{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.458 visninger | Oprettet:

Staldbandager?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er temmelig grøn på området vedr. bandager, da jeg aldrig selv har brugt det. Men nu er jeg så i den situation, at Tøsedrengen skal have staldbandage på det ene bagben pga. skade. Han har indtil videre stået med støttebandage på det dårlige ben

Så jeg har en række spørgsmål, som jeg håber at I vil hjælpe mig med smiley
Hvad er forskellen på staldbandager i forhold til fleece og elastik?
Eller hvordan udskiller de sig for de andre, eller er elastik og staldbandager det samme?
Skal der bandager på begge bagben eller hvordan?

Er der andet jeg bør vide? Husk at jeg er meget grøn på området :S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Staldbandager??
  • #1   7. mar 2010 jeg har staldgamacher på min når han står inde ...

men med bandager skal du have en rigtig staldbandage og ikke en såkaldt ride-bandage.. fleece kan du bruge men ikke elastik..

Efter hvad jeg ved, så lægger man på begge bag-/forben hvis det ene er skadet smiley

ellers skal du selvfølgelig bare huske at tage den af og lægge den på igen ofte så du får striglet indenunder og benet får lidt luft.....og bandagen ligger korrekt igen smiley

• #2   7. mar 2010 en stald bandage er en fleece bandage...

hvis det var mig, ville jeg nøjes med at ligge på det skadede ben (med mindre det andet bagben døjer med hævelser også pga at stå stille??)

hvis hestens ben er hævet, ville jeg ligge et bandageunderlag under, for at sikre jævnt tryk..

er hestens ben ikke hævet er det ikke nødvendigt med underlag under en fleece bandage (dog er det nok mest praktisk hvis hesten har et sår)

• #3   7. mar 2010 Pops døjer heldigvis ikke med hævede ben, og har indtil videre kun været "bundet" ind på det dårlige ben
    Der er sårskårbe på det hele smiley

• #4   7. mar 2010 Jeg ville vælge strik- eller fleecebandager. Elastikbandager er til ridebrug. Hvis hesten skal stå med dem i lang tid, kan man risikere at elastikbandagen lukker for blodomløbet.

Og få fat i et par gode underlag -det er vigtigt.

Jeg ville bandagere begge bagben. Når hesten skåner det ene ben, kan det ofte give problemer med det andet.

• #5   7. mar 2010 Og uanset hvad man mener ved ridebandager, så mener jeg nu altså at der hører bandageunderlag under staldbandager ALTID uanset hvilken type bandage man vælger

• #6   7. mar 2010 Super tak for det smiley

• #7   7. mar 2010 Uha uha...elastikbandager må ALDRIG anvendes til stald...de kan lave uoprettelige skader, hvis de lægges forkert. Endda til ridebrug, kan de meget let givet trygninger og stoppe boldomløbet. Efter min mening burde elastikbanagder forbydes. Jeg har set SÅ mange uheldige episoder med disse :-((

Jeg ville vælge en strikbandage oven på en stort og tykt bandageunderlag (altid bandageunderlag), eller endnu bedre en staldgamache, der er faconsyet. De er utrolig lette at avende, tidsbesparende og behagelige for hesten. Jeg har anvendt en staldgamache fra back on track til min hests bagben efter han blev opereret, og jeg er ovenud tilfreds. De luner godt og hjælper blodomløbet, hvorved hævelse og galle mindskes og heling fremmes.

• #8   7. mar 2010 Forresten...Enig med Michelle - jeg ville også støtte begge ben netop fordi, der er en ekstra belastning på det raske ben.

• #10   7. mar 2010 Sanne -4cm lange? Så håber jeg dælme hesten har tynde ben *GG*

• #11   7. mar 2010 Husk at staldbandager ikke må ligge stramt. De skal lægges på med en let hånd, men selvfølgelig tilpads stramt så de ikke glider af.

(",)

• #12   7. mar 2010 Staldbandager er til at varme, så der kommer gang i blodomløbet. Derfor skal de være tykke og have et tykt bandageunderlag under. De skal sidde løst, som beskrevet ovenfor, for at de ikke lukker for blodomløbet. Da elastikbandager strammer og ikke varmer, kan de ikke bruges som staldbandager.

(",)

• #13   8. mar 2010

Man putter ALTID bandager på BEGGE forben eller BEGGE bagben, også selvom det kun er det ene ben der er skadet.
    Det er noget med at putter du kun på det ene bagben, risikere du at overbelaste det andet eller noget i den stil.. kna ikke huske det helt præcis, ved bar at man putter på begge fx bagben, også selvom det kun er det ene bagben der er skadet.

Kommentér på:
Staldbandager??

Annonce