1.259 visninger
|
Oprettet:
Hvad er en varm & Ikke lærehest ? {{forumTopicSubject}}
Hejsa, da jeg er blevet 174 høj, og det ser dumt ud at rid epå min lille 1'er pony, skal jeg nu over på hest, og er faldet over denne super smukke hest, på 166, men den er varm og ikke en lærehest, jeg rider Lb i dressur, og springer 120, har redet i 5år. Tror i jeg ville kunne ride en sådanne hest? og havd ville i mene varm og ikke lærehest betyder? det skal siges jeg er meget spinkel..
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 188 Svar: 418
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 3.974
nov 2008
Følger: 29 Følgere: 75 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 868
Dårlig formulering længe leve ^^
Det med at den er varm, betyder at den er fremadgående og igen, ikke en nybegynderhest.
aug 2007
Følger: 57 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 1.785
varm betyder den er ''lettere skør'' i sit hovede... og hvis den ikke er varm så har den ikke temperamentet med sig til at gå høje klasser og vinde... MEN det kræver en rytter der kan ride den, da den ikke hjælper sin rytter.
det er i hvert fald det jeg får ud af at læse salgs teksten
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.446
Den ene af dem turde jeg knapt nok sætte mig op på efter hvad ejeren havde beskrevet den som, men den gik bare roligt rundt og skulle faktisk endda drives godt fremad, samtidig med den lydigt stoppede for små signaler.
En anden hest fik jeg at vide var meget rolig af sig, og den opførte sig tilgengæld som hvad jeg vil betegne som varm. Den fór i vejret ved den mindste lyd, stak af, bukkede, hoppede rundt som en vanvittig.
At det ikke er en lærehest betyder at det er en hest, der ikke bare lærer fra sig af de øvelser, den kan. Den kan øvelserne, men du skal også selv beherske dem for at få dem frem.
Hvis du køber denne hest med den indstilling at du vil have en masse undervisning og udvikle dig sammen med den, tror jeg godt, det vil kunne fungere.
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Og ja varm betyder at den er vågen, har temperament og reagere på ting..
apr 2007
Følger: 147 Følgere: 162 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 807
men hvis du mangler hest kan du prøve og kigge forbi min annonce, han er en lærehest (:
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 128 Svar: 986
okt 2005
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 5 Emner: 27 Svar: 1.350
At, den er varm kan jo være mange ting, men en hest der bare er fremadgående og energisk behøver jo ikke at være direkte varm.
Jeg ville overveje det nøje, hvis jeg var dig, men ring og snak med sælger, han kan jo fortælle meget mere.
Jeg undrer mig også lidt over prisen. Den er ret billig af at være DH hoppe og uddannet til middelsvær... Jeg tror personligt det her er en meget svær hest at ride
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
dengang jeg kiggede hest, der ledte jeg efter ordet "ukompliceret" hest...
for varm, lærehest, ikke begynder kan dække over alt for mange ting.
I min verden må den gerne være varm, være fremadgående, og alt det der, bare den er ukompliceret samtidig.
Jeg ved nemlig med mig selv, at selvom jeg har redet on-of i 20 år, så vil jeg blive bange for hesten inden der var gået en uge, hvis den ikke er til at stole på (jaja, så godt som en hest nu kan være det).
Men leder jeg efter en "stille og rolig hest", så får man en der er chenkeldøv, luddoven og sløv
OHH der var engang i et af de gamle "min hest" blade, en liste over hvad salgsudtryk dækkede over.
eksempel: Rolig på stald = ikke til at slæbe ud af boksdøren.... XD
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.639
Men det er meget individuelt - Vi var ude og kigge på en stensikker børnepony - Pento: Og fik en overgearet, tikkende bombe!
jun 2007
funktionelt køkken = gammelt og edderkoppebefængt, men virker dog
godt begynderhus = alt skal renoveres
velholdt ældre villa = ligner et 50'er-bo indenfor
Samt mange flere x)
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 25 Heste: 3 Svar: 30
Jeg havde engang en hest ( halv araber) hun var varm, men med et godt sind og var absolut ikke " lettere skør" Hvis en hest er varm, betyder det da ikke den er lettere skør. Det at den er varm mener jeg bare er en hest der har temp og gerne vil fremad og ikke gider dovne og lulle afsted.
okt 2005
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 5 Emner: 27 Svar: 1.350
Jeg red engang en springhest, som man overhovedet ikke kunne lige underbenet ind til, det krævede altså lidt som rytter :0)
jun 2007
Det er slet ikke sådan, jeg opfatter varm. Når jeg tænker "varm" tænker jeg at hesten er lidt utilregnelig, reagerer voldsomt på ting, altså hvor en almindelig, rolig hest måske blot stopper op, springer den varme hest en meter op i luften eller prøver at komme væk(stikke af). Og at den kigger på mange ting, er let at hidse op og går som en tikkende bombe, hvor man ikke ved hvad den næste gang finder på.
jun 2007
jun 2007
2 små kamre = så er den helt gal med størrelsen!
nov 2005
Følger: 40 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 73 Svar: 446
du skal for det første ikke gå efter udseendet på en hest .. Men efter hvad den kan .. den kan gå M klasser .. Den er ikke en lærer hest og vil sige at du skal kunne ride på den plan som hesten kan for ikke at "ødelægge" det den kan.. den er varm .. Den er ikke en rolig hest, men kræver en rutineret rytter ..
utrolig mange kigger på heste på højt niveau selvom de ikke selv er deroppe endnu.. Personligt synes jeg det er spild af tid da disse mennesker ikke kan ride disse heste, endnu .. Så jeg synes du skal prøve bruge tiden på en anden hest.. En lærer hest som du vil få mere glæde af.. (:
men som nævnt tidligere.. Den er sat som avlshoppe ..
jul 2011
Følger: 10 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 26
Hvad er en varm & Ikke lærehest ?