{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskellen på..
  • #1   20. feb 2010 jeg vil også gern evide hvad foreskellen på de 2 og kapsun er smiley

  • #2   20. feb 2010 forskellen er hvor tryggene fordeler sig

  • #3   20. feb 2010 Okay, men hvad er så det bedste man kan bruge? smiley

  • #4   20. feb 2010 Jeg har fået anbefalet sidepull frem for bitless.. og har købt en, som jeg er glad for.

  • #6   20. feb 2010 ^ ja det gør den desværre nogle gange. heldigvis har Prins sådan en kort hals så jeg hele tiden kan række frem og løsne det smiley
    men den er super god at styre med


  • #7   20. feb 2010 "BITLESS
    Funktion:
    I stedet for som med bid og hackamore hvor presset er ét sted, giver bitless’en et blødt tryk og store dele af hovedet. Trensen er lavet således at tøjlen og kæbestykket er i én. Når du f.eks. tager i højre tøjle, giver det et blødt tryk på venstre side af hovedet og en smule i nakken

    Position:
    2-3 fingre under ’knoglen’( (link fjernet) )

    Ulemper:
    Igen, mange ryttere lægger den for langt nede, så den får den forkerte effekt.

    Fordele:
    Denne bidløse trenser, lægger ikke pres på næseryggen eller lukker for luftpassagen (hvis den lægges korrekt)

    Min anvendelse:
    Jeg bruger den udelukkende til dressur, men det er en god allround trense

    OBS: Jeg har ladet mig fortælle at nogen trenser har svært ved at give efter på tøjlen, dette skulle ikke være et problem hvis man anskaffer sig en rundsyet. Jeg har aldrig haft et problem med min dog.


    SIDEPULL
    Funktion:
    Der findes mange forskellige sidepull, de mest kendte/brugte er; den originale (fås kun i brun, westernlook, snor over næsen) & den moderne (minder mere om en almindelig trense, læder og næsen) Denne trense fungerer ikkeret meget mere anerledes end en almindelig lædergrime. Udover den kan være noget hårdere mod næseryggen. Trensen kan kendes på sine ’3kanter’ som er lavet for at mindste presset. Den har et stiv næsebånd enten af 1-2 snore eller læder

    Position:
    2-3 fingre under ’knoglen’( (link fjernet) )

    Ulemper:
    Kan være noget hård mod næseryggen, specielt hvis den lægges for langt nede. Det er vigtigt den ikke kommer til at lægge for lav, idet den kontant vil lægge på det følsomme område omkring næseborene, som vilføre til at det bliver vanskeligt som hesten at trække vejret.

    Fordele:
    Den er tilladt at starte spring med for hest, dog er INGEN klubber klar over det, så få det sort på hvidt fra Bent Shulst, skriv en e-mailtil ham,og tag den medtil stævnerne.

    Min anvendelse:
    Jeg bruger min Originale sidepull til let western og ture. Min moderne bruger jeg til konkurrence springning.

    OBS: Der anbefales at lægge et lammeskind på næsebåndet. Jeg råder jeg IKKE til at ride dressur i sidepull pga.luftpassagen. Brug hellere en bitless."


    Citat fra dette album:
    http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=132587


  • #8   20. feb 2010 jeg var lige inde og kigge i albummet, utroligt, man kan ride så stærkt et dyr kun med en snor om halsen smiley

  • #9   20. feb 2010 ^jeg gør det det tit med Prins. det er ikke så svært, det er bare træning træning træning og så lidt tillid smiley

  • #10   20. feb 2010
    ¤TeamOldevejen¤ Nete a A: Problemet når den sætter sig fast er jo ikke om det er besværligt for rytteren at løsne den igen, men at presset ikke fjernes fra hesten selv om den reagere korrekt, derved nedsætter du indlæringen og mudre dine signaler..


Kommentér på:
Forskellen på..

Annonce