{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Dyrt forsikret i Tryg {{forumTopicSubject}}

Vi har en pony forsikret i Tryg og har netop fået brev om at vores forsikring stiger. Dette var i og for sig ok, men vi har en stigning på 53% og dette synes jeg er lige i overkanten. Vi tegner derfor forsikring hos 1´st horse. Hos tryg skal vi give knap 4300 i forsikring og hos det andet selskab skal vi give 3100 kr med mere dækning bla ved kolik og her er der også indbygget en ansvarsforsikring som man skal betale ved siden af hos Tryg. De dækker begge liv- uanvendelighed og 75% af dyrlægeudgifterne. Så mit råd til det hestekyndige folk er.... Kig jer godt omkring.....;-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrt forsikret i Tryg
  • Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 214
    #1   24. feb 2010 Puh ha det lyder dyrt. Det kan da snart ikke hjælpe at forsikre sin hest medmindre den er ret dyr i indkøb. Min lille fjordbolle ville jo få fordoblet værdien hvert år bare i forsikring. Det kan vist ikke gå.

• #2   24. feb 2010 Julie E: Ja, jeg ved godt, hvad du mener...Jeg var også meget i tvivl, hvor jeg skulle forsikre min nye hest, som jeg ønskede forsikret for 60.000 kr for liv og uanvendelighed samt dyrlægeforsikring, der dækker 75 % uden selvrisiko.

Jeg har alle mine forsikringer i tryg i forvejen, og har altid været meget tilfreds med dem, også med mine hesteforsikringer hos dem de sidste 15 år. Der er aldrig problemer med udbetaling osv. Det fungerer bare.

Jeg sprugte lidt rundt omkring og fandt og et selskab, der dækker det samme som Tryg, men som er meget billigere. Imidlertid valgte jeg alligevel at forsikre i Tryg, da det billige forsikringsselskab er ret nyt, og selvfølgelig skal "stjæle" kunder ved at være billigere. Men går det som markedet i øvrigt, så er det nye selskab kun billigere en periode, hvorefter prisen vil blive sat op til et niveau, der matcher det mere etablerede selskabers priser. Det siger jo sig sel, da indtægter skal matche udgifter og det kan aldrig løbe rundt for det nye selskab med så lave forsikringspræmier. Ydermere aner man jo intet om, hvordan deres sagsbehandlinger og skadesudbetalinger foregår - det ved man ved Tryg og andre ældre selskaber.

Jeg valgte at blive i Tryg trods forsikringen er dyrere end hos det nye selskab - og det er jeg glad og tryg ved.

• #3   24. feb 2010 Jeg bruger Dansk Hesteforsikring, som er overskuelig og har virkelig god kundeservice. Der er ansvar- og foster- / følforsikring med i livsforsikringen.

• #5   24. feb 2010 Min forsikring ved trug er også steget 1000 kr. Fra 2500-3500. Synes også det er rigtig dyrt.

Er 1st horse godt?

• #6   24. feb 2010 mine er også steget kraftigt og jeg har 5 forsikret, så det er en ekstra udskrivning om året på næsten 12 kr.
    Og jeg er også ved at kigge mig rundt efter et andet forsikrings selvskab.
    I skal lige tage i mente at ved 1. horse bliver der kun lavet kontrakt på 1 år ad gangen, så fejler din hest for meget, kan de nægte at lave ny kontrakt.

• #7   24. feb 2010 Linda T: Jep! det skal man nemlig tænke på...det kan godt være de er biligere end fx tryg, men vad kan man bruge det til, hvis hesten er syg og de pludselig ikke vil forsikre længere??

Katja: Jeg har ikke oplevet Tryg ville have urimelige undersøgelser før udbetaling - tvært i mod. De har fx betalt alt til forundersøgelser, operation og efterbehandling til min hest uden nogen som helst problemer.

• #8   24. feb 2010 ups, der skulle selvfølgelig stå 12000 ikke 12 kr.

• #9   24. feb 2010 jeg har da også min hest forsikret i tryg og det er ikke steget, pga jeg har haft det i så lang tid er jeg nede på 1500 kr om året

• #10   24. feb 2010 Min forsikring i tryg på den gamle (som jeg har haft i 11 år) er også meget billig og stiger ikke, da den er omfattat af regler for gamle forsikringer... smiley

• #12   24. feb 2010 Altså, jeg har ikke haft så mange problemer med tryg.
    De eneste problemer der sådan har været er hvem, der skal dække skaden, der skete i ridehuset ved min hest's død.

TRYG siger, at det ikke er dem og min indbo siger, at det ikke er dem.
    Dem fra gården, siger, at det ikke er dem.
    Så jeg undrer mig bare lidt....

Jeg fik pengene for hesten udbetalt efter 1 uge.

• #13   24. feb 2010 jeg må sige at jeg aldrig nogensinde har haft problemer med tryg. det har betlat de % af dyrlæge regningen vores aftale har bebudet dem, de har sågar ringet en gang til mig efter en indlæggelse af hest, for at hører om jeg ville ændre min forsikring sådan så de dækkede flere % af dyrlæge regningen

• #14   24. feb 2010 Ja, der har heller ingen problemer været for mig overhovedet smiley
    Det har altid været så dejlig nemt.

Men nu må vi se, om de dækker de sidste dyrlægeregninger, som jeg har fået, eftersom de har opsagt min forsikring hos dem, inden de sidste regninger var sendt afsted.

• #15   24. feb 2010 det skulle de jo gerne, hvis dyrlægeregningen er fra inden de opsagde den.

• #16   24. feb 2010 Jeg har også tryg og er meget tilfreds med dem, jeg har heller aldrig oplevet nogle problemmer med dem, så kan også kun anbefale dem

• #17   24. feb 2010 Linda T det med at forsikringer kan oopsige deres kunder står i alle forsikrings betingelser som standard også hos tryg, det er ligegyldigt om det er hest, indbo, bil osv.

Min er også steget med 1400.- så skal nu til at betale 7056.- har tænkt mig at tage en snak med first horse i herning, hvor de har stand. Inde på hn er der da et par stykker, hvor der allerede er blevet udbetalt penge uden problemer.

• #18   24. feb 2010 Har også tryg og har modtaget besked om prisstigningen, som jo er pænt voldsom. Men umiddelbart regner jeg med at blive i tryg trods den store stigning.

Lizet smiley

• #19   24. feb 2010 ja, det ved jeg det gør, men ved tryg skal man ikke genforhandle, det skal du ved 1. horse.
    Deri ligger forskellen.

• #20   24. feb 2010 Jeg har valgt at flytte mine over i 1´st horse. Har ikke hørt om at det kun er for 1 år af gangen. ej heller læst det. Jeg har også været glad for tryg men kan ikke li den store stigning. i 1´st horse kan man forsikre for op til 50.000 kr uden røngten hvor det kun er 40 i Tryg. derudover kan man til hver en tid lade hesten stige i forsikrings sum op til de 50 uden ny dyrlæge attest. Det kan man ikke andre steder. 1´st horse er et stort hesteforsikringsfirma i London som er kommet til Danmark og jeg flytter da jeg efter Trygs nye præmiestigning nu kan forsikre min pony for det dobbelte og kun komme af med 500 kr mere om året. som det er nu forsikre jeg for 20 i liv og uanvendelighed samt sygeforsikring... Pris hos Tryg... 4386 ... Pris ho 1´st horse.... 3100,- ( incl udvidet kolikdækning og ansvarsforsikring. derudover har jeg tegnet en Heltids ulykkesforsikring samt en rytter ulykkesforsikring på 500 kr om året. Altså en kæmpe besparelse.

• #21   24. feb 2010 Har netop droppet forsikring pga Trygs dyre stigning smiley

• #22   24. feb 2010 bare sygeforsikring hos Tryg ( den billigste) koster 2500 kr og samme dækning ved 1´st horse koster 1400 kr så allerede der er der mange penge at spare

• #23   24. feb 2010 kan jeg godt forstå Katrine. Tror de mister mange kunder på den bekostning

Kommentér på:
Dyrt forsikret i Tryg

Annonce