{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  må man eller må man ikk?
  • #1   21. jan 2006 Aner det ikke men jeg tror at du i hvertfald godt må løsspringe med ham!

  • #2   21. jan 2006 det trorjeg ikke at der er regler for ?? - når du bare springer hjemme!
    men jeg ville nok bare ride over bomme indtil den bliver omkr. 4 år.. du kunne jo løsspringe den?? - hvis du vel og mærket har mulighed for det...
    men indtil den er er 4 ville jeg, personligt, nok bare øve med bomme og løsspringe den..


  • #3   21. jan 2006 okæ men Han er SVÆR at løsspringe fordi han OVERHOVEDET ikk er bange for pisken fordi han VED jeg ikk kunne drømme om at slå ham med den! så hva kan man så gøre der

  • #4   21. jan 2006 ang. det at du kan ødelægge ham, så tror jeg ikke at det ødelægger ham..- men du skal selvfølgelig ikke springe ham ret meget! - han vokser jo stadig..
    så hvis jeg var dig, så tror jeg bare at jeg ville øve med bomme,- og løsspringe ham engang imellem. og så når han fylder 4, så kan du jo begynde med meget små
    kryds.(gå endelig ikke for hurtigt frem)



  • #5   21. jan 2006 Simone - hvis han VED at du ikke slår ham, så er der jo næsten ikke andet for end at give han én ! ellers kører han rundt med dig.. du behøves jo ikke at slå hårdt,men han skal bare lige mærke at det er dig der bestemmer..

  • #6   21. jan 2006 ok tak for rådet smiley vi er oz mest dressur ryttere men hann er RIGTIG god til at springe

  • #7   21. jan 2006 min mening er at du ødelægger ham ved at starte så tidligt, jeg syntes det er helt utroligt at du allerede rider ham! jeg har selv en vallak der blev tilredet som 3års og sprang inden han var 4 fordi hans tidligere ejer bare skulle have ham færdig i en fart, og han har haft problemer med ryggen lige siden! så jeg mener ikke at man bør begynde med det så tidligt også fordi jeg har set hvilke konsekvenser det kan få for hesten at vi mennesker ikke har tålmodigheden.
    hilsen maria


  • #8   21. jan 2006 Lise L: vil lige påpeje at hesten under ingen omstændigheder har godt af at blive redet mens den vokser!

  • #9   21. jan 2006
    maria hansen- Team Trav-Doktergården :okæ men så skal jeg lige sige at det er IKKKE mig der har redet ham til han har gået ridelejer så kan man jo ikk bare sige at de ikk må ride ham til SÅ tidligt!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg syns oz det er synd for ham men han har det jo GODT!


  • #10   21. jan 2006 og skal jeg sige hvor meget jeg rider om UGEN 2 eller 3 gange !

  • #11   21. jan 2006 Altså.. Jeg er nu af den overbevisning at det ikk kan skade så længe det gøres med omtanke..

  • #12   21. jan 2006 Hvis du ikke springer i særlig lang tid, f.ek.s 20 min. så gør det ingenting.

    Du kan måske springe 2 gange om måneden, men man skal passe på i den alder, når de stadig vokser.
    Dog øddelægger du IKKE hesten, ved at ride på den som 3 årig, eller ved at springe bare for at prøve det.

    Stort set alle heste, bliver tilredet som 3årige.
    Selv professionelle beriddere tilrider deres heste som 3 årige, og hvis professionelle mennesker som har gjort det gennem hele livet, tilrider deres hest som 3 årig, gør de det nok ikke for at øddelægge den.
    Ingen tilrider deres heste hvis der er chance for at den kan få skader.


  • #13   21. jan 2006 er det i forbindelse med noget stævne?.. så må du ikke.. først efter august ca... medmindre du starter championat inden da til distriksstævner.. men ellers rid med omtanke og øv dig i springene,...IKKE højden ;)... det kommer senere ;).. er hesten parat så spring.. er den ikke , så skøn den mest muligt... så holder den det længere..

  • #14   21. jan 2006 skøn=skån smiley

  • #16   23. jan 2006 han er vand til at springe på riddeeelejr :@

Kommentér på:
må man eller må man ikk?

Annonce