4.704 visninger
|
Oprettet:
Erfaring med fransk/indfod benstilling {{forumTopicSubject}}
Hvad er jeres erfaringer med en hest der er indfodet/ Fransk benstilling? hvordan med holdbarheden? osv
Ville i selv købe en hest med den type fejl? hvorfor/hvorfor ikke.
Jeg har kig på en hest der er indfodet venstre forben og fransker på højre forben.
nov 2008
Følger: 37 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 102 Svar: 368
mar 2008
Følger: 74 Følgere: 78 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.477
Hun blev udtaget til eliteskue, men pga. det, fik hun ingen medalje.
Gipsy er ung. Men iflg. de kloge, siger giver vi hende tid til bygge de rigtige muskler op, skal hun nok komme op på gp niveau (:
nov 2006
Følger: 333 Følgere: 322 Heste: 6 Emner: 240 Svar: 709
nov 2008
nov 2006
Følger: 333 Følgere: 322 Heste: 6 Emner: 240 Svar: 709
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
I så fald ville jeg nok kigge videre tror jeg. At hesten er en smule indfodet, synes jeg ikke er "kriminelt" -men det du beskriver vil jo betyde at hesten slider sine ben meget forskelligt, og det kunne jeg forestille mig kunne give problemer.
-men tag dog en snak med din dyrlæge, han/hun burde kunne vejlede dig.
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 217 Svar: 2.027
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 128 Svar: 986
Det er ýderst sjældent at en hest der fransker let, får problemer.
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 608 Svar: 5.404
Ville ikke købe en hest igen som så sådan ud, ved at benstillingen ikke er korrekt skaber det slid op igennem kroppen, især når du skriver at du vil op og ride M i dressur, der bliver jo også kigget lidt på skønhedsfejl i de højere klasser og det at hesten fransker ser ikke skidé godt ud ned ad midterlinien. Generelt med det behov du beskriver ville jeg finde en anden hest, hvis den skal kunne holde til belastningen på M niveau uden en masse penge på kiropraktor, masage, MSN og glukosamin for at holde hesten gående på højt niveau, med fejl slitage
nov 2008
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 608 Svar: 5.404
Som andre skrev nogle får problemer af det og andre ikke, tit og ofte kommer det an på niveauet der bliver redet på.
Ham jeg har nu, han skruer lidt på det ene bagben i skridt især uden rytter, det bliver ikke betragtet som en handels fejl.
Men jeg har hele tiden i baghovedet om hvor lang tid han holder og hvor lang jeg skal gå med diverse led stoffer, hvis problemerne opstår )-: da der ligesom ved fejlstilling i hoven, bliver udført noget ekstra slid.
Han laver alle øvelser til m uden problemer (-: og ud over meget opmærksom på at han får smed hver 5 uge, få at belastning bliver mindsket lidt, hvilket er dyrere på årsbasis i smederegninger + den bliver tjekket af kiropraktor for at være sikker på han ikke laver en skæv belatsning og skæv muskelopbygning.
Ved at det er to forskellige ting med forbenene ville jeg være rimelig forsigtig, da det ene nok skyldes det andet, tag en god snak med din dyrelæge og forhør om du kan få den forsikret
nov 2008
Erfaring med fransk/indfod benstilling