{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.704 visninger | Oprettet:

Erfaring med fransk/indfod benstilling {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres erfaringer med en hest der er indfodet/ Fransk benstilling? hvordan med holdbarheden? osv
Ville i selv købe en hest med den type fejl? hvorfor/hvorfor ikke.

Jeg har kig på en hest der er indfodet venstre forben og fransker på højre forben.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med fransk/indfod benstilling
  • #1   26. mar 2010 Det skal måske nævnes at det er en unghest og at den skal bruges til konkurrence brug forhåbentlig Mb niveau. Vil det have betydning for holdbarheden?

• #2   26. mar 2010 Gipsy er det på forbenene. Hun har special smed, som gør noget med hovene, hvor det hjælper rigtig meget.
    Hun blev udtaget til eliteskue, men pga. det, fik hun ingen medalje.
    Gipsy er ung. Men iflg. de kloge, siger giver vi hende tid til bygge de rigtige muskler op, skal hun nok komme op på gp niveau (:

• #3   27. mar 2010 Ringsko skulle hjælpe så de ikke bliver slidt i skulderen smiley

• #4   27. mar 2010 Hvad mener du med skulderen?

• #5   27. mar 2010 Altså, der er noget med at når de står sådan kommer de hurtigt til at skide på sig selv hvis de arbejder hårdt, mener det var sådan, håber ikke jeg har misforstået min dyrlæge smiley

• #6   27. mar 2010 Altså er det forstået korrekt at den er indfodet på det ene forben og fransk på det andet?

I så fald ville jeg nok kigge videre tror jeg. At hesten er en smule indfodet, synes jeg ikke er "kriminelt" -men det du beskriver vil jo betyde at hesten slider sine ben meget forskelligt, og det kunne jeg forestille mig kunne give problemer.

-men tag dog en snak med din dyrlæge, han/hun burde kunne vejlede dig.

• #7   27. mar 2010 Min var det på for benene, men med den rigtige smed er det rettet en hel del. Tror hun vil være rettet i løbet af et år. Hum går LB nu og har ingen problemer.

• #8   27. mar 2010 Der er stor forskel på indfodethed og fransk benstilling. Indfodet er langt mere kriminelt, og hvis det er over 5 procent, så er der chance for overbelastning.
    Det er ýderst sjældent at en hest der fransker let, får problemer.

• #10   27. mar 2010 Både ja og nej har haft en som var indfodet på begge forben og han lever endnu og har ikke haft problemer med det, men han var svær at sælge af samme grund.

Ville ikke købe en hest igen som så sådan ud, ved at benstillingen ikke er korrekt skaber det slid op igennem kroppen, især når du skriver at du vil op og ride M i dressur, der bliver jo også kigget lidt på skønhedsfejl i de højere klasser og det at hesten fransker ser ikke skidé godt ud ned ad midterlinien. Generelt med det behov du beskriver ville jeg finde en anden hest, hvis den skal kunne holde til belastningen på M niveau uden en masse penge på kiropraktor, masage, MSN og glukosamin for at holde hesten gående på højt niveau, med fejl slitage

• #11   27. mar 2010 Tak for svarene, nu har jeg læst en del artikler. Og der står bla også at hesten vil have øget riciko for forbenet dragtbrusk pga slidet. Og at samlende øvelser som versader kan blive et problem pga stor chance for forkert slid pga benstillingen, hvad er jeres erfaringer med dette?

• #12   27. mar 2010 Versaderne er det mindste problem i m programmerne (-: og starter allerede i LA4.

Som andre skrev nogle får problemer af det og andre ikke, tit og ofte kommer det an på niveauet der bliver redet på.

Ham jeg har nu, han skruer lidt på det ene bagben i skridt især uden rytter, det bliver ikke betragtet som en handels fejl.

Men jeg har hele tiden i baghovedet om hvor lang tid han holder og hvor lang jeg skal gå med diverse led stoffer, hvis problemerne opstår )-: da der ligesom ved fejlstilling i hoven, bliver udført noget ekstra slid.

Han laver alle øvelser til m uden problemer (-: og ud over meget opmærksom på at han får smed hver 5 uge, få at belastning bliver mindsket lidt, hvilket er dyrere på årsbasis i smederegninger + den bliver tjekket af kiropraktor for at være sikker på han ikke laver en skæv belatsning og skæv muskelopbygning.

Ved at det er to forskellige ting med forbenene ville jeg være rimelig forsigtig, da det ene nok skyldes det andet, tag en god snak med din dyrelæge og forhør om du kan få den forsikret

• #13   27. mar 2010 Tak for svar, ambitions niveau er MB dressur + spring. Hvilket jeg kan høre på de fleste at der vil opstå et større slid pga benstillingen?

Kommentér på:
Erfaring med fransk/indfod benstilling

Annonce