{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Går din hest med grime?
  • #1   4. feb 2010 Min går ikke med grime i boksen men han har den på på folden..

• #2   4. feb 2010 I stalden går de uden, og når der ikke er sne, så også en gang imellem, men nu her hvor der er sne, har du altid på, fordi de ikke så tit er ude, og når de så endelig kommer ud kan de slet ikke styre dig selv, og bor lige op ad vejen, så helst ingen nedkørte heste /:

• #3   4. feb 2010 Min hest har altid grime på, både på stald og fold.
    Hvis man skulle sikre hesten for alt den ville komme til skade meed, skulle vi bogstavelig talt pakke den ind i vat.

• #4   4. feb 2010 Min har den ikke på i boksen, men på fold har hun - hvis uheldet skulle være ude at de løber ud, er hun nemmere at få fat i + der sidder hundetegn i hendes grime (:

• #5   4. feb 2010 Mine ponyer har grime på når de er på fold. De har aldrig siddet fast og jeg har heller aldrig set andre sidde fast fordi de har grime på når de er på fold. Jeg har grime på dem fordi det er det bedste, HVIS man en dag skulle være så uheldig at hegnet går i stykker og ponyerne løber løs.. Samtidig er den ene pony ikke særligt glad for at få grimen på ude på folden... Så her hos mig vil de ALTID have grime på udenfor

• #7   4. feb 2010 Thor havde aldrig grime på, hverken i stald eller på fold smiley
    uanset årstid.
    Lukas har, på nær i boksen, han har på udenfor, men kun fordi hans man er så stor at det tager en krig at give ham den på, så det vil være træls at tage den af og på (:

• #8   4. feb 2010 Mine går altid med grime ude i tilfælde af de skulle løbe igennem hegnet. Indenfor går de som regel også med grime

• #9   4. feb 2010 Mine har ikke på i boksen, men de har på fold, for hvis de bryder ud skal det være sådan at jeg kan få fat i dem ...

• #10   4. feb 2010 Min går altid med grime... Både på fold og i stalden,

Hvis de skulle smutte ud er de lettere at få fat i. Også hvis der var andre der skulle fange dem.
    Og ja self kan de sidde fast, men det kan de altså med deres dækken og hvad vi nu ellers pakker dem ind i.

• #11   4. feb 2010 Hvis hesten kommer til skade på folden med grime, så sidder den ikke "stramt" nok (forstå mig ret) en grime skal heller ikke hænge helt nede ved mulen, så kan hesten få benet ind under hovedet, der ved ringen.
    Men selvfølgelig, hvis hesten får benet ind ved nakkestykket, er det måske også lige svært, den skal jo også kunne få luft /:

• #12   4. feb 2010 ^^
    ja man skulle pakke dem ind i vat .

ej men man kan få en grime hvor den kan gå af hvis den hænger fast ( ikke hvis hestene leger grime leg. kan de ikke få det af) men det er 2tal smart da hvis den hænger fast i fx. en stolpe kan den hive også går det op ved hagestykket

• #13   4. feb 2010 TeamRORK•Trine&Maracash• : Enig (:
    Men tror at bobbelplast ville være bedre :b Dog bliver hesten når en anelse bange i starten når den ligger sig ned xD

• #15   4. feb 2010 Moni har både grime på i boksen, på folden og når hun løber gennem hegnet og tager alene på skovtur smiley

• #16   4. feb 2010 Ingen af hestene hos os går med grime - Flicka smider hendes og Flaks (førehest) HAR fundet ud af at rykke de andre heste rundt i grimen - så det er ingen god idé..
    Selvom det klart er en fordel - hvis hestene f.eks. slipper fra i nat har vi jo ikke en chance for at fange dem igen.

• #17   4. feb 2010 Min har altid på fold..
    Hvis jeg lukker ham ind får han grimen af, og hvis staldpigen lukker ham ind står han med grime på smiley

• #18   4. feb 2010 Min plag går med grime, men gør min unghest ikk..

Chili (min plag) går med grime af den grund at jeg skal kunne tage fat i ham på ingen tid.. og så hvis han løber ud ved jeg ikk om han kommer hen til mig..
    Men kunne egentlig godt lade ham gå uden, for han har været løbet ud, og han kom pænt travende hen til mig da han så mig:) men har bar valgt at lade ham beholde den på..

Anton går uden grime, fordi jeg ved han altid vil komme hen til mig, og så fordi alle hans grimer enten strammer eller os ødelægger han dem:) han ødelagde 3 grimer på 2uger, så det bliver dyrt hvis han blev ved sådan

• #19   4. feb 2010 mine har altid grime på, og har også hundetegn i dem

• #20   4. feb 2010 Min har på folden, men ikke i boksen :]

• #21   4. feb 2010 har to der står opstaldet, de skal ha på det en regel deroppe.

• #22   4. feb 2010 Min gør kun på fold! smiley
    Hun vil ikke have den på i boksen..
    Freja's (Min pony) moster eller sådan noget, hang sig selv i boksen smiley Hendes grime sad sig fast et sted hvor der bare var et lille hak, og så brækkede den nakken smiley (Det var ikke hjemme ved os!) Men vi vil ikke risikere noget smiley

• #23   4. feb 2010 men har to shettere som går hjemme de har ikke, kun den ene, om sommeren så flue strimmel kan side fast

• #24   4. feb 2010 De har KUN grime på, når de bliver trukket, i trailer, sadlet op osv. - dvs. når de er i hænder. På folden vil jeg ikke have det, da de både smider den og har mulighed for at finde den på 2 ha jord smiley Og er nervøs for at de kan sidde fast. Desuden er det et solidt hegn, vi ofte trækker og de er aldrig løbet ud (endnu, 7..9..13) og de kommer altid, når jeg kalder og stopper selv mulen i næsebåndet på grimen smiley

I boksen har de den heller ikke på, da en af mine veninders heste hang sig i grimen i høhækken :-S smiley Så den risiko vil jeg ikke løbe. - Det er simpelthen for afsindigt.

• #25   4. feb 2010 Hverken i boks eller på fold (:

• #26   4. feb 2010 Han skal på fold, hvis de stikke af så er det sikrest. Men han føler sig nok ikke retfærdigt behandlet med det(;

I boksen gør han ikke. Jeg sover heller ikke med smykker, da det er ubehagligt. Så det skal han da heller ikke(:

• #28   4. feb 2010 Min har grime på, både på fold og i boksen..
    Det er et krav at han har grime på, hvis der skulle opstå brand eller han løber ud..
    Men han har heldigvis intet imod det smiley

• #30   4. feb 2010 Som regel har de ikke på, andet end når jeg kommer og giver dem grime på, så de har den på, når de skal lukkes ind og det evt. er blevet mørkt.

Men efter at mig og en veninde var ud og fange nogle bortløbne, fremmede heste, der ingen grime havde på, overvejer jeg stærkt at de også skal have den på på fold, for det vil gøre det langt lettere for dem der vil indfange dem, hvis de evt. også kommer på afveje.
    Så heller at de har den på, og der er større chancer for at de kan reddes, for der ligger en stor hovedvej, der er meget befærtet, lige på den anden lige at stalden.
    Men er ikke helt sikker.
    Jeg tænkte bare selv, da jeg den aften, sammen med veninden, pludselig måtte løbe, for at indfange 5 heste, at bare de havde haft grime på, så havde det været lettere.
    Og vi var også kun heldige med dem, for uden heldet, tror jeg det kunne have gået galt med 1-2 af dem, der var meget stressede over den tur på vejen, med biler efter sig og ukendte område.

• #31   4. feb 2010 Selvfølgelig har de grime på, når de er på fold. Hvis de skulle bryde ud af folden skulle fremmede folk gerne kunne få fat på dem, og ville være rimelig svært uden grime..

I boks står de uden grime, for at være sikker på de ikke hænger fast :o)

• #32   4. feb 2010 Der er fordele og ulemper ved begge dele, og det er MEGET individuelt, hvad folk gør.

Der hvor jeg rider og selv havde pony tidligere, havde hestene ALTID grime på. Jeg kan godt se, at hestene kan komme til skade på folden, men tænk hvis de bryder ud af folden. Så er de ikke lige til at få fat i. Og i stalden er det også en god idé, hvis der eksempelvis opstår brand eller andet.

• #33   4. feb 2010 mine går kun med grime på på folden, da jeg er på efterskole.. men når jeg er hjemme har de aldrig grime på - heller ikke når jeg strigler dem på staldgangen.

• #34   4. feb 2010 de har normalt grimer på på folden.. før eller siden vil man opleve at hegnet går i stykker og man skal ud og fange heste. så er det dælme rart at de har grimer på

• #35   4. feb 2010 Min har ikke på i Boksen smiley Men på fold har hun smiley

• #36   4. feb 2010 På fold ja(med mindre træktorvet er frosset fast til grimen og jeg først opdager det når jeg kommer ned til foldem, det er sket et par gange nu :b), i boksen nej.

På folden, hvis den skulle stikke af eller lignede, så er den let af fange igen.
    I boksen, fordi jeg har set heste hænge fast i deres grimer i boksen, evt. min egen leda, den skulle bare stå med den 5min, da jeg skulle sætte den ind i boksn og så hente noget i en anden stald for at tage den ud igen.
    Ud over det har jeg også hørt om flere heste der har knækket nakken på at hænge fast i sin boks.
    Jeg ved godt de først tager dem ud med grimer i brænd, men jeg tror sansynligheden for de hænger sig selv er større end der kommer brænd.

• #38   4. feb 2010 Min har kun grime på hvis han bliver striget-sadlet op eller trukket med, ellers har han den aldrig på (:

• #39   4. feb 2010 Min har altid på, undtaget en i boks..Troede faktisk det var lovpligtigt at de skal ha på..

• #40   4. feb 2010 Lotte går med grime hele tiden, fordi hun er meget meget svær at få fat i...
    Múninn og Tulle går aldrig med grime, undtagen når jeg henter dem ind til strigling eller træning

• #41   4. feb 2010 Tror det sker MEGET sjældent at hesten kommer til skade i grimen ?? øhh.. Men ja mine gør af alle sikkerhedmæssige grunde da vi har heste inde midt i byen og der er store veje omkring os, så hvis de skulle løbe ud, er de nemme at få fat på, uden grime er det umuligt. Men i boks nej !

• #42   4. feb 2010 <b> Min går med grime på folden, men ikke i boksen. smiley </b>

• #43   4. feb 2010 min har altid grime på... ingen kan fange ham og lægge den på hvis han går uden det tillader han kun jeg gør.

i alle de år jeg har haft hest har de altid haft grime på og har aldrig haft et uheld.

• #44   4. feb 2010 Altid grime på smiley

Medmindre han ikke skal ud om morgenen - så står han uden smiley

• #45   4. feb 2010 Det er vidst ikke lovpligtigt at de har grimer på, men hvis der er løse heste på vejene mener jeg at det er sådan at politiet skal skyde de heste som ikke har grime på, og dem som har vil de prøve at fange. Det hørte jeg engang. Så det er vidst ikke en lov, men op til en selv om man vil tage risikoen hvis nu de løber ud af folden.

Min vallak har ikke grime på, men min hoppe har, da hun har haft nogle grimme oplevelser som gør at man ikke kan ligge en grime på hende. Prøver altid at fortælle hende at grimer ikke er farlige at få på, men det sidder så dybt i hende at hun ikke tør stole på mig. Så der er lidt arbejde i det, men håber snart hun kan blive helt grimefri =) Det ok for hende når hun først har den på, det er mere selve det at få den på..

• #46   4. feb 2010 min har på folden, hvis de løber ud.. og i stalden er den ikke på

• #47   4. feb 2010 Det ikke lov de har grimer på hverken i boks eller fold, det er heller ikke lov at politiet skal skyde løse heste uden grimer.

Men hvis hesten er brudt ud af folden uden grime får man ingen forsikring hvis der sker noget.
    Og i boksen hiver falck først og fremmest de heste ud der har grimer på ved brand.

• #48   4. feb 2010 Mine går altid uden (:

Jeg har selv set en hest klø sig med sit bagben og blev fast i grimen :s
    Dertil har jeg også hørt noget om at de ikke slider deres tænder korrekt, når de går med grime smiley
    + mine heste er super nemme at "fange" ;o) hehe

• #49   4. feb 2010 Når picess kommer hjem, kommer hun til at gå med grime på fold det første tid. Men når hun er faldet til vil hun værken have på, på fold eller i stalden smiley

• #50   4. feb 2010 Ja den med hvis der er brand i stalden har jeg godt hørt at de først tager heste med grimer på ud..
    Har bare hørt den der flere gange med at politiet skyder heste som ikke har grimer på. Altså at de gør et forsøg på at fange dem, men hvis det ikke er muligt vil de skyde dem hvis de er til fare for noget.. Men det burde jo også gælde ved heste med grimer :S Så det passer nok ikk.. men den med forsikringen er god nok =)

• #51   4. feb 2010 Mine har grimer på ude, men ikke inde. Dog har de pt på i boksen også, da jeg pga. en skulder operation, har andre til at lukke ind og ud, og jeg har en plag der godt kan hoppe lidt rundt i boksen af kådhed når de skal ud, og det skal andre ikke bøvle med.

Men de har Safety grimer fra Eskadron, og det er en type grime som ikke bliver udskiftet her i stalden. Fantastisk grime, god kvalitet som Eskadron´s produkter altid er, og de fungerer efter hensigten. Ja de koster lidt, men holder også godt. Så jeg kan da slet ikke forstå dem der er bange for diverse ting vedr. grimer, ikke bruger dem.

Føl går med Bucas grimer, som kan tilpasses meget individuelt, og de har kun grimer på til og fra fold, samt ved håndtering, ikke på fold.

Selvom der er ca ti meter fra stalddøren til folden, og spæret af, bliver de også trukket med træktorv

• #52   4. feb 2010 Vores har af hensyn til dem der skal lukke ind og ud. Hvis vi selv har en udlukning - som vi har 2 gange om ugen - kan jeg godt finde på at lade dem stå uden.
    Når de kommer på døgnfold går de altid uden (:

• #53   4. feb 2010 vi syntes at have løst dette problem i vores stald (alle opstaller) 10 heste ALLE med halsrem super løsning, stald overmoselund pia

• #55   5. feb 2010 mine har altid grime på med mindre de ikke skal ud

• #56   5. feb 2010 Ja mine har altid grime på.. der jeg står, skal de have grime eller halsrem på.. Men det er ligeså meget med hensyn til hvis der skulle opstå brænd.. så er der altså ikke tid til lige at svinge en grime på måske 26 heste i en stald.. Mine har også grime på, når de er på mark.. også af hensyn til, hvis hestene skulle bryde ud..

Kommentér på:
Går din hest med grime?

Annonce