{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.583 visninger | Oprettet:

kan menneskelus smitte heste? {{forumTopicSubject}}

som overskriften viser, vil jeg gerne vide om menneskelus kan smitte heste?
er begyndt at arbejde i en børnehave, og har på trods af at jeg har passet på, fået lus. nu er det sådan at jeg er meget nussemenneske og er altid meget tæt op af min hest når jeg er hos hende. derfor vil jeg gerne vide om der er risiko for at hun har fået de klamme kryb.
et andet spørgsmål- har lige fået lusekuren, er blevet kæmmet osv. men det klør stadig- nogen der ved hvorfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan menneskelus smitte heste?
  • #1   25. feb 2010 nej. Ved at lus på andre dyr og heste ikke er de samme. det er nogen specielle nogen på heste, har jeg fået af vide af dyrlægen..

  • #3   25. feb 2010 Nej, menneske-lus kan ikke smitte til dyr.. smiley
    Jeg fik for 4-5 år siden også lus, og der var flere kure som ikke virkede på mig, men jeg havde også meget langt og tykt hår. Det der endte med at tage livet af dem, var en kur som skulle være i håret i 12 timer - og lige efter det farvede jeg mit hår - det virkede, og har ("7-9-13") ikke haft besøg af nogle siden..! smiley


  • #4   25. feb 2010 pernille k: super- tak, min dyrlæge vidste det ikke.
    camilla DM: de skulle jo tage dem der er der med det samme. skulle der så være æg tilbage som ikke er døde kan de klække inden for 8 dage, derfor skal man tage kuren igen, såvidt jeg ku læse mig til. men sku altså være lidt sjovt hvis de var klækket inden for en halv time smiley
    mon det er fordi der stadig sidder noget af deres gift de spytter ind?


  • #6   25. feb 2010 det er fordi du tænker på det at det klør:D


  • #7   25. feb 2010 true. men er jo blevet kæmmet og der var kun to døde lus at finde. håber da de er kommet ud.- ja de er vældig søde de unger jeg passer i bh-at dele deres lus med mig...hehe...tror jeg må sige til dem at jeg har kæledyr nok- hehe

  • #8   25. feb 2010 der er et eller andet alcohol man kan komme i håret så dør alle lus og æg
    , men kan ikk lige huske hvad det er , men skal nok lige finde ud af hvad det er .

    min onkels kæreste bruger de til hendes små piger når de har lus og det lugter
    ikke af alcohol efter denne behandling , da piger kommer i skole dagen efter
    behandlingen og lugter slet ikke .. smiley


Kommentér på:
kan menneskelus smitte heste?

Annonce