Ny hest, efter krølle ?? {{forumTopicSubject}}
Hej håge'er ..
Her den 9 Januar mistede jeg desværre min hest, kesari spring aka. krølle pga. hjerneblødning, blodprop og (?) lidt dårligt ben ..(rest in peace putte !) jeg har været meget ked af det og har bare fundet trøst hos min part, whitey. Før jeg fik min hoppe hjem igen fra bedækning hos en hingst i 10 mdr, havde jeg part på en shetlænder som blev min bedsteven, men som jeg fik af vide at jeg ikke måtte se igen for ejeren (!! SUR OG TRIST !!).
Well.. jeg har ikke redet i et års tid, men her i sidste weekend red jeg på min før gamle part, Idon Busklund .. nøøj en dejlig oplevelse .. nu har jeg lidt lyst til at ride (dog i cordeo/bidløst!! ALDRIG skal mín have bid i munden!!) og finde trøst i min EGEN hest, da Whitey måske er solgt snart(TUDTUD!!) .. i håb om at finde en "folk synes er en dum race" hest, til min mor og jeg, da hun også gerne vil nulleputte og ride lidt med en hest, og tja.. også mig måske ? problemet er bare, skal jeg VIRKELIG ud og købe en hest ..
Jeg er sikker på jeg vil have en hest , før eller siden, jeg er bare mest bange for om jeg vil komme til at afvise "min" hest pga mit meget store savn på krølle !
Aller helst vil jeg gerne have min part, miniaturen, Whitey på 2 .. Men hun kan jo ikke rides på, og hun vil helst bare være på folden end at hygge træne, og jeg vil hendes bedste, og derfor er det jo bare ikke at købe hende.
Jeg vil gerne høre hvad I ville gøre, hvis det her var JERES problem ?
ps. Nej, jeg er ret sikker på jeg ikke vil ud og låne en hest, medmindre der stod i kontrakten af jeg SELV skulle afvise hesten til den tid jeg ikke ville have den mere, og at ejeren ikke selv kunne sige kontrakten op .. og det er ret svært at finde en "okay" hest og ejer som er med på kontrakten.
MVH fortvivlede Camilla.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
Men hvis både dig og din mor rider og du vil have en hest med et temperament lidt af la en shetlands pony, kan jeg varmt anbefalde en fjordhest
De er dejlig selvstændige ligesom shetlands ponyen er
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
En fjordhest har jeg tænkt meget på, men jeg har bare ingen kræfter til at kunne holde den "stærke" hest, da jeg har skader i mine knæer og i lysken
De ponyer jeg har haft udkig på er fjordhest, traver og døla hest .. de 2 er jo lidt kraftige, men jeg vil nu ikke udlukke dem HELT pga mine skader ..
min spørgsmål til jer var mere, hvad ville i gøre i min situation når jeg nu savner krølle så meget, at det bare gør mig bange for at afvise hesten ..
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
jeg er 163 og vejede omkring de 55-58 da jeg havde fjordhest, og der var ingen problemer med at holde den
Jeg tror man bliver nødt til at komme videre
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 268
Du skal bare finde en der er velredet!
Min reagerer også på meget små hjælper - og 'får ikke lov til at være stærk', han er selvgående og meget ridelig.
Det er synd folk bare siger 'fjordhesten er stærk og svær at ride for små hjælpere'....
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 805
Om du kan have en hest efter Krølles død, kan vi ikke vide. Men du kunne evt. få den rette hest på prøve i noget tid.
maj 2009
Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
Eller osse simpelthen købe hende.. for ja jeg ved du siger hun ikke vil trænes med og sådan.. men det er bare at kæmpe for det.. Lotte fx. var heller ikke lige typen der ville bevæge sig overhovedet til at starte med, men nu efter vi har fået det tætte venskab gallopere hun ved min side :')
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
Team India - tja, jeg har arbejdet med hende siden oktober, bare prøvet og give hende en lyst til hygge træning, men hun slår helt fra .. det eneste hun gider er fold fold fold fold, spille fodbold kort, og bare snakke .. Hun vil slet ikke træningen, det falder bare ikke i nogle hestes smag, og desværre er hun en af dem :(! jeg vil self have krølle frem for alle andre til ALLE tider !! men hun er borte, desværre .. ang med at købe ny hest vil det jo først være her til min konfirmation ..
Ditte D - jeg udelukker overhovedet ikke fjordheste eller andre tunge racer(kun meget høje racer xD er højde skræk ..) men hvis der ikke er nogen derude som er den hjælp for mig mor og jeg med vores skader, så er det sikkert at jeg skal udelukke de tunge racer .. inden da er jeg inde for ALLE racer næsten ..
Sofie - ja, det ved jeg, jeg vil også virkelig kæmpe med hende, men hun vil ikke andet end igen, nogle små tricks, og fold og snak .. Jeg vil jo gerne dybere ind i groundwork, og lysten på en hesteryg har faldet i min smag igen .. og hvis jeg nu fik en hest, så ville jeg stadig komme ned til babyen igen
maj 2009
Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
Men ja.. det ville osse være dejligt med en større hvis det er fordi du virkelig gerne vil ride skat
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 805
Ny hest, efter krølle ??