en nybegynderhest.

• #4   27. jan 2010 det betyder at du skal kunne ride samme niveau som hesten, ellers ødelægger du hesten.
    varm betyder den er ''lettere skør'' i sit hovede... og hvis den ikke er varm så har den ikke temperamentet med sig til at gå høje klasser og vinde... MEN det kræver en rytter der kan ride den, da den ikke hjælper sin rytter.

det er i hvert fald det jeg får ud af at læse salgs teksten

• #5   27. jan 2010 Hej. Jeg synes, du skal tage ud og prøve den. Det er - meget! - forskelligt, hvad folk opfatter som et varmt temperament. Jeg har været ude for to heste, der efter sigende var enormt varme og hidsige, men havde absolut ingen problemer med dem, de var absolut ikke hvad jeg betragtede som vanskelige.
    Den ene af dem turde jeg knapt nok sætte mig op på efter hvad ejeren havde beskrevet den som, men den gik bare roligt rundt og skulle faktisk endda drives godt fremad, samtidig med den lydigt stoppede for små signaler.
    En anden hest fik jeg at vide var meget rolig af sig, og den opførte sig tilgengæld som hvad jeg vil betegne som varm. Den fór i vejret ved den mindste lyd, stak af, bukkede, hoppede rundt som en vanvittig.

At det ikke er en lærehest betyder at det er en hest, der ikke bare lærer fra sig af de øvelser, den kan. Den kan øvelserne, men du skal også selv beherske dem for at få dem frem.

Hvis du køber denne hest med den indstilling at du vil have en masse undervisning og udvikle dig sammen med den, tror jeg godt, det vil kunne fungere.

• #6   27. jan 2010 Ja jeg vil også mene at "ikke lærehest" betyder at det ikke er sådan en man køber for at lære tingene men hvis man allerede kan tingene..
    Og ja varm betyder at den er vågen, har temperament og reagere på ting..

• #7   28. jan 2010 ikk lære hest = en du ikk kan lære så meget a (:

men hvis du mangler hest kan du prøve og kigge forbi min annonce, han er en lærehest (:

• #8   28. jan 2010 Læg også lige mærke til at den står som avlshoppe og sælges som avlshoppe og ikke ridehest. Derfor er det slet ikke sikkert, at du kan prøve den, hvis den har stået stille i flere år pga den har været indsat i avlen.

• #9   28. jan 2010 Lærehest og varm ved netop denne ellers utrolig lækre hest, tror jeg evt. kunne menes, at den skal rides med meget meget fine hjælpere og at du skal have helt styr på dine signaler og balance.

At, den er varm kan jo være mange ting, men en hest der bare er fremadgående og energisk behøver jo ikke at være direkte varm.

Jeg ville overveje det nøje, hvis jeg var dig, men ring og snak med sælger, han kan jo fortælle meget mere.

Jeg undrer mig også lidt over prisen. Den er ret billig af at være DH hoppe og uddannet til middelsvær... Jeg tror personligt det her er en meget svær hest at ride

• #10   28. jan 2010 hej

dengang jeg kiggede hest, der ledte jeg efter ordet "ukompliceret" hest...
    for varm, lærehest, ikke begynder kan dække over alt for mange ting.

I min verden må den gerne være varm, være fremadgående, og alt det der, bare den er ukompliceret samtidig.

Jeg ved nemlig med mig selv, at selvom jeg har redet on-of i 20 år, så vil jeg blive bange for hesten inden der var gået en uge, hvis den ikke er til at stole på (jaja, så godt som en hest nu kan være det).
    Men leder jeg efter en "stille og rolig hest", så får man en der er chenkeldøv, luddoven og sløv smiley

OHH der var engang i et af de gamle "min hest" blade, en liste over hvad salgsudtryk dækkede over.
    eksempel: Rolig på stald = ikke til at slæbe ud af boksdøren.... XD

• #11   28. jan 2010 Der er ikke andet at gøre, end at tage ud og prøve den - Selvom at det lyder en smule foruroligende, at sælger skriver "meget varm" - Man har det vel med at lægge en dæmper på sin salgsannonce?

Men det er meget individuelt - Vi var ude og kigge på en stensikker børnepony - Pento: Og fik en overgearet, tikkende bombe!

• #12   28. jan 2010 Haha, ja, det er ligesom boligannoncer...

funktionelt køkken = gammelt og edderkoppebefængt, men virker dog
    godt begynderhus = alt skal renoveres
    velholdt ældre villa = ligner et 50'er-bo indenfor

Samt mange flere x)

• #13   28. jan 2010 *PIO*

Jeg havde engang en hest ( halv araber) hun var varm, men med et godt sind og var absolut ikke " lettere skør" Hvis en hest er varm, betyder det da ikke den er lettere skør. Det at den er varm mener jeg bare er en hest der har temp og gerne vil fremad og ikke gider dovne og lulle afsted.

• #14   28. jan 2010 Tina m: der er mange definitioner på en varm hest. Nogle er som den du havde, nogle er faktisk lettere skøre og andre igen er bare ekstremt fintfølende for hjælperne.

Jeg red engang en springhest, som man overhovedet ikke kunne lige underbenet ind til, det krævede altså lidt som rytter :0)

• #15   28. jan 2010 Der er mange, der mener at en varm hest er en hest, der er meget livlig og frisk og opmærksom.

Det er slet ikke sådan, jeg opfatter varm. Når jeg tænker "varm" tænker jeg at hesten er lidt utilregnelig, reagerer voldsomt på ting, altså hvor en almindelig, rolig hest måske blot stopper op, springer den varme hest en meter op i luften eller prøver at komme væk(stikke af). Og at den kigger på mange ting, er let at hidse op og går som en tikkende bombe, hvor man ikke ved hvad den næste gang finder på.

• #16   28. jan 2010 Gitte J, haha x) det er sikkert sådan, det er...

• #17   28. jan 2010 2 pæne børneværelser = 2 små kamre
    2 små kamre = så er den helt gal med størrelsen!

• #18   28. jan 2010 Hmm .. du skriver du har fundet en smuk hest ..
    du skal for det første ikke gå efter udseendet på en hest .. Men efter hvad den kan .. den kan gå M klasser .. Den er ikke en lærer hest og vil sige at du skal kunne ride på den plan som hesten kan for ikke at "ødelægge" det den kan.. den er varm .. Den er ikke en rolig hest, men kræver en rutineret rytter ..

utrolig mange kigger på heste på højt niveau selvom de ikke selv er deroppe endnu.. Personligt synes jeg det er spild af tid da disse mennesker ikke kan ride disse heste, endnu .. Så jeg synes du skal prøve bruge tiden på en anden hest.. En lærer hest som du vil få mere glæde af.. (:
    men som nævnt tidligere.. Den er sat som avlshoppe ..

• #19   23. feb 2012 jeg giver dam dam ret varm kan forståes på manger måder roxette som jeg har er varm på den måde hun skal prøve en af helst rides hver dag bukker stejler hun har også gået som alvhoppe i 2 år hun skulles rides op har været med glæde og nedtur, hvor min anden ridehest på 18 år er det beste køb jeg har gjort så man skal ikke se på hvordan hesten ser ud

Kommentér på:
Hvad er en varm & Ikke lærehest ?

Annonce