{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

Underholdning til skadet hest {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
min hest har slået en flig af kronbenet og skal derfor opholde dig i boksen hele dagen undtagen de få minutter jeg må trække ham ned af staldgangen og tilbage igen. Han var i super form da det skete og har derfor en masse energi og han står og hopper rundt inde i boksen,

Jeg ville høre om der er nogle som har en god ide til at underholde ham lidt mere når han står i boksen, for det er så synd han bare skal stå og glo synes jeg.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underholdning til skadet hest
  • #1   31. jan 2010 fjern alt stivelse (korn) i fodret...

giv den hø af libitum så den har noget at æde hele riden..

og smid eventuelt gulerødder osv rundt omkring (de rene) steder i boksen, så kan hesten bruge lidt tid på at lede efter dem

• #2   31. jan 2010 hæng en tom sodavandsflaske op i boksen. nogle heste kan lige at lege med sådan en og det er en nem og billig måde, og andre heste finder det ikk interssant

• #3   31. jan 2010 Axel har haft ca 5 mdrs boksro, og i den tid skal foderet self justeres drastisk (vi gav 1 håndfuld fiberlux iblandet hans vitaminer/mineraler + ad libitum hø)
    Hø fik han i et småmasket hønet, så det tog lang tid at spise. Når man lige har muget ud, kan der gives gulerøder o.l. spredt lidt rundt i boksen, så hesten skal lede efter dem (hvis altså hesten må/kan bevæge sig så meget rundt uden smerter).
    Vi hang en af de der slikkestens-dimer op, som skal hænge frit ned fra loftet, så hesten bruger tid på at "fange" den og spise af den.
    Og derudover blev der så brugt rigtig mange timer på at strigle, hygge, nusse osv, og så kan man jo lære hesten små tricks som ikke kræver belastning af benene.
    f.eks. at samle noget op fra gulvet, at "kysse", at tage en hat/kasket af dig osv

• #4   31. jan 2010 Lær ham at klikke-træne, det er rigitg sjovt for både hest og rytter.
    Hesten skal bruge hoved rigtig meget, og bliver på den måde positivt stimoleret (staves?) når han står i boksen.

Både min hest og jeg var rigtig glade for denne underholdning da han havde fået en kodeledsforvridning sidste vinter og skulle have 2 måneders boksro.

Køb en klikker billigt på nettet eller start med en kulepind.

Jeg startede at lærer min at rører spidsen af en springpisk og derefter at rører en bold i boksen, men der er masser af andre muligheder, søg på nettet der er fyldt med inspiratiopn

- Isabella smiley

• #5   30. mar 2013 Fik lige lidt ideer her inde det er fedt.

Kommentér på:
Underholdning til skadet hest

Annonce