293 visninger
|
Oprettet:
adgang til dba {{forumTopicSubject}}
Hej
Nogle der har købt adgang til telefon oplysninger?
Hvis ja, så ville jeg gerne vide nummeret på den her annonce: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=42757309
feb 2004
Følger: 25 Følgere: 23 Emner: 79 Svar: 990
sep 2004
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 241 Svar: 2.190
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 21 Svar: 366
Det er ikke ulovligt at dele oplysningerne; DBA ser helst at man selv betaler for adgang, men kan pricipielt ikke kræve at man holder de oplysninger man nu engang har set for sig selv.
Jeg kan ikke se nogen indlæg fra HA'erne eller HG om at man ikke må, og jeg kan ikke se det i retningslinierne.
Ergo man må godt.
feb 2004
feb 2004
Det er ikke længere lovligt, at hjælpe sine medmennesker på BG, med tlfnumre til Bilbasen og DBA... For så sletter de ens profil...
Hej Basse,
Undlad venligst udveksling af Bilbasen og DBA numre i forumet på BG. Næste gang bliver vi desværre nødt til at slette din profil.
Mvh Bilgalleri.dk
jun 2005
Tro mig, det er ikek ulovligt, lige så lidt som det er ulovligt at dele oplysninger mellem venner eller familie.
Det er mod retningslinierne at lade andre bruge sin konto på DBA, men ikke at videregive oplysninger.
At BG har valgt at sætte en stopper for det er noget for BG, der er ingen retningslinier e.l. om det her på HG, og jeg tror nok at der skulel komme et indlæg fra HA'erne hvis det blev forbudt her.
Hvis det skulel være forbudt skal det også være forbudt at videregive oplysninger fra HesteData f.eks.
SummaSumarum:
Det er <b>ikke</b> ulovligt (og det skriver Bilgalleri.dk heller ikke, de beder bare om at personen unlader at gøre det) at dele informationen, selv om DBA helst så det ikke skete.
Det svarer lidt til at det skulel være ulovligt at lade andre kigge i sin papirudgave af DBA.
feb 2004
jun 2005
Men bare lige; det er tilladt indtil der bliver sagt noget andet fra officielt hold :o)
feb 2004
Ja det var før BG fik HA'er, men det kan man ikke rigtig sammenligne, for der var kun HA'ere derinde i meget kort tid. Det virker generalt fint derinde, og der er ikke rigtig brug for HA'ere.
adgang til dba