{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.619 visninger | Oprettet:

Betændelse i sår :( {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en fjordhest/oldenborg blandning. Hun er 7 år smiley
Hun var på fold med en anden hoppe forige uge. Og hun kom op og slås, hvor de normalt bare ignorer hinanden, men den anden hoppe fik ingen skrammer, men min fik et sår på venstre bagben og det blev så lige til 3 sting og en stor blod pøl på hoppefolden smiley Nu er der gået betændelse i såret og jeg er så ked af det smiley Nu skal jeg give hende antibiotika og lave et varmbeslag om hendes ben 2 gange daglige med noget brunsæbe, men er stadig bange for at der sker noget smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betændelse i sår :(
  • #1   15. feb 2010 hvis bare du behandler det som angivet så skal det nok gå.

• #2   15. feb 2010 Er der nogen af jer herinde der har prøvet noget lignende ?

• #3   15. feb 2010 tror ikk du skal være bange så længe du bare behandler det som du har fået afvide af dyrlægen...
    så skal hun nok snart blive rigtigt fin igen

• #4   15. feb 2010 Ja jeg har prøvet det - min hoppe fik et dybt sår på hasen.
    Det burde have været syet, men det blev det ikke, da det var for gammelt.
    Der var meget betændelse i - men det helede super fint og helt fra bunden. Idag kan det næsten ikke ses.
    Så op med humøret - det skal nok gå i orden. Og du har jo dyrlæge inde over.

• #5   15. feb 2010 Tak smiley

• heidi j
    heidi j Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 51 Svar: 161
    #6   15. feb 2010 hej .sår som man kan se og som har blødt er jeg ikke så bange for,har selv prøvet det i foråret,havde en heste der fik blodforgiftning.
    men der kunne man overhoved ikke finde noget sår på ham.

• #7   15. feb 2010 Hvis det går helt galt kan de give antibiotika i et drop i benet. Det gjorde de ved min hest, da han røg i hegnet og der kom overhovedet ikke infektion i pga det. Ifølge dyrlægen får hesten 1000 gange så stor virkning af antibiotika, når det sprøjtes direkte ind i åren end hvis det gives gennem munden.

• #8   15. feb 2010 Er det dyrlægen som har sagt brun sæbe?

fordi det er ætsende, det er meget bedre med sæbespåner til sår.

Brun sæbe bruger man for det meste til at trække feks. hovbylder ud med.

Bare det som jeg har lært.

• #9   15. feb 2010 Min ene hest var på landbohøjskolen med betændelse i begge bagben, da han havde fået en masse små sår og til sidst var der så meget infektion i dem at det ikke kunne komme ud, som resulterede i et ophold på Landbohøjskolen! Det var meget slemt og det blev drænet og behandlet, som jeg ved ikke hvad !
    Han er idag 3 år og fejler bestemt ingen ting, der er hverken grimme ar eller noget !
    Så er sikker på det nok skal gå, så længe du følger dyrelægens råd, som du jo allerede gør smiley

• #10   15. feb 2010 (det aller aller bedste til sår er medi scrub fra apoteket. Det er direkte beregnet til sårvask og desinficering)

• #11   16. feb 2010 Hvor meget koster det Signe ? smiley

• #12   16. feb 2010 ca. 120 kr for en stor flaske. en stor flaske kan holde i ca. en måned hvis man vasker et sår hver dag smiley

Det bruges ligesom hvis man vaskede hænder. Altså man gør det vådt ved såret, tager 2-3 "sprøjt" mediscrub i hånden og gnubber såret ligesom hvis man vaskede hænder. Bagefter skylles sæben af og såret er fint og rent smiley

• #13   16. feb 2010 Det er forresten en god idé hvis du køber steril handsker. Kan også fås på apoteket. Så du ikke putter alle dine hånd-bakterier ind i såret når du vasker det.

• #14   16. feb 2010 Signe B:
    Okay smiley Tusind tak det vil jeg købe imorgen smiley
    Hvordan går det egentlig med din hest ? Såret væk ?

• #15   16. feb 2010 Det går suuper godt med min hest. Han er kommet sig uden mén what so ever, man kan knapt se at der overhovedet har været et sår. Så det er ret vildt i og med dyrlægerne diagnostiserede ham som værende i kritisk livsfare i de første 2 uger efter han fik såret og sagde at der ville komme et kæmpe ar. Nu er hans ben så godt som nyt, der er blot kommet et par hvirvler som man ik se med mindre man ved de er der!

Skal vist takke guderne for at min hest var ung da det skete, og derfor heler nemmere smiley Kostede mig dog 20.000 kr i dyrlæge haha men whatever smiley

Hvordan ser det ud med din hest?

• #16   17. feb 2010 Okay det var da godt smiley

Jamen hendes ben er hævet og der er noget væv der.. og det væsker ikke så meget nu, meen smiley

Kommentér på:
Betændelse i sår :(

Annonce