{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre? Fra pony til hest {{forumTopicSubject}}

^ Som overskriften siger: Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Min dejlige pony gennem 4 år er blevet rigtig træt af at ride. Vi har redet MB i spring, men da vi flyttede sted, blev han rigtig træt af at ride. Han blev sur og stoppede op når jeg lagde benene til. Han plejede at elske at springe. Derfor besluttede jeg at han bare skulle bruges som kørehest. Men nu savner HELT VILDT at ride! Før var jeg aktiv konkurrence-rytter, men nu er det slut. Silver er halvblind og 18 år gammel. Jeg ved godt at det begrænser hans muligheder, men alligevel? Da vi redde ham fra slagter-bilen kan jeg ikke nænne at sælge ham! Men synes også at det er synd hvis han bare skal ud på en gård at gå. Tænkte så på om en lille pige skulle have lov at låne ham. Men da han engang var elevpony kan han ikke lide andre end mig. Men savner bare at ride. Vil rigtig gerne have en ny hest, til at ride på. Men hvad så med Silver? Hjælp mig!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre? Fra pony til hest
  • #1   4. mar 2010 Har du overvejet at begynde at træne tricks med ham? Det er faktisk ret sjovt smiley

• #2   4. mar 2010 jo.. Men det ændre stadig ikke på mit "rideproblem"... Men det var da en god idé. Har du nogle forslag?

• #3   4. mar 2010 du kunne få en part på en hest, og stadig beholde din pony smiley

• #4   4. mar 2010 Hvis jeg kan få overtalt mine forældre til det smiley

• #5   4. mar 2010 hvorfor vil du ikke have ham ud på en gård og gå? han er jo ved at være oppe i årene, så det kan da være at han faktisk ville blive glad for det(:

• #6   4. mar 2010 Jeg er tidligere konkurrencerytter (og bliver det måske igen engang, hvem ved),
    men efter jeg afsluttede min uddannelse købte jeg en unghest på 2 ½ år. Ham kunne jeg jo ikke ride, så jeg begyndte at arbejde meget fra jorden. Og jeg må ærlig indrømme at det var noget en øjenåbner for mig, for hold op hvor kan man lave mange sjove ting fra jorden. Tænk alt det jeg er gået glip af i de år, fordi jeg kun fokuserede på at sidde ovenpå min hest smiley

Nå men et eksempel kan være at lære hesten at hente ting til dig. Fx et viskestykke, da det er nem at samle op:

1) du viser hesten viskestykket og rører den på mulen med den, siger "hent" (eller noget andet) og aer hesten på mulen med viskestykket. Og så giver du den en godbid
    2) Ofte er man så heldig at hesten af sig selv tager viskestykket i munden. Herefter skal den roses. Hvis hesten ikke gør det af sig selv, kan man lære den det ligesom man gør med bid. Altså giv den en godbid og put viskestykket i munden på hesten og roooos den.
    3) Du holder viskestykket lidt under hestens mule, den fanger hurtigt at den får ros eller godbid når den rører ved og tager viskestykket. Herefter lægger du det på jorden og hesten rører igen ved viskestykket og samler det op, du roser og den får en godbid. Husk at sige "hent" under træning smiley
    4) du kan nu begynde at lægge viskestykket længere væk. Til sidst skulle hesten meget gerne kunne hente ting og sager til dig ved at du siger "hent" til den smiley

Men meld dig ind i groundwork gruppen herinde. De ved meget mere om tricks end jeg gør smiley

• #7   4. mar 2010 Fordi han stadig er en frisk hest. Dyrlægen mener forresten at han nok kun har levet halvdelen af sit liv?

• #8   4. mar 2010 (skal lige siges at det tager flere dage at lære hesten et nyt trick. Det er ligesom med al anden træning, at Rom blev ikke bygget på en dag smiley )

• #9   4. mar 2010 Ja selvfølgelig!

• #11   4. mar 2010 Jeg ville selv skridte nogen lange ture på ham, jeg ville aldrig låne den ud, pga dens fortid. Hvis nogen skulle ride på den så lad dem komme hos dig, så kan du holde øje med at den stadig har det godt.
    Hvad med og tage halvpart på en springer selv;) så er det måske 3 gange om ugen og så slipper du for udgifterne og kan beholde din ven hos dig selv:)

• #12   5. mar 2010 Jeg vil prøve at undersøge mulighederne for en part smiley

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre? Fra pony til hest

Annonce