{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Kårelse af 4 års hoppe {{forumTopicSubject}}

Jeg har virkelig brug for lidt hjem her, og google er ikke min ven i dag :b

Jeg har købt en hoppe som er blevet brændemærket i zfdp, men vil jo gerne have hende kåret også.
Hendes far er kåret i Tysk oldenborg, men over halvdelen af hendes stamtavle er hannovraner og DK (DK ved jeg ikke hvad står for, men står i hendes stamtavle).

Hende som har avlet hende siger at hun kan kåres i begge avlsforbund, men ved ikke hvilket forbund jeg evt. skulle vælge da jeg jo gerne helst vil undgå at tage til Tyskland for at få hende kåret.
Og hvad skal der til for at få hende kåret, skal jeg være medlem af noget? Og hvis jeg skal, hvordan bliver jeg det så?

Arg det er forvirrende smiley

Undskyld det blev så langt, på forhånd tusinde tak for hjælpen (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kårelse af 4 års hoppe
  • #2   1. mar 2010 Syntes bare at det ville være bedst at hun blev kåret i en de tre avlsforbund, da hendes stamtavle jo hælder mest til det (:


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #3   1. mar 2010 zfdp er jo tysk varmblod, så det næmmeste ville vel være at få hende kåret hos dem smiley

  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #4   1. mar 2010 Må man være så nysgærrig at spørge hvad hesten hedder og hvad afstammningen er? smiley

  • #5   1. mar 2010 winnie H : Ja tror også at jeg gør, men ville nu være rart hvis der var nogle kloge hoveder herinde som kunne give mig svarerne (:

    Nane : Ja ville det være, men de kårer vel ikke i Danmark? Måtte opgive at finde ud af deres hjemmeside da jeg ikke kan tysk, og google translate ikke var til meget hjælp xD
    Det er Bøggilds Zaire inde på min profil, ligger lige hendes stamtavle ind nu så I kna se den (:


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #6   1. mar 2010 Hmm nu er jeg ikke ekspert i de racer... men kan se at DK i stamtavlen betyder DV smiley

  • #7   1. mar 2010 Nane: okay, tak (: Altså hvis jeg tager oplysningerne inde på HesteData, så er stort set hele hendes stamtavle kåret i DV. Men når jeg kigger i hendes pas står der hann. ? (Har lagt hendes stamtavle ind på hendes profil, samt med hvad hestene er kåret i).

    Men ville det så ikke være nemmere at få hende kåret i DV i stedet for? Og vil jeg sagtens kunne det selvom hun er brændemærket i zfdp?


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #8   1. mar 2010 Mener godt du burde kunne få hende kåret under DV... men ring da evt til dem og hør smiley


    Men så vidt jeg også kan læse mig frem til hos Hannoverarner forbundet i Tyskland, så kan hun også kåres hos dem, da hun har Hannoveraner i stamtavlen. Men de råder til at kontakte dem for at høre, om netop den afstamning kan godkendes smiley

    Kan desværre intet finde om reglerne hos den tyske Oldenburger


  • #9   1. mar 2010 Okay, prøver at ringe til dem i dag så smiley Tusinde tak for hjælpen

Kommentér på:
Kårelse af 4 års hoppe

Annonce