{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
442 visninger | Oprettet:

at arbjede hjemme med unge {{forumTopicSubject}}

LANG
Hej alle

Ja for 2år siden kom jeg igen til skade med min ryg som nu har gjort at jeg ikke kan passe et normalt arbejde, men så har jeg gået og tænkt lidt.

Jeg har altid godt kunne tænke mig at arbejde med mennesker, (ville uddanne mig til socialrådgiver, men er for hårdt for min ryg) men så har jeg tænkt og tænkt hvordan jeg kan sammensætte noget smart i stedet for at være i komunens hænder og jeg er kommet frem til:

At arbejde hjemme på gården og lave det til mit levemål, lave nogle tilbud til kommunerne at belastede børn/unge/familier kan være hos mig i stedet for på gaderne, dem som er skole trætte, dem som har brug for et puste rum hjemme fra ku være hos mig, lære at bruge sig selv, være sammen med hestene og have mig at støtte sig til. være med til at handle, at lave fodreplaner, at være aktive fx svømning altså aktivere dem og samtidig mig selv.

Jeg havde en henvendelse fra en skolevejlder som havde 2unge på skolen som absolut ikke gad være der og han spurgte om det var muligt at de kunne være hos mig 3gange i ugen fra 8-14 sådan en normal skole dag. og det var det som gav mig ideen

Tror i eller har i erfaringer med noget ligende, og er der hold i det? og i så fald hvordan kommer jeg igang?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at arbjede hjemme med unge
  • #1   23. mar 2010 Min gamle chef havde en nogle unge boende i weekenderne og nogle gange i ugens løb.

• #2   23. mar 2010 Jeg synes det lyder som en rigtig god ide. Men kommunen forlanger nok at du skal have en form for uddannelse, eller kursuser. Der er mange børn i belastede hjem, og de mangler klart et sted at være. Men du skal igennem test og mange andre ting for at få lov til at have sådanne børn.

Jeg håber du får noget ud af ideen. For der er mangel på folk som dig.

• #3   23. mar 2010 jeg vil tage op til min social rågiver med ideen måske hun vil hjælpe mig videre, og så ku jeg jo tage jeres svar med så kan hun se der er mangel (ved hun nok godt) jeg har en masse kurser i problem håndtering og har arbejdet med mennesker i 5år inden ulykken så håber da jeg er lidt godt polstret, smiley
    jeg ville også godt kunne tage kursuser men en uddannelse kan min ryg ikke klare mener lægen fordi jeg ville forstyre for kan kun side ½time af gangen

• #4   23. mar 2010 fedt initeritiv!! og ja der er mangel på sådanne steder, med det samfund vi har idag vil der komme mange flere skoletrætte unge, som bare trænger til at komme ud og knokle!

• #5   23. mar 2010 hej stefanie.. smiley Jeg syntes det lyder som en super genial ide´ Du er jo god til mennesker, så tror hel bestemt, at det kunne være en god måde, at have et arbejde på. Men samtidig, skal du selvfølgelig også være forberedt på at det kan være et hårdt arbejde, at arbejde med hårdt belastede unge. Jeg har en onkel, som arbejde med børn og unge, som er af en eller anden grund, er kommet i knibe, og det er et hårdt arbejde.. Men jeg tror det kunne være ekstrem spændende... og du har om ikke andet også pladsen til det..

Jeg ved at bla, Glenn, har nogle unge ude hos ham, hvor de rider og passer hestene derude.. jeg ved så ikke om de bor hos ham.. men det er da det værd at undersøge.. smiley

Kommentér på:
at arbjede hjemme med unge

Annonce